~ vanuit Amber ~
Ik lig naast Daan op m'n buik. Ik teken op zijn buik. "Daan je bent slachtoffer" zegt Nils. Daan staart naar het plafon. "Nils lees dit" zeg ik lachend. "Rein is lekker" leest hij voor. Daan gaat rechtop zitten. "Wat heb je opgeschreven?" Vraagt hij. Ik kijk hem onschuldig aan. Daan loopt naar de badkamer. Rein zit met z'n ogen dicht muziek te luisteren. "Weet Rein wel dat ik dit deed?" Vraag ik aan Nils. "Nee haha" zegt Nils. Ik klim naar Rein toe en trek z'n shirt omhoog. "Am wat doe je?" Vraagt hij verbaast. Ik teken een hartje op z'n buik. "Even tekenen" zeg ik. Ik schrijf op z'n buik. Rein kijk aar Nils. Daan komt pratend binnen. "Rein, wat je ook doet, laat Amber niet...". Rein kijkt naar mij. Ik trek nog een lijntje. Rein staat op en gaat voor de spiegel staan. "Daan is hot x am" leest Rein voor. "Rein is fking lekker x Amber" leest Daan voor. "Nils kom eens" zeg ik lachend. Nils gaat op het bed zitten. "He het hartje zit er nog" zeg ik blij. "Nils is me alles" leest Daan voor. "Nils is de leukste ooit". Rein en Daan lachen. "Nils me Hero" leest Rein. "Klaar" zeg ik. Nils gaat naast ze staan. "Daan is lekker joh x Rein" zegt Nils. "Rein is strong x Daan". Rein en Daan kijken mij aan. "Amber kom eens dan" zegt Rein. "Nee!" Roep ik. Nils fluistert in Daan's oor. Daan in die van Rein. Ik ga op het bed zitten. "Wat?" Vraag ik. "Pak haar vast Daan" zegt Nils. "Nee!" Gil ik. Daan houd me op het bed. Tegenwerken heeft niet veel zin. Nils trekt mijn shirt een stukje omhoog. "Rein jij mag eerst schrijven". Ik voel de stift op m'n buik. Ik stop met tegenwerken. Daan glimlacht lief naar me. "Hier Daan" zegt Rein. Daan schrijft ook. "Nu past mijne er niet meer bij" zegt Nils lachend. Ik trek me shirt uit. "Doe maar hier" zeg ik lachend. Ik wijs net onder me borst. Nils schrijft ook iets. Ik ga voor de spiegel staan. "Nils is fking lekker x Daan". "Rein is leukste x Nils". Ik glimlach. "Daan heeft een lekker kontje x Rein". Ik laat me op het bed vallen. "Jullie zijn gek" zeg ik lachend. Nils legt de stift weer op het kastje. "Nils die heb je toch niet gebruikt?" Vraagt Rein. "Jawel hoezo?". Ik spring op en ren naar de badkamer. "Oh kut" zegt Nils. Ik wrijf over de stift. "Oh thank god het wil eraf" zucht ik. Ik loop weer terug. "Nee je hebt het weggehaald" zucht Rein. Ik knik en ga aan m'n bureau zitten. Nils gooit een pyjama shirt naar me hoofd. "Dankje" zeg ik sarcastisch. Ik trek 'm aan. M'n telefoon trilt.
O = Owen
A = AmberO: hee, kan ik langs komen ?
A: uhm, kan wel maar Rein, Nils en Daan zijn er ook
O: oh, is het weer goed met Rein ?
A: Jaaa, ben vet blij 😍
O: mooizo :)
A: je moet hun buiken lezen 😂
O: buiken ?
A: jaa, haha ik stuur wel foto
A: afbeelding
O: wauw, heb jij dat gedaan ? 😂
A: hahaha jaa 😂
O: hahaha
O: maar ik ga weer hoor , doeeeeg
A: doeeeg , kom je wel of nie ?
O: jaa, ik kom morgen. 🙅🏼
A: okee doeeeeg 💕Daan trekt de telefoon uit mijn handen. "Klaar nu" zegt hij. "Best, Owen komt morgen" zeg ik placherig. Rein zucht. "Wat?" Vraag ik. "Nee niet daarom, ik ben gewoon moe" zegt Rein. Hij laat zich op het bed vallen. "Het is pas half negen hoor" zegt Daan. Ik ga naast Rein liggen. "Nou hier zitten we dan" zegt Nils. Ik glimlach. "Beter dan alleen". Ik pak m'n mobiel en zoek een liedje op. Daan zijn telefoon maakt geluid. Hij kijkt meteen. "Ik ben uitgenodigd voor het feestje van Eva" zegt hij. Nils' mobiel trekt bijna van het nachtkastje af. Die van Rein maakt ook geluid. Daarna die van mij. "Nou gezellig" zegt Nils lachend. "Je moet wel eerst indrinken" leest Rein voor. Ik glimlach. "Nou dat kunnen Nils en ik super goed" zeg ik lachend. Nils glimlacht. "Daan anders ook hoor". Daan zit te appen. "Daan hallo?" Zegt Rein. Daan knikt maar gaat verder op z'n mobiel. "Daan met wie app je?" Vraag ik lief. Ik word gewoon genegeerd. Nils gaat naast me zitten. "He Daan!" Roept hij. "Wacht even!" Zegt Daan geïrriteerd. Rein gooit een kussen naar zijn hoofd. Daan staat op en loopt de kast in. "Daan kom eruit!" Roep ik. Daan draait de deur op slot. "He Nils, wij moeten btw onze kleren ook eens gaan wassen" zeg ik. Nils knikt. Ik pak de wasmand en loop naar de wasruimte. Hier ben ik nog nooit geweest, bedenk ik bij mezelf. Ik prop mijn kleren erin. Gelukkig weet ik hoe het werkt. Als ik mijn kamer weer in loop zie ik Nils die Daan vast houd en Rein die zijn mobiel heeft. "Ik weet z'n code toch niet?" Roept Rein. "Schiet nou op man!" Roept Nils. Ik begin te lachen. "Geef eens". Rein geeft me de mobiel. "Laat hem los Nils" zeg ik lachend. Nils laat los. Daan gaat op het bed zitten. Ik ga op zijn schoot zitten. "Mag ik zien?" Vraag ik lief. "Ja, maar Rein en Nils niet" zegt Daan placherig. Hij voert zijn code in en geeft me de mobiel. Ik open app.
A = Anna
D = DaanD: hee, thanks voor je nummer :)
A: asje haha
D: hoe gaat ie ?
A: gaat goed, met jou ?
D: goed
A: mooi :)
D: het is ook weer goed met Rein
A: awh mooi, ben blij dat het weer goed met je gaat
D: jaa ik ook haha
A: haha okee, ik ga doeeeg x
D: doeeeegIk geef de telefoon weer aan Daan. "Wat was het?" Vraagt Rein nieuwsgierig. Ik schud mijn hoofd. "Mag ik niet zeggen sorry". Rein kijkt me nep boos aan. "Ik kietel je dood dan moet je het zeggen" zegt Rein. "Blijf van d'r af!" Zegt Daan lachend. Hij slaat zijn armen om me heen. Rein staat op. "Ik ga eten halen" zegt hij. Hij loopt de gang op. Daan laat me weer los. Ik ga midden op het bed zitten. Nils gaat naast me zitten. Ik druk een kus op zijn lippen. "Zal ik maar weg gaan?" Vraagt Daan placherig. "Nee blijf" zeg ik lachend. Daan gast tegen de muur aan leunen. Ik kruip naast hem. Nils komt weer naast mij. Ik hoor Rein de trap op lopen. Hij gooit een paar zakken chips op het bed. "Rein, heb je niks gezonds kunnen vinden?" Vraag ik lachend. "Nee, gezond is vies!" Roept Rein.
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...