Hoofdstuk 74.

125 4 0
                                    

~ vanuit Amber ~
Ik zit naast Nils in de KFC. Rein en Daan zitten tegenover ons. "Jamie moet van jullie afblijven, en al helemaal van Nils" zeg ik. "Ja inderdaad" zegt Rein. Ik neem een slok van mijn oreo shake. "Gelukkig voelen we ons weer goed" zegt Daan. "Kut daar heb je d'r weer" zeg ik zuchtend. Jamie loopt de het gebouw binnen. "Nou zul je het hebben hoor" zegt Rein grinnikend. Ze komt naar ons toe. "Heee, Nils kan je even meekomen?" Vraagt ze. "Nee" zegt Nils. Ze kijkt me boos aan. "Daan dan?". Daan staat op. "Ben zo terug" zegt hij. Daan loopt met Jamie mee. "Wat moet dat kind van ons?" Vraagt Rein. Ik haal mijn schouders op. "Aandacht" zegt Nils vastbesloten. "Wauw weet je het zeker?" Vraagt Rein. "Ja, ze gaat met Daan naar de wc" zegt hij. Rein draait zich om. "Oh das mooi dan". Ik pak Nils hand. "Mijn shake is lekker" zegt Rein. Soms is Rein net een klein kind, maar dat is ook wel weer cute. Daan komt de wc uitgerend. "Nils! Rein! Amber! Rennen!" Roept hij. Hij rent naar buiten. Nils trekt me mee. Rein rent voor ons uit. "Daan wat is er?" Roep ik. Daan rent door tot het eind van de straat. "Dat mens spoort niet" zegt Daan. "Ze wou het met me doen in de wc's". Rein barst in lachen uit. "Ik wou natuurlijk niet en toen trok ze een geweer". Rein stopt meteen met lachen. "Wat doen we hier dan nog?!" Roept hij. Nils trekt me mee een winkel in. "We moeten naar de politie gaan man!" Zegt Rein. "Ja, maar als ze ons ziet dan gaan we eraan" zeg ik. Daan loopt verder de winkel in. "Daan we gaan niet shoppen" zegt Nils. "Kut daar is Jamie!" Roept Rein. Nils trekt me mee een kleedhokje in. "Wat doe je nou? En Rein dan?" Vraag ik. Nils slaat mijn mond dicht. "Hee Rein" hoor ik Jamie zeggen. "Hee Jamie, wat doe jij nou hier?" Vraagt Rein zo normaal mogelijk. "Ik zoek Daan, of Nils ook goed" zegt ze. "Oh ik heb ze niet gezien, ik ben hier heen gegaan" liegt Rein. "Oh oke, wil je zeggen dat ik ze moet spreken?". "Ja zal ik doen" zegt Rein. Ik hoor Jamie weglopen en trek het gordijn open. "Dat mens is eng" zegt Rein. Daan komt weer naar ons toe. "Is ze weg?". Ik knik. "Maar ze had toch niet echt een geweer Daan?" Vraag ik. "Ik lieg niet hoor" zegt Daan. "Nou, dat was dat" zegt Rein. Hij trekt Nils mee de winkel in. "Even hier kijken Nils" zegt hij. Ik kijk ze glimlachend na. "Dus..." Zegt Daan. "Je mag niet dood" zeg ik zuchtend. "Ik ga ook niet dood" zegt Daan. Hij knuffelt me. "Stomme Jamie!" Zeg ik lachend. "Nee Rein laat me los!" Hoor ik Nils roepen. "Ik regel dit zelf wel oke!". Ik kijk Daan glimlachend aan. We lopen richting het geluid. Het is een winkel met ALLES erin. Autobanden, eten, shampoo, make up, kleding... Daan en ik kijken onze ogen uit. "Ga van me af Rein!". We lopen een andere gang in. Rein houd Nils vast op de grond. "Daan haal dit kind van me af" zegt Nils. "Nee, Nils moet eerst kiezen" zegt Rein. "Ik hoef deze spullen niet!" Roept Nils. We lopen naar ze toe. "Ja wauw, serieus Rein?" Vraag ik. Rein knikt. Ik trek Rein mee. "Wij hebben dit niet nodig lieve schat" zeg ik. Rein laat zich gewoon meeslepen. "Rein jij bent oversext" zegt Daan. Ik trek Rein mee naar de kinderafdeling. "Ja hallo ik ben geen baby" zegt Rein. "Nou en" zeg ik. Ik laat Rein los en loop naar het speelgoed. Ik moet meteen weer aan vroeger denken. "Oh my god!" Zeg ik. Ik pak een knuffel van de bovenst plank. "Deze had ik vroeger ook" zeg ik lachend. Nils glimlacht. Ik gooi hem terug en loop naar de make up. "Nils kom eens kijken!" Roept Rein. "Nee ik hoef niet te zien waar jij naar kijkt" roept Nils terug. Ik pak een knal rode lippenstift. "Deze is best gaaf" zeg ik tegen Nils. "Nils moet je zien!" Roept Daan. Nils zucht. "Oke, maar als het net zo is als zonet". Nils loopt de andere gang in. Ik probeer wat parfum. Ik mis Sharon nu wel. Gelukkig heb ik Emma en Eva. Ik loop naar de jongens. "Jongens, wat moeten jullie nou bijneemt bh's?" Vraag ik zuchtend. "Ik mag niet weg van Rein" zegt Nils. "Je moet er één kiezen" zegt Rein. Ik bekijk ze allemaal. "Nou, die zwarte dan" zeg ik. "Ha Daan ik zei het je!" Roept Rein. Ik glimlach en loop weg. Stelletje... Ik voel dat iemand mijn hand pakt. "Rennen am!" Roept Nils. Ik ren met Nils door de winkel. "Rein wil dat we allemaal stomme spullen gaan kopen". Ik ren met Nils de winkel uit. Ik voel twee armen om mee heen. "Rein!" Gil ik. "Kom we gaan naar huis". Ik loop hand in hand met Nils. "Moet je die meisjes zien Rein" zegt Daan. "Niks meisjes, ik ben daar wel klaar mee" zegt Rein. "Oke, pech voor jou" zegt Daan. Nils trekt me mee een ijssalon in. "Wil je een ijsje" vraagt hij. "Jaa!" Roep ik. Ik neem citroen yoghurt ijs. Nils neemt banaan. Rein neemt chocola. We lopen de ijssalon weer uit. "En nu omw homeeee!" Roept Rein.

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu