~ vanuit Nils ~
Amber loopt de kamer weer uit. Ik heb echt met haar te doen. Misselijk zijn is zo kut. Maar wat zou er op het briefje staan dat ze net weggooide? Vast niks belangrijks. Ik wil het wel weten.. Ik pak het briefje uit de prullenbak en vouw het open. Ik hoor geklop op de deuren. Waarom niet gewoon door de deur? Ik open de deuren. Rein en Daan kijken me vrolijk aan. "Hee Nils" zegt Daan. "Hee". Ik richt me meteen weer op het briefje. "Wat is dat? Een liefdesbrief?" Rein pakt het af. "Nee Rein geef terug!" Roep ik geschokken. Rein schrikt kennelijk van mijn reactie want hij geeft het zonder te kijken terug. "Het is kennelijk wel belangrijk" zegt hij. Ik knik. "Wat staat erin dan?" Vraagt Daan. "Weet ik niet, het is van Amber". Ik lees het briefje snel. Wacht.. Zwanger? Nee dat kan niet. Alles was veilig. Waarom denkt ze dat? Ze is wel vaak misselijk geweest. Ik laat me op het bed vallen. "Wat staat erin?" Vraagt Daan. Ik schud mijn hoofd en stop het briefje weer in m'n zak. Rein gaat achter het bureau zitten. "Waar is Amber eigelijk?" Vraagt hij. "Badkamer, ze is misselijk" vertel ik. Rein trekt een laatje open. "Rein das van Amber laat dicht" zeg ik geïrriteerd. Rein doet het la dicht en opent een andere. "Ha tampons" zegt hij. "Dat is het!" Roep ik. "Wat tampons?". "Ja" zeg ik blij. "Wacht? Ik volg het niet" zegt Daan. "Wat moet jij daar nou mee? Behalve ze in het water doen?" Vraagt Rein. "Ik moet weten wanneer ze ongesteld is" vertel ik hem. Ik trek een andere la open. "Dat moet ze toch ergens noteren?" Rein kijkt me verbaast aan. "Je kan toch gewoon aan Amber vragen of ze wil of niet?" Vraagt hij moeilijk. "Daar gaat het niet om". Rein ploft naast Daan op het bed. "Ik snap het niet meer hoor". Ik zucht. "Laat maar". Ik doe de lades dicht en ga naast Rein zitten. Amber komt de kamer weer in. "He jongens" zegt ze moe. "Hee Am, mag ik je agenda even?" Vraagt Daan. "Jahoor, ligt in me nachtkastje". Ze gaat in bed liggen. Daan opent de agenda bij een paar maanden terug. "Nou ik ga proberen te slapen hoor" zucht Amber. Ze sluit haar ogen. Daan wijst naar het hartje bij 23 februari. Hij slaat nog wat bladzijden om. Weer een hartje. "Waar zijn die hartjes voor in je agenda?" Vraag ik aan Amber. "Ongesteldheid" zucht ze. "Oke". Daan gaat verder naar deze maand. "Kut ik voel me weer heel misselijk" zucht Amber. Ze klimt het bed weer uit. "Oke, dus komende vrijdag weer" zegt Rein zacht als Amber de kamer uit is. "Ja klopt". Daan doet de agenda dicht en gooit hem op het bureau. "Waarom moest je dat nou weten?" Vraagt Daan. "Vertel ik nog wel eens". Daan knikt. "Is goeeeed"
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...