~ vanuit Amber ~
Ik kruip naast Daan in bed. "Ik ben moe" zucht ik. "Ja ik ook man" zegt Daan. "Morgen weer school" zeg ik zacht. "Ja, ik stress me kapot!" roept Nils vanuit de badkamer. Hij komt de kamer in. "Als we gewoon bij elkaar blijven komt het goed toch?" Zegt Daan. Ik knik. "Misschien moet Rein met ze praten, hij heeft dit veroorzaakt". Ik voel me ineens heel verdrietig. "Am wat is er?" Vraagt Nils. Hij komt naast me zitten. "Heel veel mensen haten me" zeg ik zacht. "Niet waar! Wie dan?" Vraagt Daan. "Nou... Hanna en Yara sowieso" zeg ik. "En een groot deel van de mainiacs". Nils slaat zijn armen om me heen. "Vast niet, ze zijn blij voor ons" zegt hij. "We moeten ook aan het nieuwe album werken" zegt Daan. "Ik was als ik eerlijk ben mainstreet even vergeten" zegt Nils. Ik glimlach naar hem. "Sukkel". Daan kijkt op z'n mobiel. "Zullen we gaan slapen? Morgen weer vroeg" zegt hij. "Ja". Ik kruip tegen Nils aan. "Goodnight" fluistert Nils.{ Amber's droom }
Ik loop het schoolplein op. Waar is Nils? Ik loop het lokaal in. Iedereen kijkt me aan. "Oh daar is het sletje" roept Yara spottend. "Ze is geen slet, ze kan niemand krijgen joh" hoor ik iemand roepen. Ik ga achterin zitten. Ik hou m'n tranen tegen. Nils waar ben je? Er worden briefjes naar me hoofd gegooid. "Kutkind" "rotwijf" "slet" staat erop. Nils komt het lokaal in, godzijdank. Maar Nils gaat naast Hanna zitten. Hij drukt zijn lippen op de hare. "Jammer sletje" roept hij. Ik voel dat m'n hart pijn doet. Er is alleen nog maar water, overal water. Ik huil. Voordat ik het door heb.. verdrink in mijn eigen tranen..Ik schiet overeind. Het is ochtend denk ik. Ik kijk naast me. Daan zit rechtop en kijkt me verbaast aan. Aan mijn andere kant ligt niemand. De tranen beginnen te stromen. "He Am, wat is er? Een nachtmerrie ofzo?" Vraagt Daan bezorgt. Hij slaat een arm om me heen. "Ja, waar is Nils?" Vraag ik. Nils komt de kamer in. Ik ren in zijn armen. "Wat is er Am?" Vraagt hij. "Ik droomde dat ik je kwijt was, dat je naar Hanna ging" huil ik. "Ieuww" zegt Daan. Nils houd me stevig vast. "Ik zou je nooit in de steek laten" zegt hij. "En al helemaal niet voor Hanna". Ik laat Nils los. "Zeg Am" begint Daan. Ik draai me om. "Er zijn drie soorten dromen: wensdromen, angstdromen en voorspellende dromen" zegt Daan. "Welke denk je?" Ik kijk hem glimlachend aan. "Angst" zeg ik. Daam glimlacht. "Ik weet het wel zeker" zegt Nils. Nils drukt een korte kus op m'n lippen. Ik loop naar me kast en pak wat kleren. "Kut school". Ik kleed me snel om in de badkamer en doe wat mascara op.
~ vanuit Daan ~
Waarom zou Amber die nachtmerrie hebben gehad? Het is hopelijk een angstdroom. "Daan opletten!" Roept Rein. Ik schrik op uit m'n gedachten. "Sstt Rein" zeg ik. Rein kijk filmpjes op de computer. "Gast, je moet je werkstuk afmaken". Rein kijkt me lachend aan. "Ik heb hem gewoon van internet" zegt hij. Ik kijk mee op de computer van Rein. "Serieus?" Zeg ik. "Ja, ik mag zien wat ik wil" zegt Rein. Ik lach. Waarom kijkt Rein nou weer spongebob. "Jij bent gek". Gek genoeg komt Amber het computerlokaal in. "Hee" zegt ze. Ze lijkt niet echt vrolijk. "Wat is d'r?" Vraag ik. Ze gaat op m'n schoot zitten. "We werden ingedeeld met vaste plekken bij Duits" zegt ze. "Ik moet alleen zitten". Ik kijk begripvol. "En Nils moet naast Hanna, net als in m'n droom" zegt ze zacht. "Ik ben bang Daan". Ik sla mijn armen om haar heen. "Maar Nils wou dat dus niet, maar hij had geen keus". Rein doet zijn oortjes uit. "Hee Am" zegt hij. "Ik wil niet dat hij naast Hanna zit" zegt Amber. "Nils moet haar gewoon weg slaan" zegt Rein. "Deed hij ook, maar nu moet hij nablijven" zegt Amber. "Das wel kut, zal ik naar je lokaal komen om half vier?" Stel ik voor. Amber knikt. "Maar ik moet nu wel terug, want anders heb ik een probleem". Amber staat op en loopt het lokaal uit. Wat moet dit kut zijn voor Amber. Haar vriendje zit naast haar vijand..
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
Hayran KurguEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...