~ vanuit Rein ~
Kut Amber, kut Daan, kut Nils. Vind ik iemand leuk en dan gaan zij de boel weer verneuken. Ik schrijf Bas' antwoorden over. "Waarom zit je niet naast Daan?" Vraagt hij. Ja waarom niet. Misschien omdat die sukkels geen liefde voor me willen? "Had even geen zin in hem" zeg ik ongeïnteresseerd. Bas knikt. De bel gaat eindelijk. Kut les. Ik loop de gang op. Ik kijk de lokalen rond. Mijn ogen worden groot. Hanna ligt op de grond met Yara bij zich. Ik ren naar ze toe. "Wat is er gebeurd?" Vraag ik verbaast. Yara kijkt me boos aan. "Nils heeft haar in elkaar geslagen" zegt ze. Hanna knikt. "En Amber schold me helemaal uit met kanker enzo en zei dat ze niet meer met jou om wou gaan" zegt Hanna. Mijn ogen worden nog groter. Mij niet meer willen zien? Nils die iemand in elkaar trapt? Wauw. Dat noem ik mijn vrienden. Ik weet niks te zeggen. Al die vragen in mijn hoofd. "Zeg dan wat!" Roept Yara. Ik kijk haar aan. "Waarom deed Nils dat?" Vraag ik. "Omdat hij jou pijn wou doen" zegt Hanna. Maar zoiets doet Nils toch niet? "Wat heb ik me vergist!" Roep ik uit. "Ja inderdaad" zegt Hanna. "Mag ik je app?" Vraagt Yara. Ik knik en geef me nummer. "Die Amber moet echt normaal gaan doen" zegt Hanna. Ik ga op een stoel zitten. "Hanna, Yara, jullie liegen niet hoop ik?". Hanna kijkt me boos aan. "Ik spreek de waarheid hoor!" Zegt ze. "Ik ook" zegt Yara. Hanna staat op. "Weet je wat Nils ook zei?". Ik schud mijn hoofd. "Dat wanneer hij je ziet hij je in elkaar gaat slaan" zegt Hanna huilend. Oh wtf. Ik zit nu in een kut situatie. Naja als ik eerst sla dan... "Ik ga naar de les hoor" zegt Yara. Hanna en Yara lopen weg. Na school ga ik naar hem toe. En ik hoop maar dat ik hem sla voor hij mij..~ vanuit Amber ~
Ik zit naast Nils. De hele klas is tegen ons, behalve Emma en Lucas dan. Ik heb echt moeite om niet te gaan huilen. Weer de hel net als vroeger, alleen nu heb ik een vriendje. "Straks gelukkig mentorles met Daan en Owen" zegt Nils lief tegen me. Ik knik. "En gelukkig hebben we geen Nederlands". De docent komt het lokaal in. "Vandaag bespreken we materie, pak hoofdstuk 3 er maar bij". De leraar draait zich naar het bord om iets op te schrijven. Er word een briefje op mijn tafel gegooit. Ik maak het open.Slet
We gaan je klappen na school
Dus kom maar als je durftIk druk het briefje in Nils' handen. Hij leest het, verfrommeld het en stopt het in zijn zak. "Gaat niet gebeuren, geen zorgen" zegt hij. "Ik blijf altijd en overal bij je". Ik kan hem wel zoenen, maar dat doe ik maar niet nu. Ik pak zijn hand onder de tafel. "Dankje" fluister ik. De les gaat verder wel oke en is snel voorbij. Ik pak mijn spullen rustig in. Nils wacht op me. Hij pakt mijn hand en neemt me mee naar mentorles. "Wat zal Rein gaan doen?" Vraag ik een Bertje bang. "Ik weet niet, maar vast niks". We lopen de trap af naar het lokaal. Ik zie Daan van de andere kant aankomen. Ik ren in zijn armen. "Niet bang zijn, Nils en ik beschermen je" zet hij. Nils komt ook naar ons toe. We lopen naar het lokaal. Daan loopt voor me, Nils achter me. "Goedemiddag jongens" zegt onze mentor. "Hallo" zeg ik. Daan gaat in de hoek van de klas zitten. Ik schuif een tafel aan. Nils weer aan mijne. "Ik ga even naar de wc hoor" zegt Nils. Ik pak zijn arm. "He Am rustig, er gebeurd je niks" zegt Nils zacht. Toch ben ik bang. "Straks gebeurd er wat met jou!" Zeg ik zacht. "Maar ik pas op je" zegt Daan. Hij pakt zijn mobiel. Ik kijk Nils na. Hij zwaait naar me vanaf de deuropening. Hij draait zich om en loopt de gang op. Ik zie Rein die op hem springt. "Nee Nils!" Gil ik. Ik ren naar ze toe. Daan rent achter me aan. Rein is met Nils aan het vechten. "Laat hem los Rein!" Gil ik. Nils duwt Rein van zich af. "Nee Nils wou toch vechten?" Roept Rein. Hij trapt Nils in zijn buik. Nils schopt Rein weg. Daan pakt Rein vast. "Stoppen!" Roept hij. Rein slaat Daan van zich af. Ik loop naar Nils. Hij houd zijn armen om zijn buik. "Nils, gaat het?" Vraag ik lief. "Ja... nee" zegt hij. Ik druk een kus op zijn hoofd. Ik hoor dat er iemand aan komt. "Wat is hier gebeurd?" Hoor ik mijn mentor roepen. "Gevochten" zegt Daan. "Rot op, jij kan toch niks doen!" Roept Rein. Hij duwt hem aan de kant en rent weg. De tranen beginnen weer te stromen. Nils sluit zijn ogen. "Nils" zeg ik zacht. "Het gaat goed" zegt Nils zacht. Ik hoor Daan met de mentor praten. "Zouden jullie na de les even langs willen komen?" Vraagt hij. Ik knik. Nils gaat overeind zitten. "Ik weet niet wat Rein heeft gehoord, maar ik wil niet met hem vechten" zegt hij. Ik druk een kus op zijn lippen. "Ik ga nooit meer alleen in deze school lopen" zeg ik zacht. Nils glimlacht en pakt mijn hand. "Ik laat je nooit meer los" zegt hij. Daan helpt Nils overeind. "Kom, we gaan naar Owen".
HEEE WEETJE...? EIGELIJK HEEFT MIJN VERHAAL NIET ECHT ÉÉN PROBLEEM 😁 MIJN VOLGENDE BOEK KRIJGT DAT WEL, DEZE IS GEWOON DAT ER SOMS IETS GEBEURD ZOALS NU. COMMENT ALS JE IETS KWIJT WIL 💕
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...