~ vanuit Nils ~
"Dit is gewoon mishandeling!" Roept Amber naar mij. Amber en ik moeten de hele school schoonmaken. "Ja echt.." Zeg ik zuchtend. Er lopen twee meisjes langs. "Jij bent echt knap" zegt één glimlachend. "Dankje maar dat is me vriendin dus ik zou me stil houden als ik jullie was" zeg ik lachend. De meisjes kijken raar naar Amber. "En ze is de mooiste van de wereld" zeg ik erachteraan. Amber glimlacht. "Oke" zegt één van de meisjes. De meisjes lopen door. "Schoonmaken is saaaahaaaai" zegt Amber na een tijdje. Ik veeg door tot in een hoekje. Er ligt een zakje met wit spul. Ik pak het op. "He Am, volgens mij zijn dit drugs" zeg ik zacht. Amber pakt het zakje van me af. "Ja denk het ook" zegt ze. Ze geeft het me terug. "Maar van wie dan?" Vraag ik. "Hoe moet ik dat nou weten?" Zegt Amber lachend. Ik ruik er voorzichtig aan. "Nils gek! Wat doe je nou?". Amber pakt het af. "Het ruikt naar deo of aftershave ofzo". Amber ruikt er ook aan. "Ja van een jongen" zegt ze. "Dan kunnen we zoeken van wie het is" zeg ik lachend. "Jaa, dat gaan we ook echt doen joh" zegt Amber lachend. We lachen, zoals altijd eigelijk. "Nou het is al vier uur, ik wil weg!" Roept Amber. Ik ren met de veger. "Alleen deze kutgang nog!" Roep ik. Ik ren de hoek om vol tegen iemand aan. "Hee Rein" roep ik. "Auw Nils" kreunt Rein. Amber komt ook de hoek om lopen. "Awh, gaat ie Rein" zegt ze. Ik help hem overeind. Amber snuift de lucht op. "Rein, heb je deo op?" Vraagt ze achterdochtig. "Ja, elke dag, hoezo?" Vraagt Rein verbaast. Ik ruik aan zijn shirt. "Nee Rein, jij!" Roep ik uit. "Wat ik? Ik kan wel vragen of je ook deo van Roger mag lenen hoor" zegt Rein verbaast. "Roger? Oh hij is het dus" zegt Amber. "Huh? Wat?" Vraagt Rein. Ik vertel hem van de drugs. "Wat! Maar dat moeten we stil houden joh" zegt Rein. Ik kijk hem niet begrijpend aan. "Ja duh anders worden we echt gepakt". Ik kijk voor me uit. "Weet je nog dat toneelstuk van vorige week?" Vraagt Rein. Ik knik. "Wat er ook gebeurd? Je moet je bek houden!" Zegt Rein. "Ja klopt dat zeiden ze, maar weet je het einde ook nog?" Zegt Amber. Rein knikt. "Toch je mond houden oke?"
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...