~ vanuit Nils ~
Ik open mijn ogen. Wow ik ben klaarwakker. Amber ligt tegen me aan. Haar hoofd ligt op mijn borst. Ik voel dat ze geen bh draagt. Ik til de deken een stukje op. Ze draagt wel een onderbroek. Ik kijk op de wekker. Wauw het is al bijna half acht! Vast vergeten te zetten. Ik duw Amber voorzichtig van me af. Over 3 minuten zijn Daan en Rein hier al! Ik trek snel mijn kleren aan en doe me haar. Ik hoor geklop. Oh kut Amber is nog niet wakker. Ik open de gordijnen en haal de deur van het slot. "Hee Daan" zeg ik. "Hee Nils". Hij kijkt verbaast naar Amber. "Ze word zo wel wakker". Ik haal nog een hand door me haar. "Je haar zit wel goed Nils" hoor ik Daan zeggen. Hij gaat op het puntje van het bed zitten. Ik hoor Amber kreunend wakker worden. Ze strekt haar armen en wil overeind gaan zitten. Ik ren naar haar toe en trek de deken tot haar kin omhoog. "Nils? Wat doe je?" Vraagt ze slaperig. Ze wrijft in haar ogen en knippert. "Oh hee Daan" zegt ze. "Daan!" Roept ze nu. Ze pakt de deken en duwt het tegen zich aan. Ik loop weer naar de spiegel. "Ik heb je wel vaker in pyjama gezien hoor, en in bh trouwens ook" zegt Daan. "Maar Daan ik draag nu niks" hoor ik Amber zeggen. "Oh" zegt Daan. Ik loop naar de kast. "Gelukkig is Rein er nog niet, die kan dit vast niet aan!" Lacht Daan. Ik zie dat Amber bloost. "De blauwe?" Vraag ik. "Nee de witte" zegt ze. Ik gooi een witte bh naar haar toe. Ze vangt hem. Ik hoor de balkondeuren open gaan. "Nee kut" fluistert Amber. "Hee jongens" zegt Rein. "Hee" roep ik. "Amber lig je nu nog in bed?" Vraagt Rein. Ze knikt. "Okii". Ik kijk naar Amber. "Uhm, kunnen jullie je misschien heel even omdraaien ofzo? Of jullie ogen dichtdoen?" Vraagt Amber. "Wattan?" Vraagt Rein. "Doe ze nou maar dicht want anders zorgt Nils ervoor dat je nooit meer kan zien" zegt Daan. Rein sluit zijn ogen en draait zich om. Ik leg mijn handen voor z'n ogen. "Ik vertrouw Daan, jou niet" vertel ik lachend. Rein glimlacht. Amber drukt de bh tegen haar borsten en pakt haar kleren snel. "Tot zo" zegt ze. Ze loopt naar de badkamer. Ik haal mijn hand weg. "Ah fel licht!" Roept Rein. Daan opent zijn ogen voorzichtig. Rein stoot mij aan. "Jij kon wel kijken". Ik pak Rein beet. "Ik heb respect voor meisjes, en nog meer voor Amber dus ik keek daar niet naar" vertel ik hem. Rein doet net alsof ik hem pijn doe. "Kijk je naar d'r kont dan?" Ik zucht. "Rein". Daan lacht. "Onmogelijk kind is het". Amber komt de kamer weer in. Helemaal aangekleed, haar gedaan en make-up op. Ze knuffelt me. "Oh btw, Daan, belde jij gister ook?" Vraagt Rein. "Ja, hoe weet jij dat?" Vraagt Daan. "Ik belde ook" zegt Rein. "Hij voelt de trots" fluistert Amber in m'n oor. Ik barst in lachen uit.
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...