Hoofdstuk 105.

110 5 1
                                    

~ vanuit Amber ~
"Awh gaaf, wie is het?" Vraag ik opgewonden. Ze kijken elkaar aan. "Zeg dan" dringt Emma aan. "Nee, eerst maar wat tips dan" zegt Owen. Emma en ik giechelen. "Nou uhmm niet te stoer doen" zeg ik lachend. "Oh nou das moeilijk voor Rein" zegt Daan. Rein kijkt hem nep boos aan. "Naja Rein heeft een sixpack dus das een pluspunt toch" zegt Emma. "Ha". Rein kijkt Daan plagerig aan. "En Daan is lang dus das ook handig" voeg ik toe. Owen zit maar wat tussen Daan en Rein in. "Weet je wat het probleem is?" Vraagt hij zacht aan mij. Ik schud mijn hoofd. "Ze vinden dezelfde leuk". Owen krijgt van beide een klap. Emma en ik lachen. "Serieus, van heel dit strand vinden jullie dezelfde leuk? Wie dan?" Vraagt Emma. Rein staat op. "Ik ga maar eens naar haar toe". Hij draait zich om. Daan staat ook op en rent hem voorbij. Rein rent achter hem aan. Ik kijk ze na. Daan en Rein rennen en proberen elkaar onderuit te halen. Owen tikt tegen me been. "Ik denk dat ze voor Rein gaat" zegt hij. "Ik dacht juist Daan" zegt Emma. Ik gooi zand over me benen. "Ik hoop voor niemand" zegt Nils. Ik kijk hem verbaast aan. "Ja nou, anders moet die ander test toch steeds aanzien". Ik moet meteen aan Rein denken. Hij vond mij altijd leuk.. Ik denk dat hij daar wel overheen is nu. "Ben benieuwd als ze zo terugkomen". Ik geniet even van de zon. Lekker warm. Emma doet zachtjes muziek aan. "Ha kijk dat!" Roept Owen ineens. Ik draai me een beetje om. Daan en Rein staan bij twee meisjes. Ze glimlachen. "Die blonde is het" verteld Owen. Het ene meisje wijst naar ons. Daan en Rein komen onze kant weer op rennen. "En? Wie heeft gewonnen?" Vraagt Owen als ze weer bij ons zijn. Rein zucht. "Nou, ze vind wel iemand leuk" zegt Daan. "Wiehieee?" Vraagt Emma zeurend. "Nils!" Roept Rein. Nils word licht rood. "Niet waar" zegt hij. "Oh nee? Nou kom mee dan". Rein trekt hem overeind. "Ben je gek man, ik heb een vriendin". Rein trekt hem toch mee. Ik kijk ze na. "Oke, er gaat niks gebeuren" zeg ik hardop. "Ze is alleen maar knapper, leuker, slanker en mooier dan mij" komt er achteraan. "Wow Am, niet waar!" Zegt Daan. Hij gaat naast me zitten. "Je bent toch super joh". Ik kijk over mijn schouder. Nils en Rein zijn aan het praten zo te zien. Daan pakt mijn arm en kijkt er naar. Oh ja kut.. Helemaal niet meer aan die sneeën gedacht. "Waarom Am?" Vraagt hij. Ik kijk naad Owen, naar Emma en dan naar Daan. "Nou... Nils mag het niet weten" begin ik. "Ik zeg niks" beloofd Owen. "Ik ook niet" zegt Daan. Uit Emma's blik kan ik lezen dat ze het voor zich zal houden. "Uhm... Één was omdat ik bloosde om wat Rein zei en Nils dat zag". Daan glimlacht. "Maakt niet uit toch?" Ik kijk naar de zee. "Naja Nils voelde zich daar slecht over dus wel. Die andere is omdat ik toch al bezig was". Emma pakt mijn hand. "En die grote?" Vraagt ze zacht. "Uhmm... Ja.. Die is.....". Emma komt dichterbij me zitten. Owen ook. Daan raakt zowat me benen aan. "Ik heb gekust met Rein" zeg ik zacht. Ze kijken me allemaal verbaast aan. "Toen met die spiegel, ik vond het zo lief dat hij die voor me kocht.. Ik knuffelde hem en we waren dicht bij elkaar... En zo...". Ik veeg de tranen uit m'n ogen. "Awh niet om huilen, kan gebeuren toch?" zegt Owen lief. Hij legt zijn arm op mijn been. "Wij zeggen niks" zegt Emma. "Ik vind Rein niet eens leuk" vertel ik. Daan knikt. Ik staar naar Emma. "Ik wil Nils niet kwijt...". Emma glimlacht. "Je zal hem ook nooit kwijtraken". Ik voel dat iemand naast me gaat liggen. Rein laat zich in het zand vallen. "Die meiden zijn gek man!" Roept hij. Ik kijk naar z'n gezicht. "Rein gast! Je zit onder de lippenstift!" Roept Owen lachend. "Ja weet ik, niet normaal, ze haalden hun vriendinnen op en vielen ons aan" roept Rein. "Wat?! Nils ook?" Roep ik geschrokken. Nils valt naast Rein in het zand. Ik kijk hem verslagen aan. "Nils... Je gezicht...." Zeg ik zacht. "Ja ik weet het". Hij wrijft over z'n wang. "Het spijt me". Daan stoot mij aan en geeft me een flesje water. Ik draai de dop eraf. "Nils kijk eens" vraag ik. Nils draait zich naar me toe. Ik gooi het water over hem heen. "Fock das koud". Ik knuffel hem. "Ahhh je bent ijskoud!" Gil ik. "Ja duhhh". Emma wrijft over Rein's gezicht. "Heee Rein!" Hoor ik iemand roepen. Ik draai me om. "Neeeeeee!" roept Rein terug. Hij staat op en rent weg. Nils staat ook op. "Daan, Owen, snel kom mee, anders word je ook zo gezoend!" Roept hij. Daan glimlacht. "Vind ik dat erg dan?" Nils rent achter Rein aan. De meisjes gaan bij ons zitten. "Waarom is Rein weggerend?" Vraagt het blonde meisje. "Uhm... Hij moest naar de wc" zegt Emma. Het zijn zeven meiden. Twee meisjes proberen te flirten met Daan. "Jullie zijn raar" zegt Emma. Ik lach. "Ja eigelijk wel". De meisjes kijken ons boos aan. "Wij kunnen tenminste iemand krijgen hoor" zegt die met bruin haar. "Jaa, Daan is van mij hoor" zegt het getinte meisje. Daan kijk me aan. "Uhm... Nou dat kan niet want dit is me vriendin" zegt hij. Daan gaat tegen mij aan zitten. Ik speel wel even mee dan. "Ja dat klopt, en Emma en Owen hebben ook wat" zeg ik er snel achteraan. Emma pakt Owen's hand. "Oh maar das mooi, want dan zijn Rein en Nils nog vrij" zegt een van de blonde meisjes. Ze staan op. "Op naar Nils en Rein dan maar". Ik kijk ze na. Daan gaat verder van me af zitten. "Wat moeten we doen!" Roep ik paniekerig. "Rustig, ik fix het wel" zegt Daan. Rein en Nils komen al weer naar ons toe. Nils wil tegenover me gaan zitten maar ik trek hem naast me en ga op z'n schoot zitten. "Je moet even laten zien dat je me vriendje bent dan houden ze wel op" zeg ik lachend. De meisjes komen weer naar ons toe. Ik druk een kusje op Nils lippen. "Oh he wauw, nu is Daan dus weer single?" Vraagt het meisje arrogant. Nils kijkt me verbaast en geschrokken aan. Hoe ga ik me hier uit praten..

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu