~ vanuit Amber ~
Ik laat me op het bed vallen. Nils gaat boven me hangen. Ik zoen hem. Nils zoent lief terug. Daan komt de kamer in. "Ahh nee, dit hoef ik niet te zien!" Roept hij lachend. Nils lacht. Daan gaat op de zitzak zitten. "Was leuk vandaag in de stad" zegt hij. Ik duw Nils van me af. "Jaa klopt" zeg ik. Nils ligt naast me. Rein komt binnen. "Nu gaan we muziek luisteren" zegt hij. Hij pakt zijn telefoon en drukt op mainstreet. "I'm like nanananana oh" zingt hij mee. Ik klim op Nils. "Weet je nog toen met Daan?" Vraag ik aan hem. "Ja, maar ik ga dat niet honderd keer doen hoor" zegt Nils. Ik trek zijn shirt omhoog. "Je hebt al een beetje sixpack hoor" zeg ik lachend. Ik prik in z'n buik. "Niet doen!" Lacht Nils. Ik glimlach en beweeg me vinger over het hartje. Nils probeert me te kussen maar ik ga achterover hangen. "Kut ik kan niet zover" zegt Nils. "Ha baal jij" zeg ik. Nils draait zich om zodat ik onder hem lig. "Ha" zegt hij. "Ah Nils omg" kreunt Rein. Nils kijkt hem boos aan. "Dat mocht je niet meer zeggen!" Rein stoot Daan aan. "Omg Nils" kreunt Daan. Ik probeer niet in lachen uit te barsten. "Daan kappen!" Roep ik. "Ha ik kap wel met die" zegt Rein. "Meen je dat?" Vraag Nils. Rein knikt. Hij staat op en loopt naar de andere kant van de kamer. "Oh Amber oh my gooosshhhh" zegt Rein. "Rein!" Gil ik. Ik klim van het bed en sla hem. "Grapjeeee" zegt Rein. Ik duw hem op het bed. "Ik ga nú een vriendin voor je regelen" zegt Nils. Hij pakt z'n mobiel. "Nee ik wil geen vriendin" zegt Rein. "Pech" zegt Daan. "Oh hee er is Tdf vanavond" zegt Nils. "Jaa, daar wil ik heen!" Roep ik. Ik trek mijn kast open. "Ik zoek wel iets uit" zegt Rein. "Oke voor deze keer dan" zeg ik lachend. Rein gaat de kast in. Hij komt terug met wat ik wel verwachte. "Rein het is geen stripclub" zegt Daan. Ik loop zelf de kast in en pak een buikshirtje met spijkerbroek. Ik kleed me in de kast om. Als ik de kast uitkom zijn de jongens ook al omgekleed. "Wat vinden jullie?" Vraag ik. "Staat goed joh" zegt Daan. "Perfect zo als altijd" zegt Nils. Ik knuffel hem. "Kom we gaan" zegt Rein. We pakken onze fiets en fietsen naar Tdf. "Tweede feestje in één week" zegt Rein. "Jaa klopt, maar nu zonder drank" zegt Nils. "Ik ga een vriendin fixen vanavond" zegt Rein. "Hou ik je aan" zegt Daan. Ik glimlach. "Wat nou als we Jamie tegenkomen?" Vraag ik. "Nou, niks".~ vanuit Nils ~
Ik trek Amber mee. Het is niet heel druk vind ik. Rein en Daan lopen achter ons aan. "Ik kan niet dansen" zeg ik "Je kan wel shaken ofzo toch?" Vraagt Amber. "Das voor meisjes" zegt Rein. "Ja, bij jongens schud toch niks" zeg ik lachend. Er komen twee meisjes aan. "Evaaaaa!" Gilt Amber. Ze knuffelt haar. "Emma!" Roept ze. "Heeee" zeggen ze. Rein tikt me aan. Hij wijst naar een paar meisjes. "Nou ga er heen" zeg ik. "Nee joh" zegt Rein. "Meestal komen ze naar mij". Emma gaat bij Daan staan. "Ik heb met Mark!" Roept Eva. "Ahhhh OMGGG!" Gilt Amber. Ik snap dat niet. Waarom gaan meisjes tegen elkaar gillen over jongens? Daan glimlacht en schud zijn hoofd. "En Seray vind eindelijk iemand leuker dan Daan!" Gilt Eva. Ze slaat haar handen voor haar mond. Amber lacht. "Cool" zegt Daan. "Hee Daan, je moet even Rein helpen!" Roep ik boven de muziek uit. Ik wenk naar de meisjes en duw Rein naar Daan. Amber is druk aan het praten met Eva en Emma. Ik kijk om me heen. Het