Hoofdstuk 16. Vakantie voorbij

170 8 0
                                    

~ vanuit Amber ~
Ik word wakker. Sharon ligt naast me. Ik ga overeind zitten en kijk recht in Daan zijn ogen. "Goedemorgen" zegt hij lachend. Ik kus hem. "Godsamme" zegt Rein lachend. Hij duwt ons uit elkaar zodat hij overeind kan gaan zitten. "Slaapt Sharon nog?" Vraagt hij. "Ja hoezo?" Vraag ik verbaast. Rein klimt het bed uit en rent naar de badkamer. "Hij gaat z'n haar doen" zegt Daan lachend. "Zijn haar moet goed zitten" zegt Nils die ook wakker is geworden. Daan kijkt naar mij. "Waag het niet" zegt Nils. Ik kijk Nils aan. "Ik ga maar eens kijken wat ik aan ga doen. Ik loop naar de kast. "Forceer" zegt Nils. Ik draai me om en sla Nils met een kussen. "Niet zeggen!" Roep ik. "ASS forceer!" Roept Rein vanuit de badkamer. Ik draai me om naar de gang en loop naar de badkamer. "Nee niet me haar!" Gilt Rein. Rein komt de kamer ingerend. "Rein!" Roep ik. Sharon word wakker. "Wat doen jullie nou?" Zegt ze slaperig. Ze kijkt naar me. "Jezus Amber ga forceren ofzo" zegt Sharon. Ik draai me om naar Sharon. "Oh laat ook maar!" Zeg ik. Ik loop mijn kast in. Sharon loopt achter me aan. "Mag ik wat lenen?" Vraagt ze. "Jahoor" zeg ik. "Wat vind Rein leuk?" Fluistert ze verlegen. "Uhm, geen idee" zeg ik. "Vind jij hem leuk dan?" Vraag ik. Sharon word rood. "Ja, maar Nils is ook leuk en schattig met ze blauwe oog, ik weet niet" zegt ze. "Ik had hetzelfde" beken ik. "Wat?" Zegt Sharon. "Nou tussen Nils en Daan" vertel ik. "Ik vertel later oke?" Zeg ik snel. "Neem dit topje en deze broek" ik druk haar de kleren in haar handen. Zelf pak ik ook een zetje. Ik loop voor haar de kast uit en mijn mond valt open. Daan, Rein en Nils staan voor mijn muurspiegel zonder shirt hun haar te doen. Sharon wil net iets gaan zeggen, maar ik trek Sharon de kamer uit mee naar de badkamer. "Jezus" zegt ze. "Ja" zeg ik. Sharon kijkt om de hoek. Ik trek haar terug. "Ze zijn fking knap man!" Zegt ze. Ik sla een hand voor haar mond. "Doe je kleren nou maar aan" zeg ik snel. We doen onze kleren aan en onze haren in een staart. Ik loop voor haar terug de slaapkamer in. Daan en Rein zitten op het bed met hun mobiel. Ik trek mijn schoenen aan. "Jullie zijn snel zeg" zegt Rein. Ik kijk hem aan. "Je wij zijn gewoon lelijk daarom" zeg ik. Rein lacht. "Als jij lelijk was, dan was ik echt om te kotsen" zegt Rein. Ik lach. "Oke ik ben echt zo perfect en mooi" zeg ik lachend. "Yes dan ben ik met het mooiste meisje van de wereld" zegt Daan. "Ik wil niet naar school" zegt Nils. Hij staat voor de spiegel. "Ik kan er wat foundation op doen als je wil?" Stel ik voor. "Nee ik ben geen meisje" zegt Nils. Ik loop naar hem toe. "Je bent nog net zo mooi als altijd hoor" zeg ik. "Dankje" zegt Nils. "Toch voelt het onzeker". Sharon kijkt naar Rein. Daan ziet het. Ik maak een gebaar met mijn hand dat hij niks moet zeggen. Nils kijkt weer naar zichzelf in de spiegel. "Ik wil wel zeggen dat het door een gevecht komt?" Zeg ik. "Nee, ze mogen ze waarheid wel weten" zegt Nils. Ik knuffel hem. "Je zit vandaag wel naast me hè?" Vraagt hij. "Tuurlijk" zeg ik lief. Ik loop naar Daan en ga naast hem zitten. Ik duw Sharon aan. "Blijf jij hier?" Vraag ik. "Nee, ik ga mee, ik ga gewoon bij jou in de klas zitten" zegt ze lanchend. "Haha" zeg ik. "Nee, ik ga wat door de buurt lopen joh!" Zegt Sharon. "Zie ik jou om twee uur dan Daan?". Daan lacht. "Je sowieso, en ook in de pauze" zegt Daan.

~ vanuit Nils ~
Ik loop met Amber, Rein en Daan het plein op. Daan en Rein lopen naar de linker vleugel en Amber en ik naar de rechter. Ik blijf voor het lokaal staan. "Kom op" zegt Amber. Ze loopt voor mij het lokaal in. We gaan achterin zitten zoals altijd bij eco. Ze ziet mijn blik. "Het is niet erg" zegt ze. Ik schrijf snel de antwoorden op voordat de leraar komt. Meneer de Groot komt het lokaal binnen. "Oke, we beginnen met paragraaf zeven van hoofdstuk acht" zegt hij. Hij kijkt niet eens naar me. Amber maakt de sommen en schrijft iets in mijn schrift. Eva die voor ons zit lacht. "Nieuw stelletje?" Vraagt ze plagerig. "Nee" zegt Amber vel. "Ik heb met Daan hoor". Eva kijkt me aan. "Jammer Nils" zegt ze. "Jij moet je bek houden" zeg ik. "Meneer Käller, u mag even vooraan komen" zegt meneer de Groot. "Zij praatte niet hij!" Roept Amber. "Komen jullie beiden dan maar vooraan". Amber kijkt me aan. "Nee meneer sorry" zeg ik. "Tot ziens meneer Käller". Ik kijk hem woest aan. Amber staat op en loopt naar de leraar. Ik kan niet horen wat ze zeggen. Ze komt terug en pakt haar tas. "Ik heb geregeld dat we op de gang mogen werken, kom" zegt ze. Ze doet haar tas op haar rug en loopt naar de deur. Ik volg haar. We lopen de naar de werkplek en gooien onze tassen neer. "Hoe heb je dat geregeld?" Vraag ik verbaast. "Ik zei dat je je niet goed voelde" zegt Amber. "Nou moet jij mij helpen" zegt ze. "Ja alles wat je maar wil" zeg ik lief. Amber lacht. "Ik heb één vraag, waar heeft Daan les?"

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu