Hoofdstuk 86.

97 4 0
                                    

~ vanuit Amber ~
Ik loop met Nils het Nederlands lokaal in. Hij laat mijn hand los maar ik pak hem terug. "Am ik moet vooraan weet je nog?". Ik knik en knijp nog meer in zijn hand. Nils kijkt me hopeloos aan. Hij drukt een kus op mijn lippen. "Wel meteen komen als er iets gebeurd". Ik laat zijn hand los. "Altijd toch" zegt Nils. Hij gaat vooraan zitten. "Amber, ga jij maar daar zitten" zegt de leraar. Hij wijst naar de tafels aan de andere kant van het lokaal bij de deur. Ik ga er zitten. Je kan me zien zitten vanaf de gang. De klas stroomt binnen met leerlingen. Emma gaat naast mij zitten. Lucas gaat naast Nils. De les gaat me best makkelijk af. Op een gegeven moment klopt er iemand op de deur. Het is een jonge die er net zo uit ziet als Roy, maar dan iets knapper. "Ik moet Amber even mee hebben van de directeur" zegt hij. Ik kijk bang naar Nils. "Ga maar Amber" zegt de leraar. "Ja, uhmm.. Mag Nils mee?" Vraag ik. "Nee, Nils moet de les volgen" zegt hij. "Dan ga ik niet" zeg ik besluitvol. De jongen haalt zijn schouders op. "Dan zeg ik dat wel tegen de directeur". Hij loopt weg. Ik zucht. "Waarom ging je niet gewoon mee?" Fluistert Emma. "Omdat ik nergens heen ga zonder Nils, nadat Roy dat ene heeft gedaan". Emma knikt begrijpend. De leraar slaat tegen het toetsenbord. "Wie kan even nieuwe batterijen halen?" Vraagt hij. Een paar jongens steken hun handen op. Ik wil niet. "Amber" zegt hij. Oh kut. "Alleen als Nils mee mag" zeg ik geïrriteerd. "Nu halen anders blijf je een paar uur na!". Ik loop naar de leraar en gris de batterijen van het bureau. "Als je iemand hoort gillen ben ik het hoor" zeg ik geïrriteerd. Nils kijkt me aan met een blik die machteloos is. Ik loop de gang op en ren zowat naar beneden. Ik pak batterijen uit het la bij de balie en loop de eerste trap op. Ik zucht. Nog één trap en één gang en ik ben veilig. Ik loop de andere trap op. Ik zie Roy nog een verdieping hoger staan. Hij ziet me en begint in mijn richting te rennen. Ik ren snel naar het lokaal. Omg hij is snel. Ik wil de deurkruk pakken maar Roy trekt me naar achteren. Roy pakt mijn arm stevig vast. "Laat me los" fluister ik. "Nee, je gaat nu mee" zegt hij. Die kut deur is niet van glas. Niemand kan ons zien. Ik probeer tegen de deur te trappen maar het lukt niet. Hij pakt m'n hoofd stevig vast en drukt een kus op mijn lippen. Ik gil. In de hoop dat iemand komt..

~ vanuit Nils ~
Ik loop naar de deur. "Nils zitten!" Roept de leraar. "Nee, ga zelf maar zitten". Ik pak de deurkruk vast. "Openmaken en je blijft zes uur na". Ik laat hem los. "Maar Amber is nog niet terug!" Roep ik. Ik hoor een gil. Ik ruk de deur open. "Laat haar los godverdomme!" Roep ik. Amber trapt tegen Roy's been. "Ik pak jullie later wel!" Roept hij. Hij duwt haar naar mij toe en rent weg. Amber knuffelt me. "Nils het was zo vies!" Fluistert ze huilend. "Wat was vies?" Vraag ik geschrokken. Ze sluit de deur en trekt me mee naar de wc's. "Hij kuste me, het was zó ranzig!". Ze spoelt haar mond en lippen wel tien keer met water. "Jou gekust?! Hij gaat echt klappen krijgen!" Roep ik. "Ja, het was zo ranzig! Ik voel me zo misselijk nu". Amber knuffelt me weer. "Ik laat jou hand nu nooit meer los" fluister ik. Amber pakt mijn hand. Ze spoelt haar mond nog een keer. "Zoenen was hem nooit gelukt, kussen was een seconde, maar zoenen dan had ik hem van de reling gegooit" zegt Amber. Ze drukt een kusje op m'n lippen. "Love you so much" fluistert ze. Ik neem haar mee naar het lokaal. "So much too". Ik open de deur. Iedereen kijkt ons raar aan. Ik trek Amber mee naar mijn plaats. De leraar zegt er verder niks van. De hele les heb ik haar hand nog vast. De bel gaat. Ze laat mijn hand los en pakt haar tas. Ze glimlacht lief naar me. Ik glimlach verliefd terug. We lopen het lokaal uit en komen Owen tegen. "Eindelijk Owen!" Roept Amber. Ze knuffelt hem. "Lang niet gezien" zegt Owen. We praten wat tot we de bel horen. "Neee we hebben Engels" zucht ik. We lopen naar het lokaal. Iedereen staat buiten. "Vandaag nieuwe tweetallen, jullie mogen ze zelf maken voor deze periode". Amber pakt meteen mijn hand weer. "Favoriete les" fluistert ze.

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu