~ vanuit Amber ~
"Rein!" Gil ik. Rein staat een paar meter van me af en draait zich om. "Ik kan het uitleggen!" Roept hij. Ik ren naar hem toe. "Nee Amber wacht". Rein rent de school in. Ik hoor dat Nils ook mee rent. Rein rent de jongens wc in. Ik sla op de deur. "Rein kom er nu uit!". Nils glimlacht en gaat naar binnen. "Nee Nils niet me haar!" Hoor ik Rein bijna gillen. Nils sleurt Rein de wc uit. "Nu zeggen wat er in dat drinken zat" roept Nils. Rein glimlacht. "Drank" zegt hij lachend. "Godverdomme Rein, ik wil niet drinken!" Roep ik hard. Er komt een leraar aan. Nils laat Rein meteen los. De leraar kijkt ons aan alsof we gek zijn maar loopt gelukkig door. "Rein waarom heb je dat gedaan?" Vraag ik zacht. "Nou jullie moesten wat losser voordat.." Nils drukt zijn hand op Rein's mond. "We snappen het al, dankje" zegt hij. Ik glimlach. "Het is je wel gelukt" zeg ik zacht. Rein glimlacht. Nils laat hem los. "Yes omg ik ben zo goeeeeeeeedd" zingt Rein. Nils kijkt hem geïrriteerd aan. Rein glimlacht. "Nils omg" zegt hij zacht. Nils kijkt hem boos aan. Ik sla mijn armen om hem heen. "Rein sssttt" zeg ik zacht. Nils slaat zijn armen om die van mij. "Rein jij bent gek" zegt Nils. Rein glimlacht. "Ik ga nog even iets aan Daan vertellen" zegt Rein. Hij draait zich om. Nils laat mij los en springt op zijn rug. "Nils jonge je bent veel te zwaar man" roept Rein. Rein klapt op de grond. Nils lacht. "Jij houd je stil hierover" zegt Nils zacht. Rein knikt voor zover dat mogelijk is. Ik giechel. Nils kijkt me aan. "Jaja ik weet dat je dat stom vind" zeg ik lachend. Nils gaat van Rein af. "Omg Nils dat deed pijn" zegt Rein zeurend. Daan komt de hoek om. "Heee" zegt hij. Daan wijst naar Rein en begint te lachen. "Nils heb jij dat gedaan?". Nils knikt. Rein staat op. "Lach me niet uit stomme blonde...". Daan pakt Rein vast. Rein slaat zijn armen weg. "Wauw nu krijgen we een bestfriend bitchfight" zegt Nils lachend. "Kleine rot Rein" zegt Daan. "Kut Daan" zegt Rein lachend. "Kappen nu" zeg ik zacht. Ze laten elkaar los. Ik haak een arm door die van Rein. "Oh Daan ik moet je ook nog wat..". Nils slaat een hand voor Rein's mond. Ik pak Nils vast en trek hem mee naar het lokaal. "Nou doei".~ vanuit Rein ~
Ik staar naar Minke, een meisje uit onze klas. Daan - die naast me zit - haalt zijn hand door zijn haar. "Kut sommen! Ik snap er niks van" zegt hij zuchtend. Minke kijkt onze kant op. Snel kijk ik naar me boek. "Rein help me eens" zegt Daan geïrriteerd. Ik leg Daan alles uit. "Ik snap het nog steeds niet". Ik sla m'n hoofd tegen de tafel. "Daan je moet beter luisteren". Daan kijkt naar zijn boek. "Kan niet, ik denk steeds aan Sharon" zegt Daan zacht. Ik zucht. "Als jij een meisje leuk vond had je vast hetzelfde". Daan schrijft in zijn schrift. "Vind ik ook man" zeg ik zacht. Daan kijk me aan. "Echt?". Ik knik. "Wie?". Ik draai mijn hoofd weg. "Zegguuuuuu" zegt Daan zeurend. "Nee Daan". Daan kijkt om zich heen. "Is het Soraya? Nee wacht het is Liz" zegt Daan vrolijk. "Daan nee kappen". Daan glimlacht. "Minke dan?". Ik bloos. "Nee". Daan kijkt me aan. "Jawel ik zie het" zegt hij lachend. "Wauw dit is gaaf, zij vind jou ook leuk" zegt Daan. Ik kijk hem aan. "Echt?". Daan knikt. "Staat in d'r schrift". "Nee Daan je liegt" zeg ik boos. "Niet waar!" Roept Daan. "Daan, kom hier maar vooraan zitten" roept de leraar. Daan pakt zijn boeken. "Echt ik ga regelen" zegt hij zacht. "Nee doe normaal!" Roep ik. "Rein, ga er maar uit". Ik pak me boeken. "Das niet eerlijk meneer, want ik moet vooraan" zegt Daan onschuldig. "Dan gaan jullie nu allebei hier vooraan zitten en blijven een uur na". Ik gooi me schrift naar Daan's hoofd. "Dankje" zeg ik lachend. Daan zeg een bigsmile op. "Graag gedaan toch?"
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...