is heel gezellig hier. Ik schrik. Er loopt een meisje die op Hanna lijkt. Zou het Hanna zijn? Nee vast niet. Oh kut daar is Yara wel. Ik draai me snel om. "Nils kom eens!" Hoor ik Daan roepen. Ik loop naar ze toe. Drie meisjes staan bij Daan en Rein. "Wat?" Vraag ik. "Dit is me nieuwe vriendin" zegt Rein. Hij slaat een arm om het meisje. "Wat? Zo snel!" Roep ik. "Jaa, ze is super toch?" Zegt Rein. Ik knik. Het meisje is best klein. Ze heeft lange bruine haren en een schattig gezichtje. "Ik ben Merle" zegt ze. "Mooie naam" zeg ik. Ze glimlacht verlegen. "Ik zag Yara zonet" vertel ik. "Oh nee dat kutkind" zucht Daan. "Ja, maar Hanna is er vast niet bij" zegt Rein. "Volgens mij heeft je vriendin ruzie" zegt Merle. Ik draai me om. Hanna en Yara staan tegenover Emma, Eva en Amber. "Oh god no" zucht ik. Ik loop naar ze toe. "Je moet je bel over Rein houden" roept Amber fel. "Beter laten jullie ons met rust" zeg ik. Hanna kijkt me hatelijk aan. "Best" zegt ze. Ze draait zich om. "Oh en Emma en Eva; de klas is nu ook tegen jullie, doeeeeg" roept ze. Yara twijfelt maar loopt toch achter haar aan. "Gelukkig hebben we elkaar, we gaan dit overleven" zegt Emma. Ik knik. Emma en Eva lopen weg. "Rein heeft een vriendin" vertel ik Amber. "Echt omgg" roept ze. "Waarom gil je daar nou om?". "Dat doen meisjes gewoon" antwoord ze lachend. Ik neem haar mee naar Rein en Daan. Ik vind het meisje nog steeds heel cute. Voor de eerste keer snap ik dat Rein met een meisje neemt. "Daan, ik dacht eerst van jij neemt met Jamie" zegt Amber tegen Daan. "Ja, maar ze was toch niet zo leuk". Rein kijkt hem verbaast aan. "Niet leuk? Ze was toch fking knap enzo?" Vraagt hij. Merle kijkt naar mij. Ik glimlach lief. "Rein, als je een vriendin hebt moet je zulk soort dingen niet zeggen" zeg ik lachend. "Ja maar zo bedoelde ik het niet!" Stottert Rein. Merle knuffelt hem. "Weet ik wel" zegt ze. "Ik heb eigelijk helemaal geen zin om te dansen ofzo" zegt Amber. "Nou, dan gaan we naar huis" zegt Daan. "Ga je mee Merle?" Ze is echt heel verlegen merk ik. Terwijl Rein dat helemaal niet is. "Ja kan wel" zegt ze. Ik pak Amber's hand en neem haar mee. "Dat was een korte Tdf" zegt Rein. "Maar wel een mooie" zegt Daan. "Jij moet nog een vriendin!" Roept Rein. Hij rent weer naar binnen. "Rein kom terug!" Roept Daan. Amber en ik lachen. "Ik hoef geen vriendin" zucht Daan. "Mijn vriendin vond jou wel leuk dus ik denk dat hij haar ophaalt" zegt Merle. "Wat? Die knappe?" Vraagt Daan. Ik kijk Amber aan. "Nee nooit meer op het uiterlijk" zegt Daan. Merle haalt haar schouders op. "Ik wil naar huis, het is koud" zegt Amber. Daan trekt zijn jasje uit en geeft het aan Amber. "Dankjee" zegt ze. Ik had hetzelfde gedaan, maar ik draag geen jasje. Amber gaat op het muurtje zitten. "Rein moet nu wel terugkomen" zegt Merle. "Is hij je eerste vriendje?" Vraagt Daan. Merle knikt. "Oke, maar je moet weten dat Rein een beetje kinderlijk is" vertel ik. "En meestal druk" zegt Amber. Ze glimlacht. Rein komt eindelijk weer naar buiten. "Ik heb drie vriendinnen voor je" zegt hij. "Rein we gaan ik hoef en wil geen vriendin" zegt Daan zuchtend. Amber pakt zijn hand en trekt hem mee. Ik loop er achteraan. Rein en Merle komen ook. "Jammer voor Daan" zegt Rein.
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanficEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...