Hoofdstuk 40.

116 8 0
                                    

~ vanuit Nils ~
Ik word wakker van de alarmklok van Amber. Ze slaat hem uit. "Kut school" zegt ze. Ik stap het bed uit en pak me kleren. "Zal ik eerst gaan?" Vraag ik. "Ja goed" antwoord ze. Ik loop naar de badkamer en kleed me om. Ik doe me haar en was mezelf. Ik schrijf iets op de condens van de spiegel. Ik loop terug naar de slaapkamer. Amber heeft d'r kleren al aan. Ze loopt naar de badkamer. "Lief Nils!" Hoor ik haar roepen. Ik glimlach en trek me schoenen aan. Ik spring van de trap af en pak een stuk fruit. Amber komt beneden. Ze draagt een spijkerbroek en een T-shirt. Het is zo simpel maar toch staat het mooi. Ze glimlacht en pakt een appel van de fruitschaal. Ze pakt haar tas en loopt naar de deur. "Nils kom nou, ik wil weg". Ik pak me tas en ren naar de deur. We fietsen naar school. "Schat we zijn tien minuten te vroeg" zeg ik lachend. Ze lacht terug. Ik zet me fiets op slot. Amber pakt m'n hand. We lopen de school in.

~ vanuit Amber ~
Daan komt naar ons toe. "Hee" zegt hij. "Ik ben zo blij dat het goed met jullie gaat" zegt hij. Ik kijk hem lief aan. "Ja ik ook" zegt Nils. Daan zwaait naar ons en rent naar gym. Nils trekt me mee naar boven. "Kut trappen" zucht ik. We moeten vier trappen omhoog. "Lokaal 405" zeg ik. De leraar is er nog niet. We gaan achter in het lokaal zitten. Tekenen vind ik op zich wel een leuk vak. We pakken onze tekening alvast.

~ vanuit Nils ~
Amber tekent mij en ik haar. "Hoe moest dat ookalweer met die verhouding?" Vraagt Amber. Ik teken op de tafel. "Dankjee" zegt ze. Ik begin het haar te tekenen. De bel gaat. "Nou nu zal je het hebben" fluister ik zacht. De klas stroomt vol. Hanna en Eva komen bij ons zitten. "Joune is mooi Amber" zegt Hanna. Amber glimlacht. "Ja weet ik, Nils is mooi" zegt ze. Ik bloos. "Nee" zeg ik zacht. Ze pakt mijn hand onder de tafel. Ik probeer mooi te tekenen maar het lukt niet. De leraar zet de radio aan. Ik hoor mezelf zingen. Amber glimlacht. "Cool Nils" zegt Eva. Ik werk verder aan me tekening. Rein komt het lokaal binnen. Hij loopt naar me toe en fluistert iets in mijn oor. "Sharon vroeg me net verkering". Ik sla een hand voor mijn mond. "Wat? Waarom?". Rein lacht. "Ik ben perfect daarom, en..". De leraar staat achter Rein. Rein draait zich om. "Uhm, hallo meneer Visser" stottert hij. "Ik moest even uhm... iets aan Nils vragen". De leraar kijkt boos naar Rein. Rein loopt langs hem naar de deur. "Sorry" roept hij. Amber lacht. De bel gaat. "Yes Amber, nu hebben we ons favoriete vak!" Roep ik. Amber en ik lopen naar economie. Ik stap het lokaal in. "Weet u het zeker meneer Käller?" Vraagt de leraar meteen. Ik draai me om en loop het lokaal uit. Amber loopt achter me aan. "Ik hoef het niet te proberen bij die vent" zeg ik lachend. Hand in hand lopen we naar de uitstuurruimte. "Nils aan te kant " horen we roepen. Rein rent langs ons met een pop in zijn handen. "Rein! Kom godverdomme hier!" Roept Daan. Amber begint te lachen. "Rein!" Roept Daan. Rein klimt op de kluisjes met de baby vast. "Kom daar nu af!" Roept Daan. "Jij gaat sowieso die baby goed verzorgen ikke niet!". Rein lacht. "Nee nee nee nee nee, ik ga die baby sowieso laten vallen" roept Rein. Rein bukt. Daan trekt hem het kluisje af. "Ahhh" gilt Rein. Amber en ik liggen helemaal in een deuk. "Zal ik op jullie baby passen?" Vraagt Amber. Daan en Rein kijken me aan. "Ja asjeblieft! Ik moet een voldoende halen" zegt Daan smekend. Rein begint te lachen. Amber pakt de baby aan van Rein. "Er zit een robot ding in dus hij kan echt huilen" zegt Daan. Amber loopt naar me toe. "Kijk Nils, ons eerste kindje!" Roept Amber. Ik pak de pop aan. "Wauw, hij is lelijk" zeg ik lachend. "Ja duh, officieel is ie van Rein" zegt Daan. Rein slaat Daan. Daan slaat terug. Ik geef de baby aan Amber. "Nou ik ga met babyverlof" zegt ze lachend. "Ga je mee Nils?". Ik knik. "Veel plezier nog he!" Roept Daan ons na.

~ vanuit Amber ~
Ik leg de baby op het bed. "Wat kan hier nou moeilijk aan zijn?" Zeg ik lachend. Nils kust me. "Als wij ooit een baby krijgen is het niet zo lelijk als dit, mfg". De pop begint te schreeuwen. "Wat is dat man!" Roept Nils. Ik pak de baby op. "Dat robot ding ofzo" zeg ik. "He baby wil je bij Nils?" Vraag ik. Gek genoeg stopt de pop met huilen. Nils pakt de pop. "Hij neemt ook dingen op die we zeggen en geluiden" zegt Nils. "Gaaf" zeg ik. "Dus niet geen schelden met.." Amber slaat haar hand voor mijn mond. "Haha" zegt Nils. Ik leg de baby op het randje van het bed onder de deken. Ik trek een jogingsbroek aan en kruip onder de dekens. Nils gaat naast me zitten. Hij kust me. Ik kus terug. Ik kus hem. Nils zakt langzaam weg. Ik kus verder en kom op hem te liggen.

"Amber, don't give up.." || Mainstreet FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu