~ vanuit Amber ~
Ik word wakker. Nils ligt naast me. Sharon is aan het douchen, hoor ik. Ik voel me misselijk. Ik loop naar beneden en drink wat water. De misselijkheid zakt wat af. Ik pak drie kommetjes en doe er cornflakes in. Ik hoor iemand de trap af komen. Nils loopt naar me toe en knuffelt me. "Goodmorning" zegt hij. Ik lach naar hem. Nils gaat op een stoel zitten. Hij kijkt me anders aan dan gister. "Nils wat is?" Vraag ik. Nils schud zijn hoofd. "Niks, ben alleen in de war". Sharon komt de trap af. Ze pakt haar jas en loopt naar buiten. Nils kijkt haar na. Ik bedenk me dat ik nog een pyjama aan heb. Nils draagt alleen een spijkerbroek. Hij legt zijn hoofd in z'n handen. "Ik ga kapot" zegt hij. "Nee Nils, we houden elkaar sterk" fluister ik. De deur word open gedraait. Rein komt binnen. Ik begin meteen weer te huilen. Hij komt naast ons zitten. "Het spijt me" zegt hij. "We zijn allemaal kapot" zegt Nils. Ik hoor zijn stem trillen. Ik zet de radio aan. "This is my fight song, take back my love song" galmt uit de radio. "Toepasselijk" zeg ik zacht. "Als zij gelukkig van elkaar worden vind ik het best" zegt Nils. Ik pak zijn hand. "Dat meen je niet Nils, ik hoor het in je stem". De bel gaat. "Nee die klootzak komt er niet in" zeg ik meteen. Ik ren naar boven. Ik hoor Nils achter me aan lopen.~ vanuit Nils ~
Ik ren achter Amber aan. Ze ligt op haar bed als ik binnen kom. Ze kijkt me aan met een blik die mijn hart doet breken. "Amber" fluister ik. Ik ga naast haar zitten. Ze kijkt me lang aan. Haar hoofd komt dichterbij en mijn lippen raken de hare.~ vanuit Rein ~
Ik open de deur. Daan kijkt me aan. Hij ziet er slecht uit. "Ze wil je niet zien" zeg ik kortaf. "Boeit me niet, ik haar wel" hij loopt langs me. Ik pak hem bij zijn arm. "Daan nee, Nils is bij haar, hij troost haar wel". Daan kijkt me woedend aan. "Ik ben d'r ex dan wel, maar ik mag naar haar toe wanneer ik dat wil". Daan staart me aan. "Jij wil haar gewoon voor jezelf" roept Daan. Ik kijk hem boos aan. "Ik wil niet meer met d'r hoor" zeg ik boos. "Laat me los dan" Daan rukt zijn arm los. Hij rent de trap op. Ik loop achter hem aan. Daan staat in de deuropening. Ik sta achter hem. Ik zie Amber zoenen met Nils. Amber laat Nils los. Ze kijkt recht in Daan's ogen. Daan draait zich om. "Doei Amber" zegt hij. Daan duwt me aan de kant en rent naar beneden.
JE LEEST
"Amber, don't give up.." || Mainstreet Fanfictie
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Amber is een meisje met weinig zelfvertrouwen. Ze is net verhuist naar een nieuwe stad en kent niemand. Haar vrienden hebben haar allemaal in de steek gelaten en ze voelt zich heel alleen. Ze woont bij haar ove...