~ vanuit Nils ~
Ik open mijn ogen en sla de wekker uit. Amber word kreunend wakker. "Ik wil niet naar school" zegt ze. "Kom Am, we moeten" zeg ik. "Nee ik wil niet". Ik kruip het bed uit. "Am anders hebben we een probleem" zeg ik zacht. Ze strekt haar armen naar me uit. Ik trek haar het bed uit. "Sharon wakker worden" zeg ik. Sharon opent haar ogen. "Ohhh ik heb geen zin" zegt ze. "Daan staat voor de deur" zegt Amber. Sharon schiet overeind. "Grapje". Sharon kijkt Amber boos aan. "Fock you" zegt ze lachend. Ik loop met m'n kleren naar de badkamer. Ik hoor Amber lachen. Gelukkig kan ze weer lachen. Ik kleed me snel om en doe mijn haar in model. Ik loop terug naar de slaapkamer. Amber zit Sharon te slaan met een kussen. Sharon slaat terug. "We moeten zo gaan!" Roep ik. "Nee Nils wacht!" Gilt Amber. Ik blijf in de deuropening staan. Amber trekt een shirtje aan. Sharon trekt haar schoenen aan. Amber loopt naar me toe en pakt m'n hand. "Omw hell" zegt ze. "Hell is a lot like love" zing ik. "Maar nu niet!" Roept Amber. "Nee klopt, nu is het perfect" zeg ik zacht. Sharon duwt ons naar de trap. "Lopeeeeeeennn" roept ze.~ vanuit Amber ~
Ik zet mijn fiets naast die van Nils. Sharon rent in Daan's armen. Ze zoenen. Ik loop met Nils de school binnen naar het klaslokaal. "Oh nee we hebben Nederlands!" Roept Nils. "De enige les dat we niet naast elkaar mogen" zucht ik. We lopen het lokaal in. Nils gaat links zitten en ik aan de rechter kant. "En geen spelletjes!" Roept de leraar. "Ja meneer" zegt Nils. Ik knik. Emma komt naast mijn zitten. "Je mist Nils nu al of niet?" Vraagt ze lief. Ik knik. "Kut les" fluister ik. "Je bent een leuk stel met Nils" zegt ze. Ik knuffel haar. "Dankjee". Hanna gaat achter ons zitten met Yara. "Hanna heeft een vriendje" zegt ze. Hanna bloost. "Echt? Han dat is geweldig!" Roep ik. "Sssttt!" Zegt Hanna. "Vertel!". Hanna pakt haar mobiel. "Wil je weten hoe hij heet?" Vraagt ze. "Ja tuurlijk!" Roept Emma. "Emma niet zo schreeuwen!" Roept de docent. "Ja sorry" zegt ze. "Jij kent hem Amber" zegt Hanna. Ik sla een hand voor mijn mond. "Owen?" Vraag ik. Ze schud haar hoofd. "Rein" zegt ze. Mijn mond valt open. "Maar Rein heeft toch met Minke?" Vraag ik. "Nee dat is alweer uit, nu heb ik met hem". Ik sta op. "Even naar Nils" zeg ik. Hanna glimlacht. Ik loop naar Nils. "Hee" zeg ik. "Zitten Amber" zegt de docent. "Even een gum lenen" lieg ik. "Zitten nu!". Nils kust me snel. Ik loop terug. "Dan na de les maar" zeg ik zuchtend als ik weer naast Emma zit. De leraar komt onze kant op. "Kom even mee naar de gang Amber" zegt hij. Ik loop achter hem aan. Nils kijkt me sip aan. Hij sluit de deur. "Ik wil dat je niet meer met Nils praat in de les" zegt hij. Ik kan wel gillen. "Waarom niet?" Vraag ik zo beleeft mogelijk. "Dat zorgt voor te veel afleiding" zegt hij. "Niet waar!" Roep ik. "Als je nou gewoon bij hem uit de buurt blijft dan..". "Dat bepaalt u niet!" Roep ik. Ik open de deur en pak mijn tas. "Tot ziens!" Roep ik. Nils staat op. "Zitten Nils!" Roept de leraar. Ik loop de deur uit. "Nee ik wil naar haar toe!" Hoor ik Nils roepen. Ik loop naar de andere kant van de gang en ga zitten aan een tafel. Ik pak mijn mobiel en app Nils dat hij gewoon in de les moet blijven. Ik zie dat Nils het heeft gelezen. Ik hoor geschreeuw vanuit een lokaal hier in de buurt. Ik loop alle lokalen langs maar zie niks. Dan maar gaan werken. Ik pak mijn boeken en maak de opgaven. Nils niet zien? Die vent is gek! Over een paar minuten gaat de bel. Ik pak mijn spullen en loop terug naar het lokaal. De bel gaat. Iedereen loopt het lokaal uit. Nils als laatste pas. Ik knuffel hem. "Had even geen zin in die vent" zeg ik zacht. Hij pakt mijn hand. We lopen naar tekenen. Hanna en Yara komen bij ons zitten. "Oh ja ik moest je nog wat vertellen" zeg ik tegen Nils. Nils kijkt op van zijn tekening. "Hanna heeft een vriendje" zeg ik. "Oh leuk, wie?" Vraagt Nils aan Hanna. "Rein" zegt ze blij. Nils ogen worden groot. Hij kijkt me aan. "En Minke dan?" Vraagt hij. "Das al uit". Nils staat op. "Ik ga nu naar Rein". Ik knik. "Ja mag ik even naar de wc?" Vraagt hij. De leraar knikt. "Ik ook?" Vraag ik. "Ja ga maar". Ik loop achter Nils aan. "Wauw chil, bij niemand anders mag dat" zegt Nils glimlachend. "Klopt". We lopen de trap op. "Rein heeft les in 108" zegt Nils. We lopen naar het lokaal. Rein zit Daan te prikken met een pen. Daan slaat Rein. "Oke gelukkig zit Rein niet in onze klas" zeg ik zuchtend. "Mag ik even naar de wc?" Hoor ik Daan roepen. De lerares knikt. Daan opent de deur. "He Nils, Amber" zegt hij. "We moeten Rein hebben" zeg ik meteen. "Ook hallo" zegt Daan. Ik knuffel hem. "Rein heeft een nieuwe vriendin, daarom". Daan laat me los. "Wat? Hij had pas een paar dagen met die Minke!" Roept hij. "Ssstttt" zeg ik. Nils duwt ons bij de deur weg. Hij loopt naar binnen. "Maar waarom?" Vraagt Daan. Ik haal mijn schouders op. Nils komt het lokaal uit met Rein achter zich aan. "Waarom moet ik nu weer naar de directeur?" Zucht Rein. "Hoef je niet, kom mee" zegt Nils. We lopen naar een hoekje van de gang. "Waarom is het uit met Minke?" Vraagt Daan. "Hoe weten jullie dat?" Vraagt Rein verbaast. "Via Hanna, je nieuwe vriendin" zeg ik. Rein bloost. "Ja, nou, Hanna is toch leuk?" Zegt hij. "Jaa, Hanna is super aardig enzo, maar ze is m'n beste vriendin, dus je mag haar hart niet breken" zeg ik boos. "Maar Hanna is de ware". Nils lacht. "Ja, dat zei je ook bij Minke" zegt Daan. "En bij Mara" zegt Nils. Rein kijkt ons boos aan. "Bemoei je er niet mee!" Roept hij. Rein loopt weg. We blijven achter. "Rein wacht!" Roep ik. "Nee! Dat jullie de ware hebben betekend niet dat jullie alles voor mij bepalen! Stik er maar in met jullie geluk!!" Roept Rein. Hij loopt het lokaal in en slaat de deur dicht. "Oh Nils, dit was niet slim" zeg ik zuchtend. "Hij meent het niet" zegt Daan. Ik veeg de tranen uit m'n ogen. "Kut huilen altijd! Ik ben echt een baby!" Zeg ik zuchtend. "Niet waar" zegt Nils. Hij knuffelt me. Daan knuffelt daar weer overheen. "Hij draait wel bij" zegt hij. "Hoop ik.."
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...