Hoofdstuk 121.

76 5 0
                                    

~ vanuit Amber ~
"Rein kom nou sukkel!" Rein rent naar ons toe. "Mooi, kom" zegt Nils. "Maar Nils.." Begin ik. "Hoeveel had je gedronken gister?" Nils zet z'n fiets neer. "Uhm, twee glazen ofzo, hoezo dan?" "Nee gewoon". Ik wil dat wel weten duh.. Ik wil me fiets pakken maar hij staat er niet. Ik denk na. Of hij staat bij Rein of op school. "Daan ik ga bij jou achterop" zegt Rein. Ik spring bij Nils achterop. Emma komt naast ons fietsen. "Wie vind je nou leuk?" Vraag ik zeurend. Emma bloost een beetje. "Oeeeehhhh" zegt Nils. "Daan of Rein?" Vraag ik. "Sowieso Daan, want Rein spoort niet" zegt Nils. "Nou.. Rein heeft wel sixpack dus". "Nee sowieso Daan, die is veel leuker". "Niet, het is Rein sukkel". We kijken allebei naar Emma. "Geef mij maar gelijk" zeg ik lachend. "Nee het is Daan baby" zegt Nils. Daan fiets een heel stuk voor ons. "Het is Rein hoor Nilsje" zeg ik. "Na ah, het is Daan". "Rein". "Daan" "Rein!" Emma lacht. "Oke oke, zal ik het dan maar zeggen?" Vraagt ze lachend. "Jaaaa!" Roept Nils. "Wat is er te juichen Nils?!" Hoor ik Rein roepen. Ze fietsen nu weer bij ons. "Uhm.. Niks" zegt Nils. "Oh jawel, wat heeft Amber gezegd?" Vraagt Daan. "Wat ga je zeggen dat ik wat zei?" Daan glimlacht. "Maar even serieus, wat was d'r?" Nils kijkt naar mij. "Uhm... Ja..." Begint Nils. "Ze wouden weten wie ik leuk vind" zegt Emma. "Oh en wie is het?" Vraagt Rein. "Ja dat ga ik niet zeggen". Rein zet een pruillip op. "Ik vertel het wel aan Amber straks". Nu kijkt Rein boos. "Dus mij vertrouw je niet? Omg ik ben diep gekwetst". Nils en ik lachen. "Zeg Daan hoe gaat het met Anna?" Vraagt Rein plagerig. "Ik vind haar niet leuk" zegt Daan geïrriteerd. "Nee nee". We rijden het schoolplein op. Rein en ik wachten op Nils, Daan en Emma. Ik voel dat ik gestrest word. "Am, rustig" zegt Rein. "Ja maar die Roy, ik vind hem doodeng" zeg ik bang. Rein slaat een arm om mij heen. "Je hebt hier twee sterke jongens, Emma en Nils, niks kan je nu gebeuren". Ik moet lachen. "Nils is ook sterk hoor". Ik geef Rein een duw. "Jaja". Daan komt naar ons toe. "Die Roy kan ons niks maken!" Roept hij. "Tenzij ze weer met zoveel zijn..." Zeg ik zacht. Nils en Emma komen ook. "Die Roy is eng eh" zegt Emma zacht. "Ja zeg dat wel". We lopen de school in. "Snel, ik zie geen leraren" zeg ik zacht. We proppen onze jassen in de kluisjes en lopen naar boven. "Oh daar heb je die slet/ hoer uit de 4e" zegt Emma zacht. "Ja inderdaad, ik heb haar nog niet eerder gezien dit jaar, behalve een paar weken terug". Ze loopt naar ons toe. "Heee Amber, Emma" zegt ze op een lieve toon. "Hoi" zeggen we terug. Er komen nog twee van zulk soort types aan. Emma en ik lopen door. "Wie zijn jullie?" Vraagt ze met haar irritante stem. "Ik ben Nils" zegt Nils meteen. Hij geeft haar een hand. "Ik heb jou nog nooit gezien hier" gaat hij verder. "Nee klopt, iemand die zo knap is als jij was me wel opgevallen". Ik kijk geïrriteerd voor me uit. Emma snapt wel waarom. Ze is de slet van de school. Ze pest Emma en mij soms ook. Naja eerder.. "Ik ben Clair" zegt ze. "Ik ben Iris" zegt de andere. "En ik Yara". {andere Yara dan eerst}. "Dus.. In welke klas zitten jullie?" Vraagt Claire. "Ik in 3B" zegt Nils. Oh man. Je kon toch ook alleen derde zeggen?! Ik erger me kapot. Ik draai me om en doe mijn armen over elkaar. "En wie ben jij lekkertje?" Vraagt Iris aan Daan. Emma doet hetzelfde als ik net deed. "Uhm.. Wij moeten maar eens gaan" zeg ik geïrriteerd. "Oke, doei knappies" zegt Claire. Ze drukt een kus op Nils' wang. Ik moet me inhouden om haar niet aan te vallen. "Ja doei". Ik draai me om en loop weg. Emma loopt achter me aan. Man... Ik haat die slet..

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu