Hoofdstuk 67.

119 4 0
                                    

~ vanuit Amber ~
Ik lig met mijn hoofd op Nils' borst. Ik voel zijn ademhaling. Ik teken met een stift op zijn buik. Hij slaapt. Misschien is hij morgen wel boos. Naja boeiend. Ik pak mijn zaklamp en ga verder met hartjes tekenen. Er staan nu al meer dan honderd. Gelukkig is het geen watervaste stift. Ik pak een watervaste stift en maak een perfect hartje op zijn buik. Een klein maar lief hartje. Ik leg de stift weg. Ik pak de zwarte stift weer en maak meer hartjes. Mijn ogen beginnen dicht te vallen. Ik teken nog een paar en gooi de stift weg. Ik trek Nils shirt weer naar beneden en kruip verder onder de dekens. Ik sluit mijn ogen en val in een diepe slaap.

Ik open mijn ogen. Nils staat voor de muurspiegel. "Goodmorning" zegt hij. Ik druk een kus op zijn lippen. "Ik ga als eerst in de badkamer oke?" Vraagt hij. Ik knik. Hij loopt de kamer uit. Ik glimlach. Hij heeft zijn buik vast nog niet gezien. Ik sluit mijn ogen nog even. Ik wil de hele dag wel slapen. "Amber!" Hoor ik Nils roepen. Ik schiet overeind. Nils komt de kamer in. "Wat heb je ooit gedaan?" Vraagt hij lachend. Ik kijk naar de hartjes op zijn buik. Ik glimlach. "Oeps..". Nils pakt een washandje. Hij haalt ze eraf. De laatste wil niet. "Watervaste stift" zeg ik lachend. Nils kijkt me glimlachend aan. "Ik pak je nog wel terug" zegt hij. Ik doe net alsof ik bang ben. Nils gaat weer weg. Ik trek snel mijn ondergoed aan en ga voor de spiegel staan. Ik ben echt dik, denk ik bij mezelf. Dan maar stoppen met eten. Ik duw in m'n zij. Oh man. Ik prik in mijn buik. "Je bent niet dik" hoor ik Nils zeggen. Ik draai me naar de deur. "Ik meen het". Nils loopt naar me toe en kust me. "Ja... Maar.... Tara is veel slanker" zeg ik. "Nou en? Tara heeft helemaal niks aan haar lijf" zegt Nils glimlachend. Ik knik. Nils gaat op het bed zitten en pakt z'n mobiel. Ik loop mijn kast in. Wat ga ik aan doen? Ik kijk rond. Ik moet eens kleren gaan wassen, ik heb bijna niks meer over! Ik doe mijn ogen dicht. Wat ik nu ga pakken doe ik aan. Ik gris iets uit de kast en open mijn ogen. Tuurlijk, het mini jurkje. Ik trek een panty aan en doe de jurk aan. Why not? "Am ik ga alvast naar beneden hoor!" Hoor ik Nils roepen. "Okeeeee". Ik trek zwarte gympies aan en ga aan mijn bureau zitten. Snel even een wing maken. Ik ren de trap af en drink een glas water. Nils is al buiten. Het is echt heet buiten, bijna zomer lijkt het. Ik pak mijn sleutel en stap naar buiten. Snel de deur op slot draaien. Daan fluit. "Auw Nils!" Hoor ik Daan roepen. Ik draai de deur op slot en pak mijn fiets. "Dit kan toch wel hé?" Vraag ik onzeker. "Ja je bent mooi" zegt Nils lief. Daan wil ook wat zeggen maar Nils houd zijn mond dicht. Ik glimlach. Daan duwt Nils' hand weg. "Staat je ge-wel-dig!" Zegt Daan overdreven. Ik glimlach. "Thank you so much Daantjuuu" zeg ik lachend.

~ vanuit Daan ~
Ik zit naast Anna bij Engels. Hoe moet ik Amber ooit gaan vertellen dat Sharon weg is? Ik had het nooit moeten uitmaken, maar kon ik nou weten dat ze dan meteen weer naar huis zou gaan? "Daan waar denk je aan?" Vraagt ze lief. Ik ken Anna niet eens goed. Ze is wel super aardig, maar ja. "Oh nee niks" zeg ik. "Wel" zegt ze. Ik knik. "Het is uit met m'n vriendin" zeg ik zacht. "Echt?" Vraagt ze blijer dan ik verwachte. Ik knik. "Ze is ook al weer weg naar waar ze hoorde". Anna schrijft in haar schrift. "Oh, je zal er wel kapot van zijn" zegt ze zacht. "Ja, en ik heb ook ruzie met Rein". Anna kijkt zoekend het lokaal rond. "Hij is naar de wc" zeg ik. "Rein is cute" zegt ze zacht. Ik zucht. "Maar hij is ook stom". Ik kijk haar verbaast aan. "Ik dacht dat je 'm leuk vond?" Ze glimlacht. "Nee, hij doet echt gemeen tegen Amber nu" zegt ze. Ik mag Anna wel. Ik kijk uit het raam. Tot mijn verbazing zie ik Amber lopen. Nou ja, ze rent eigelijk. Rein rent achter haar aan. Ik sta op en ren naar de deur. "Daan!" Hoor ik de leraar roepen. Ik loop gewoon door en spring de trap af. Ik zie Nils paniekerig rondrennen. "Nils!" Roep ik. Ik ren naar hem toe. "Waar is Amber? Ze was ineens weg en ze appte dat Rein haar zoekt" zegt hij. "Kom mee!" Roep ik. Ik ren de andere trap af. Door het raam zie ik Amber die rent met Rein achter haar aan. Rein pakt haar vast bij haar arm. "Rein!" Schreeuwt Nils. Ik ren de gang door naar de deur en gooi hem open. Amber gilt. Ze slaat Rein weg. "Rot op! Je maakt me kapot!" Gilt ze. Nils knuffelt haar. Amber huilt. "Wat heb je gedaan?" Vraag ik boos. "Ik wil alleen praten oke?" Zegt Rein. Rein komt mijn kant op. "Waarom is ze dan zo overstuur?" Vraag ik verbaast. "Kijk in zijn zak!" Roept Amber. Rein doet een stap achteruit. "Rein, wat heb je in je zak?" Vraagt Nils. Ik loop naar hem toe. Rein rent weg. "Rein kom terug!" Roept Nils. Ik pak zijn arm. "Daan laat los" zegt Rein. Ik haal een zakje uit z'n zak. "Rein" zeg ik zacht. "Waarom?..."

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu