Hoofstuk 91.

99 5 0
                                    

~ vanuit Daan ~
"Nils laat d'r nou los" zegt Rein geïrriteerd. Hij trekt Nils mee. Amber kijkt hem lachend aan. Ik loop achter Rein de studio in. Owen is er al. Amber loopt achter me aan. Nils begint met zingen. "Waarom niet? Ik vraag je why not". Ik denk terug aan de vorige keer dat Amber hier was.. Toen was het dikke ruzie. Gelukkig zal dat niet meer gebeuren.. "Hallo Daan?!". Ik schik op uit mijn gedachten. "Jij moest nu!" Hoor ik Rein roepen. Amber glimlacht naar mij. "Waar zat je nou mer je gedachten?" Vraagt Owen. "Uhm.. Nee laat maar". Nils staan alweer bij het raam. "Nog maar een keer jongens". Nou ik moet er nu echt bij blijven. Nils begint weer. Ik zing mijn deel daarna ook goed, gelukkig. Rein wil gaan zingen na Owen maar het klinkt niet goed. Rein stopt na de eerste zin al. De muziek word gestopt. "Je gaat je stem kwijtraken" zegt Owen plagerig. "Niet waar!" Roept Rein. Amber komt binnen en geeft hem wat water. "Dankje" komt uit Rein's mond. Bijna onverstaanbaar. "Rein, stop praten, je word ziek" zegt Amber. "Vast een keelontsteking ofzo" zegt Nils. "Ik kan best zingen hoor" zegt Rein schor. "Ha ik dacht het niet" zegt Nils. Rein geeft hem een klap. "He niet me vriendje slaan!" Roept Amber lachend. "We nemen wel een andere keer op, kom we gaan" zegt Owen. Hij loopt de studio uit. Nils loopt achter hem aan. "Ik wil me stem niet kwijtraken" zucht Rein. "Dan moet je stoppen met praten sukkel" zegt Amber. "Ja maar ik ka...". Rein krijgt volgens mij geen woord meer uit z'n mond. "Ja te laat" zeg ik. Rein knikt. "Kut" zegt hij schor. "Hoe kan dit nou ineens?" Vraagt Amber. Ik haal mijn schouders op. Amber haakt een arm door die van Rein en trekt hem mee. Ik loop achter ze aan. "Grappig" zeg ik. "Wat?" Vraagt Amber. "Nou, zonet kon Nils niet van je afblijven en nu is ie gewoon weggelopen". Amber glimlacht. "Hij weet dat we Roy hier niet tegenkomen dus ja, waar zou hij me voor moeten beschermen dan?" Ik sluit de deur en loop de gang op. "Naar de kantine dan maar?" Vraag Amber. Rein knikt. "Dit word een rustige dag zo". Rein kijkt me boos aan. Amber lacht. "Eindelijk geen flauwe opmerkingen meer!" Juicht ze. Rein zet een pruillip op. "Awh, ik hou wel van je hoor" zegt Amber. Ze knuffelt Rein. Rein glimlacht. "He Am" hoor ik Nils roepen. Amber laat Rein los. "Nils!" Roept ze. "Waar was je nou?" Nils glimlacht. "Drinken halen". Owen komt aanlopen met een dienblad met glazen cola. "Nils help eens!" Roept hij. Rein is Nils al voor. "Nee Rein hij is nu in evenwicht!". Rein pakt er een glas af. Twee van de glazen stromen over. Rein kijkt onschuldig. "Ik neem die half lege wel joh" zegt Amber. Ze pakt een glas. Nils en ik ook. "Rein jij mag dit gaan opruimen" zegt Owen. Hij duwt het dienblad in z'n handen waardoor hij het glas laat vallen. De cola gast over z'n nieuwe schoenen.

~ vanuit Amber ~
Nils en Daan lachen. Rein kijkt boos naar Owen. "Kom Rein, we gaan het schoonmaken". Ik trek hem mee naar de wc's. Ik zie dat Rein wil praten. "Zeg maar niks, het is beter voor je stem". Rein trekt zijn schoenen uit. "Ik ga ze slaan" zegt Rein zacht en bijna onverstaanbaar. "Ik zal Nils ook wel terugpakken" zeg ik lachend. Ik spoel de schoenen af. "Het is niet erg, ze zijn nu alleen wel helemaal nat". Rein zet ze op de kachel. "Ze zijn super mooi" zeg ik lief. Rein knikt. "Moeilijk he, je mond houden?". Rein knikt weer. Ik glimlach. Rein loopt op sokken de hal weer in. Hij rent een stukje en glijd dan verder. Ik ren achter hem aan. Rein glijd de hoek om. "AUW!" Hoor ik iemand roepen. Ik ren de hoek om. Mijn hart gaat sneller kloppen. Niet van liefde, maar van angst.

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu