~ vanuit Amber ~
Ik ga naast Rein zitten. We zitten op z'n bed. Ik pak mijn mobiel en app Nils. Ik voel dat Rein naar me kijkt. Ik negeer het en open insta. "Heb jij ook spijt van sommige keuzes?" Vraagt hij. Ik druk mijn mobiel uit. "Uhm, ja denk het wel" antwoord ik. "Jij ook?". Rein knikt. "Hoe kom je daar ineens bij?" Vraag ik. "Nou, ik dacht aan laatst, toen ik had gedronken enzo". Ik knik. "Met de drugs ook" vervolgt hij. Zijn stem klinkt al weer wat beter vind ik. "En van Eva, Hanna, Minke.." Ik staar voor me uit. Waar zou dit gesprek heen gaan? "Ik heb geen spijt van Daan.." Zeg ik zacht. "Echt niet?" Vraagt Rein verbaast. "Nee... Ik heb een leuke tijd gehad met hem". Rein knikt. "Maar een leukere met Nils?" Ik bloos en knik. "Het was wel raar dat jullie wisselden" zegt Rein. "Ja, wel een beetje ja". Ik kijk naar me handen. Er valt een stilte. Ongemakkelijk? Ja? Nee? Ik weet niet. "Ga je maandag mee naar de studio's?" Vraagt Rein na een tijdje. "Ja is goed". Rein glimlacht. "Dat gaat Nils vast ook vragen". Rein klimt van het bed en springt eraf. "Kom gaan we wat drinken" zegt hij. Ik klim naar de rand. Hij pakt mijn hand. Ik bloos een beetje en spring er ook af. Hij loopt voor mij naar beneden. "Uhm., we hebben sinas, cola, water". Ik glimlach. "Doe maar cola" antwoord ik. Rein trekt de koelkast ruig open. De flessen vallen eruit. "Oeps" zegt hij. Ik glimlach. De colafles rolt weg. "Wauw ons huis is scheef". Rein pakt de fles cola. Ik stop de andere flessen weer terug. "Ik zou die fles niet openmaken als ik jou was" zeg ik tegen Rein. "Ah joh, het valt vast wel mee" zegt Rein. Hij draait de fles open. De cola schiet eruit. "Kut" roept Rein. Hij zet de fles in de wasbak en gaat tegen de muur aanstaan. "Ik heb echt een probleem straks, moet je de keuken zien! En me shirt is ook vies" zegt hij zuchtend. Ik pak een doekje, maak het nat en wrijf over z'n shirt. Ik voel dat Rein naar me kijkt. Rein is iets groter dan mij. Ik voel dat ik bloos. "Waarom bloos je?" Vraagt hij. "Uhm.. Weet niet". Rein glimlacht. Ik maak het aanrecht schoon. Rein pakt de fles cola en gooit hem in de prullenbak. Waarom bloos ik van Rein? Ik vind Nils leuk. Ik snap mezelf echt niet. Kut gevoelens allemaal. Als ik zo door ga kan ik alles verpesten! Wat dacht ik ooit? "Am? Hallo?" Hoor ik Rein zeggen. Ik kijk hem recht aan. "Je poetst dat stukje nu al vier keer". Ik gooi het doekje naar hem toe. "Dan mag jij nu". Rein maakt het andere aanrecht droog. Ik pak een andere fles cola en giet de glazen vol. Ik drink mijn glas in een keer leeg. Rein drinkt het glas ook half leeg. "Wow wacht, welke cola was dit?" Vraagt hij aan mij. Ik pak de fles weer uit de koelkast. "Deze, hoezo?". Rein kijkt me geschrokken aan. "Daar zit alcohol in, die is van m'n moeder". Ik laat me tegen de muur op de grond zakken. "Oh shit". De bel gaat. Rein zet snel de fles weer weg. "Ik betaal het wel terug, het was vast duur". Rein glimlacht weer. "Ah joh, ik ga even open doen". Rein loopt weg. Ik pak meteen de fles en kijk wat erop staat. Er zit niet heel veel in gelukkig. Ik zet de fles terug en loop de kamer in. Rein komt binnen met Nils achter zich aan. "Hee Am" zegt hij blijf. Hij geeft me een kusje. Ik glimlach. "Kom je mee?" Vraagt hij. "Ja is goed". Ik knuffel Rein en pak m'n jas. Het is zeven uur. Ik zit bij Nils achterop. Gelukkig wonen we niet ver weg.
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...