~ vanuit Amber ~
Ik druk een kus op Nils lippen. Ik heb best wel buikpijn, shit. "Nog een paar uur samen en dan komen Daan en Rein" zegt hij. Ik knik. De bel gaat. "Wie zou dat zijn?". Ik sta op en loop naar de deur. "Aaaahhh Daan!" Gil ik. "Ik schrik me kapot man, wat heb je gedaan!". Daan glimlacht en trekt Rein voor de deur. "Hee Am" zegt hij. Ik loop naar binnen en bots bijna tegen Nils aan. "Waarom gilde je?". Ik wijs naar Daan en knuffel hem. "Wauw Nils helemaal gestrest" zegt Rein lachend. Daan loop naar de keuken en wast de verf eraf. "Dus bij tekenen eruit gestuurd?" Vraagt Nils. "Nee we waren bij Duits" zegt Rein. "Waarom staat mijn naam op je arm?" Vraag ik. Ik pak zijn arm. "Deed Daan". Ik glimlach. "He Rein dit is geen waterverf!" Roept Daan vanuit de keuken. "Oh schiet me neer" zegt Rein. Ik krab aan de verf op Rein's arm. "Het gaat er wel af, ooit" zeg ik lachend. Daan komt binnen. "Ja me hoofd is rood maar dat komt door het schuren" zegt hij. "Nou Rein succes". Ik voel aan z'n hoofd. "Jou huid is fking zacht!" Roep ik. "Wauw Am" zegt Nils. "Wat?" Vraag ik. Ik aai Daan. "Stop es" zegt Daan. Ik trek mijn hand weg. "Nils is niet zacht" zeg ik. Ik aai over Nils wang. "Je moet knijpen dan gaat ie huilen!" Roept Rein vanuit de keuken. Ik kijk lachend naar Nils. "Niet doen, dat doet pijn". Hij houd mijn handen vast. "Laat los Nils!" Gil ik. Daan aait over me wang. "Niet doen dan gaat me foundation eraf!" Gil ik. Daan kijkt naar zijn vingertoppen. "Jezus wat veel man" zegt hij. "Ja duh, ik moet er toch goed uitzien". Ik probeer Nils' handen weg te trappen. Auw me buik weer. "Oke oke rustig" zegt Nils. Hij laat me los. Ik loop naar de spiegel. "Je bent mine!" Hoor ik Rein zeggen. We kijken verbaast naar de keuken. Nils lacht. "Jaa ik hou van je" zegt Rein. Hij komt de kamer in met z'n mobiel. "Dat stuurde ik naar Merle" zegt hij. Ik pak zijn mobiel af. Hij trilt. "Oh ze belt me!" Roept Rein. Hij pakt z'n mobiel en neemt op. "Rein geef de pillen even!" Roept Daan. "Ja, en mij even die drank" roept Nils. Rein kijkt hun boos aan en loopt naar boven. Daan en Nils geven elkaar een high five. "Awh das echt sneu jongens" zeg ik. "Nee joh, als ik begon over meisjes en condooms, dan was het zielig" zegt Daan. Ik sla hem. "Dat mag je niet eens bedenken!" Roep ik. Rein komt beneden. Hij kijkt ons verdrietig aan. "Wat is er Rein?" Vraag ik lief. "Het is uit" zegt Rein. "Wat! Waarom?". Rein kijkt van Daan naar Nils. "Ze wil geen vriendje die pillen enzo gebruikt. Jullie worden bedankt!". Rein loopt de gang in. "Rein wacht!" Gil ik. Ik ren de hal in. Rein slaat zijn hand voor mijn mond. Hij glimlacht naar me. Oke een grap dus. Hij doet de deur open en sluit hem weer. Ik loop terug naar Nils en Daan. "Oh dit is kut" zegt Daan. "Ja, oke we moeten dit fixen" zegt Nils. Ik ga bij Nils op schoot zitten. "Gaat Rein ons dit vergeven?". Ik knik. "Ik app hem wel even" zegt Daan. We horen een telefoon pingen. "Rein godver ik dacht dat je weg was!" Roept Daan. Hij opent de haldeur. "Suprice!" Roept Rein. "Ze heeft het niet uitgemaakt, ze lachte erom". Daan zucht. "Mfg" zegt Nils. Ik voel me ineens heel misselijk. Kut, oh dat gevoel moet weg. Ik loop naar de keuken en drink een glas water. Ah me buik doet ook weer pijn. Ik loop de kamer weer in. AUW me buik! Ik zak in elkaar in de deuropening. "Wow Am, wat is er?" Hoor ik Nils roepen. "Niks, alleen buikpijn" krijg ik moeilijk uit mijn mond. Nils helpt me overeind. "Am, dit is geen gewone buikpijn" zegt Daan. Nils zet me op de bank en gaat naast me zitten. Hij slaat zijn armen om mijn buik. Kut wat doet dat pijn. Ik grijp naar m'n buik. "Auw, omgggg" zucht ik. "Kom, we gaan naar het ziekenhuis" zegt Rein. "Nee, ik wil niet, zo erg is het niet" zeg ik. "Am, je hebt teveel pijn hoor!" Roept Daan. Ik sta op maar zak meteen weer in elkaar. "Omg Nils help me!" Zeg ik zacht. "Ik ben bij je, kom maar" zegt hij. Nils tilt me op. We lopen naar buiten. "Kut we hebben natuurlijk geen auto!" Roept Rein. "Ga me moeder halen" zegt Nils. Ik sluit mijn ogen en probeer de pijn weg te denken. Waar komt deze pijn vandaan? Ik voel dat Nils me neer legt. Ik open mijn ogen. "Daan blijf bij haar ik ga naar me ouders!" Roept Nils. Rein en Nils rennen weg. De pijn is iets minder. "Auw, man wat is dit?" Vraag ik aan Daan. "Ik weet niet, waar heb je het meeste last?". Ik denk na. "Me onderbuik denk ik". Een steek van pijn schiet door m'n buik. Ik pak Daan's hand. "Net alsof ik moet bevallen man!" Roep ik. "Maar pap ze ligt daar met fking erge pijn!" Hoor ik Nils schreeuwen. Rein komt naar ons toe gerent. "Am, nieuw plan. We gaan de auto lenen" zegt hij. Daan tilt me op. "Hoe kunnen jullie me allemaal tillen?" Vraag ik. Auw me buik. "Je bent niet zwaar" zegt Daan. "Nou doei pap!" Hoor ik Nils roepen. Hij trekt de deur dicht en draait hem op slot. "Snel, wie kan autorijden?" Vraagt Nils. Ik sluit mijn ogen. "Niemand!" Roept Rein. "Nou ik bel 112 hoor" zegt Nils. Hij gooit de sleutel tegen de deur. Weer een steek van pijn. Ik word op de grond gelegd. "Nils help me!" Gil ik. De pijn word steeds erger. Ik grijp naar mijn buik. "Amber! Amber!" Hoor ik iemand roepen. Langzaam word alles zwart..
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
Fiksi PenggemarEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...