~ vanuit Amber ~
Daar zit ik dan, onderweg naar mijn nieuwe huis. Ik ken niemand, niemand wil me kennen, niemand geeft om mij. Ik stap de auto uit. Het huis is groot en lelijk. "Amber, kom nou mee!" Roept mijn tante. "Jaahaa, ik kom eraan". Ik stap het huis binnen. Er is een grote woonkamer met een kleine keuken. "Jou slaapkamer is boven de tweede deur". Zegt haar tante en ze loopt weer naar buiten. Ik ga maar naar boven. Mijn kamer heeft een grote inloopkast en een mega balkon waar je gemakkelijk met z'n zessen kan zitten. "Wauw" zeg ik hardop en ik loop naar het balkon. Ik kijk naar beneden en zie aan de overkant een jongen staan. Hij speelt op zijn gitaar. Hij kijkt naar boven. Ik doe snel een stap naar achter. "Die is toch veel te knap voor mij". Ik ruk de gordijnen dicht. Mijn tante komt binnen. "Kind, laat die gordijnen nou even open" zegt ze. "Doe ik zo wel, ik wou me even omkleden" zeg ik snel en ik loopt naar mijn kast. "Ja, mooi is die he. En ook zo fijn dat ik dit allemaal voor je heb ingericht, kan je je meteen thuisvoelen" zegt ze. Ik geef haar een kus op haar wang. "Ja, dankje" komt mager uit mijn mond. "Tot zo" haar tante loopt de kamer uit naar beneden. Ik besluit toch maar iets anders aan te doen. Een rokje met buik shirtje, staat me niet maar oke. Ik loop naar de gordijnen en trek ze weer open. "Jezus!" Ik schrik en val achterover. "Nee, ik ben Nils" hij trekt me overeind. "Wat doe je op mijn balkon?" ik doe een stap achteruit. "Nou, ik zag dat je naar me keek. Je bent nieuw hier dus ik dacht ik ga even langs" zegt Nils. "Oh oke" ik laat me op mijn bed vallen. "Hoe heet je?" Vraagt Nils die naast me komt zitten. "Amber" zeg ik. "Mooie naam" zegt Nils. "Naar welke school ga je?" Vraagt hij. "Uhm, geen idee. Moet nog kijken" zeg ik. Ik loop naar mijn kast. "Wil je dat ik weg ga?" Zegt Nils en hij staat op. "Nee, gezellig toch?" Zeg ik. "Maar als me tante weet dat je er bent dan ben ik echt dood". "Hoezo dat dan?" Vraagt Nils. "Nou, ik mag niet met jongens om gaan van haar, en ze mogen al helemaal niet op me kamer". "Oh, das wel raar. Ik ga met zo veel jongens om" zegt Nils. "Ja duh" zeg ik en ik lach. "Heb je app? Want dan kan ik je appen" Nils pakt zijn telefoon. "Ja, maar ik weet niet waar die is" ik kijk rond. "Mijn kamer heeft een perfecte ingerichte kast en een bed. Meer niet" zeg ik. "Oh, ik wil je wel helpen uitpakken" zegt Nils. Hij loopt naar de deur. "Dan ziet mijn tante je" ik loop naar hem toe. "Je kan nu beter gaan, ze zal zo wel weer komen kijken of ik er nog ben". "Nee, ik ga niet weg" zegt Nils. "Jawel". Ik duw hem naar het balkon. Nils lacht. "Oke, maar ik heb wel nog één vraag" zegt Nils. "Wat dan?" Vraag ik. "Nou kan ik morgen weer langs komen?". "Ja kan wel" zeg ik. "Weer via het balkon zeker?". "Geen idee, haha". Nils klimt over de rand van het balkon en via een boom naar beneden. "Doei Nils!" Roep ik nog. "Doeg"
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...