~ vanuit Amber ~
"Jaaa dat lijkt me zo leuk!" Gilt Emma bijna. Ik glimlach. "Dus iedereen kan?" We zitten met Nils, Rein, Emma, Daan en Owen in de woonkamer. "Ja, iedereen gaat mee". Nils drukt een kusje op mijn lippen. "Het gaat vast super leuk worden met z'n allen een week naar Parijs!" "Iemand drinken?" Iedereen wil wel cola zoals altijd. Ik sta op en loop naar de keuken. Ik trek de koelkast open. Cola? Ik voel een klap op m'n kont en draai me om. Meteen voel ik zachte lippen op de mijne. 'Käller' zeg ik als ie me loslaat. Nils kijkt me onschuldig aan. 'Wil je ook cola?' 'Ja doe maar' Nils gaat op het aanrecht zitten. 'Heb zo'n zin in Parijs!' Roep ik blij. 'Ik ook'. Ik schenk wat cola in. 'Breng jij dit maar even naar Rein en Daan'. Ik duw de glazen in z'n handen. 'Komt goed'. Nils loopt achterste voren naar de kamer. 'Nee Nils pas op!' Hij glimlacht en draait zich om. 'Hee Em'. Ik zucht even als Nils weg is. 'Ik wou toch liever water' zegt Emma die een ander glas pakt. 'Is goed joh, ik neem ook water'. Ik schenk nog twee glazen in en zet de cola weg. Het is even stil. Ik hoor alleen het water dat uit de kraan komt. 'Vind je mij dik?' Ik kijk Emma verbaast aan. 'Nee wattan? Je hebt een mooi figuur'. Emma prikt in d'r buik. 'Nee, d'r mag wel wat af' zegt ze vastbesloten. 'Als je het op een gezonde manier doet oke?'. Emma glimlacht. 'Jaa ik ga mezelf niet uithongeren'. Ik glimlach terug. 'Jongens kappen!' Hoor ik Daan zeggen. Emma kijkt me verbaast aan en loopt naar de kamer. 'Jullie gaan geen ruzie maken nu' zegt Owen. Ik loop achter Emma aan. 'Nou hij moet gewoon even chillen' sist Rein. 'Jij moet gewoon van m'n vriendin afblijven' sist Nils terug. 'Wat doen jullie nou?' Vraagt Emma zuchtend. 'Ja inderdaad, geen ruzie maken om mij oke?' Zeg ik er emotieloos achteraan. 'Ik heb geen zin in ruzie, ik heb met Nils klaar'. Ik loop de trap op naar m'n kamer. Straks gaat Rein vertellen dat ik een paar dagen terug met hem iets verder ben gegaan dan zoenen, dan ben ik Nils kwijt. Beter kortaf zijn en weggaan dan ruzie beginnen met Nils en Rein. Ik laat me op het bed vallen en sluit m'n ogen. Nils is veel leuker dan Rein maar toch vind ik Rein ook leuk. Ik kan hier zo slecht tegen. 'Am wat is er?' Emma komt de kamer zo te horen in. 'Niks beetje moe'. Ik open m'n ogen. 'Niet waar Am er is meer, vertel het me'. Ik zucht. 'Ik was een paar dagen terug bij Rein toch?' Ze knikt. 'Nou het was heel gezellig en..' 'Heb je het met hem gedaan?!' Onderbreekt Emma me. 'WHAT? Nee! Wat denk je?' Roep ik best beledigt. 'Nee nou, i don't know' zegt Emma zacht. 'Nou we hadden wat gezoend en zaten wat aan elkaar meer niet'. Ik sta op en wil weglopen maar Emma pakt mijn arm. 'Weet Nils dit wel?' 'Nee tuurlijk niet dan raak ik hem kwijt'. Ik sla haar arm weg en loop snel de trap af. Ik loop naar de deuropening van de woonkamer. Rein kijkt boos naar Nils. Ik ga vlak bij Nils zitten. Hij slaat een arm om me heen. Hij weet het dus nog niet. Emma komt ook beneden en gaat bij Daan op schoot zitten. 'Gaan we nog wel op vakantie?' Vraagt ze. 'Ja, gaat gewoon door alleen Rein en ik gaan minder met elkaar om' antwoord Nils. Er valt een ongemakkelijke stilte. Ik speel wat met Nils z'n handen. Ondertussen is het zeven uur. 'Ik ga maar eens naar huis'. Owen staat op. 'Ik ook'. Rein loopt achter hem aan. Ik haal Nils arm weg en loop de hal in. 'Leuk dat jullie er waren'. Ik geef Owen een knuffel. Ik geef Rein ook een knuffel en druk een kusje op zijn wang. 'Goodnight voor straks'. Rein glimlacht en loopt achter Owen aan. Ik sluit de deur en loop terug naar de woonkamer. Ik wil naast Nils gaan zitten maar hij trekt me op zijn schoot. 'Ik ben moe van vandaag' zucht ik. 'Blijven jullie slapen?' Emma laat Daan los. 'Uhm denk het'. 'Oke'. Emma begint Daan weer te zoenen. Ik laat me tussen de bankleuning en Nils inzakken. 'Waarom ben ik ineens zo moe?' Nils glimlacht. 'I don't know, je mag wel gaan slapen hoor'. 'Nee man het is pas kwart over zeven'. Ik pak de afstandsbediening van het kastje en zap wat door de zenders. D'r komt net een onthoofding langs. 'Gadverdamme!' Gil ik bijna. Nils grinnikt. 'Wat? Zoent Nils zo slecht?' Vraagt Daan die naast Nils komt zitten. 'Neehee!' Ik probeer hem te trappen. 'Was net een onthoofding enzo'. Ik zap wat verder. 'Nee jammer niks op tv'. Ik gooi de afstandsbediening op de tafel. 'Ik verveel me!' Emma komt bij Daan zitten. 'Moet je vragen of Nils je wil vermaken'. Ik kijk hem geïrriteerd aan. Nils en Daan lachen. 'Ik ga wel slapen'. Ik sluit m'n ogen. 'Nu verveel ik me' zegt Daan. Ik open m'n ogen. 'Moet je maar vragen of Nils je wil vermaken' zeg ik geïrriteerd. 'Dat is ziek' zegt Daan. 'Nils vertel eens iets leuks' zucht ik. 'Wat dan?' Ik speel weer met z'n handen. 'Ik verveel me dood'. Emma pakt d'r mobiel en laat me een foto zien van een jongen met sixpack. 'Ja mooi'. Emma glimlacht. 'Wat is mooi?' Vraagt Nils. 'Niks, gaat je niks aan' zeg ik plagerig. Nils slaat z'n armen om me heen. 'Nee Nils dan krijg ik het waruuuum' zeg ik op een zeurende toon. Hij trekt z'n armen strakker om me heen. 'Gvd Nils'. Ik wurm me los en val van de bank af. 'Nou nu kan ik mooi gaan slapen'. Ik draai me om en sluit m'n ogen.~ vanuit Nils ~
'Doe je best schatje'. Ik zet de tv weer aan op de horrorfilm. Er word weer iemand onthoofd. 'Ieww Nils doe eraf!' Gilt Emma zowat. 'Ssssst je maakt Amber wakker'. Amber kijkt me lachend aan en komt dicht naast me zitten. De film gaat zo door. Onthoofdingen, gillende meisjes. Na twee uur is de film pas afgelopen. 'Oke nu ben ik moe' zucht Daan. 'Jonge ik sliep bijna' zegt Amber. Ik sta op en trek de gordijnen dicht. 'Ik ga me omkleden boven' hoor ik Amber zeggen. Emma loopt achter d'r aan. 'Nou de film was wel leuk he' zegt Daan. 'Ja inderdaad, maar ik heb wel eens betere gezien'. Ik loop achter Daan aan naar boven. Ineens stopt hij met lopen. 'Moeten we niet wachten tot ze zijn omgekleed?' Ik glimlach. 'Joh wat boeit het'. Ik loop langs hem en open de deur. Emma zit Amber's haar te vlechten. 'Zie je wel Daan, niks aan de hand'. Ik trek m'n shirt uit en laat me op het bed vallen. 'Nils toe even ik wil slapen, kleed je even snel om'. Ik zucht. 'Geen zin'. Amber en Emma gaan onder de dekens liggen. Ik pak een voetbalbroekje en kleed me in de badkamer om. Daan daana. Ik ga tussen Amber en Emma inliggen. 'Goodnight' fluister ik. Amber drukt een kusje op m'n lippen en sluit d'r ogen waarna ik ze ook sluit.------------
Yes een lang hoofdstuk 🎉 sorry dat ie er nu pas op staat, waarschijnlijk update ik om de dag xo
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...