~ vanuit Amber ~
Nils trekt me mee het lokaal in. "Duits" zeg ik lachend. We gaan ergens links zitten. "Pak jullie boeken maar, het is een werkles. Overleggen mag maar niet te luid" zegt de leraar. "Tot opdracht 25 moet deze week af, succes!" Ik trek Nils zijn schrift naar me toe. "Ben je nog maar bij 13?". Nils knikt. "Ik kan me niet concentreren". Ik kijk naar me boek. Ik ben al bij 23. Ik maak 24 even af. Nils staart wat uit het raam. Ik schrijf iets in zijn schrift en maak 24 B af. Nog veertig minuten.. Ik drink het laatste uit Nils flesje water. Dan maar vullen. Ik sta op. Nils schrikt op. "Even vullen" fluister ik. Ik loop naar de leraar. "Ja, maar binnen vijf minuten terug" zegt hij. "Mag ik mee?" Vraagt Nils. "Nee, ze gaat alleen een flesje vullen" zegt de leraar. Ik loop het lokaal uit. Natuurlijk zijn de wc's helemaal rechts. Ik vul het flesje en doe mijn haar goed. Ik kijk in de spiegel en zie dat iemand het wc hokje uit komt bij de jongens wc. De jongen kijkt mij aan. Ik kijk snel naar mijn flesje. Vol. Dus ik loop naar het lokaal. De jongen pakt mijn arm. "Wat doe je?" Vraag ik. Ik vertrouw hem niet. Hij trekt me mee de wc's in. "Laat me los!" Roep ik. "Ssstt" zegt hij. "Jij bent leuk, geef me me app" zegt hij. Ik kijk hem verbaast aan. "Nee, laat me los!". Ik wil mijn arm weg trekken maar hij pakt hem stevig vast. "App nu! Anders maak ik je kapot en breek ik je pols!" Ik vertel snel mijn nummer. "Wij gaan afspreken in de wc's, ik app je wanneer". Ik kijk hem boos aan. "Dacht het niet! Ik heb een vriendje en jij bent eng!" Roep ik. Hij duwt me tegen de muur. "Jij houd je bek, anders sloop ik je als nog" zegt hij. De jongen is niet lelijk, maar hij is stom. Hij drukt een kus op mijn lippen en laat me los. "Ik zie je morgen" zegt hij. Ik kijk hem na. Gadverdamme! Wat moet hij van me? Niemand iets vertellen? En Nils dan?. Ik spoel mijn mond met water. Gadverdamme. Ik ben best bang nu. Ik loop de hoek om. De jongen staat er nog. "Oh en als je wel wat zegt, dan sloop ik Merle, Minke, Emma en Nils ook" zegt hij dreigend. Ik kijk hem na. Nu moet ik echt me bek houden..~ vanuit Nils ~
Waar blijft Amber nou? Ze is al bijna tien minuten weg. "Mag ik even naar de wc?" Vraag ik. "Als Amber terug is" zegt de leraar. Ja nou daar heb ik wat aan! Jezus man. Als Amber over één minuut nog niet terug is ga ik gewoon. Ik kijk uit het raam en zie Roy lopen. Hij probeert altijd ieder meisje te krijgen. Nou.. Amber krijgt hij gelukkig nooit. De deur gaat open. Goddank het is Amber. Ze gaat snel zitten. "Sorry meneer" zegt ze. Hij knikt. Ze zet het flesje bij me op tafel. "Vergeet niet na te kijken!" Roept de leraar. Ik leg mijn tas op tafel. "Mag ik even wat eten?" Vraag ik. "Nee waarom? Je hebt les" zegt de leraar. "Nou ik heb honger" zeur ik. De leraar knikt. Ik open mijn bakje. Amber grist het koekje eruit. Ze kijkt me glimlachend aan. Ik sluit mijn bakje en graai in m'n tas. "Ik heb nog een heel pak" fluister ik. Amber lacht en eet het koekje op. Ik stop ook een koekje in m'n mond. "Dik" fluistert ze. Ze pakt mijn hand onder de tafel. Ik gooi mijn tas op de grond. Na een tijdje begint de leraar weer te roepen. "Jullie mogen de laatste vijf minuten iets voor jezelf doen". Amber pakt meteen haar mobiel. Ik pak 'm ook. Op insta staat een nieuwe foto van Merle. Ze zoent met Rein. My love, staat eronder. Ik ben weer eens 132 keer getagd. De bel gaat Amber loopt naast me het lokaal uit. Nog maar een paar uurtjes..
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...