~ vanuit Amber ~
Ik zet mijn fiets tegen die van Daan aan. "Yes!" Roept Emma. Ik pak m'n tas en zet mijn fiets op slot. Rein en Emma rennen omhoog. Rein pakt onderweg Emma's hand en trekt haar mee. Ik wacht tot Owen en Nils ook bij ons staan. Ik pak Emma's tas en me eigen. We lopen de duin op. Of heuvel, ik weet niet wat het is. Nog even en we zien de zee. "Het is echt een perfecte stranddag" zegt Daan. "Jaa, lekker warm" zeg ik genietend. Owen heeft Rein's tas meegenomen. Nils pakt mijn hand en trekt me mee omhoog. Oh wat is de zee mooi denk ik bij mezelf. Ik kijk naar beneden. Rein en Emma zitten in het zand. "Het verbaast me dat Rein nog niet in de zee is" zegt Owen lachend. We lopen naar ze toe. Ik gooi me tas naast Rein neer. Owen gooit Rein's tas op Rein. "Dankje Owen" zegt hij lachend. Owen kan gelukkig ook lachen. Ik leg een handdoek neer en ga erop zitten. Nils gaat naast mij zitten. Emma en Daan delen ook een handdoek. En Owen en Rein ook. Ik begraaf me voeten in het warme zand. Nils pakt z'n mobiel. We maken een paar selfies. Rein gaat achterover liggen. Ik pak m'n zonnebril. "Het is heet!" Roept Rein. "Dan doe je je shirt uit en ga je zwemmen" zegt Daan. "Ik ga mee" zegt Nils. Ze trekken hun shirt uit. "Gaan jullie mee?" Vraagt Rein. "We komen zo wel" zegt Emma. "Ha doei Nils" roept Rein. Hij rent weg. Nils rent achter hem aan. Ik pak mijn mobiel en maak een selfie. Emma komt naast me zitten. "Even een vriendinnen selfie" zegt ze lachend. Owen en Daan maken ook een selfie. Ik doe mijn mobiel onder in me tas. Owen doet z'n shirt ook uit. Daarna Daan ook. "Gaan jullie mee?" Vraagt Owen. "Jaaa kom Am!" Emma trekt me overeind. Ik trek me shirt uit en voel me meteen onzeker. Kennelijk valt dat nog al op want ze kijken allemaal naar mij. "Niet onzeker zijn" zegt Daan lief. "Waarom kunnen jullie allemaal mijn gedachten lezen?" Vraag ik lachend. Daan pakt mijn hand en trekt me mee. Owen pakt die van Emma. We rennen naar de zee. Nils en Rein komen naar ons toe. Daan laat mijn hand los. Emma en ik staan als enige niet in het water. Ik voel met mijn voet. "Het is ijskoud" zegt Emma lachend. Nils komt steeds dichter naar me toe zwemmen/lopen. Ik doe een stap achteruit. "Oh gaat dat zo" zegt Nils op een nep serieuze manier. Ik lach. "Als je er niet zelf inkomt dan gooi ik je erin". Emma barst in lachen uit. Ze pakt mijn hand. "Oke op 3 ja?" Zegt ze. "Nee veel te koud" gil ik. Ze trekt me mee. Het water raakt onze voeten bijna. Ik kijk naar beneden. Emma en ik zetten een stap in het water. Ik draai me met me rug naar de zee. "Ahhh kou!" Emma gaat voor me staan. "Je mag er niet uit" zegt ze plagerig. Ik lach naar haar. Samen doen we een stal dieper de zee in. Ik voel twee armen om me heen. "Nee Nils!" Gil ik. Nils tilt me het water in. Ik sta nu tot me middel in het water. Nils gaat voor me staan. Rein en Daan komen naar ons toe. "Zo koud is het niet" zegt Rein. Hij spat me nat. Ik laat me op het water drijven en zwem wat dieper. Ik zie vanuit mijn ooghoeken Emma naar mij toe zwemmen. Ik draai me om. Ben ik nou dom? Of is Nils echt weg?
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...