Emsalsiz Tabur! (3)

150 30 1
                                    

Zhou Weiqing gülümseyerek şöyle dedi: "Neden daha güçlü düşmanlarla yüzleşmek zorunda olalım ki? Duymuş musun bilmem ama şöyle bir deyim vardır: Muhtemel kar yüzde otuzsa denemeye değer, yüzde elliyse denemenin riskleri ve tehlikeleri vardır ve eğer yüzde yüze çıkarsa bu iş için canını ortaya koyacak çok adam bulunur. Benim onlara vereceğim kar yalnızca yüzde yüz olabilir mi? Aslında kar düşüncesiyle birleşen bir grup iki ucu keskin bir kılıç gibidir. İnanılmaz tembel ve faydasız olabilecekleri gibi birbirlerine tahminimden fazla bağlanma ihtimalleri de var. Kilit nokta onları idare edebilmek. Dediğim gibi, bekle ve gör. Onları nasıl kontrol etmek gerektiğini sana göstereceğim."

Zhou Weiqing, bu açıklamadan sonra çadırın içerisindeki tek masayı önüne çekti. Kırılmak üzere olan masanın üzerine bir kağıt ve kalem yerleştirdi ve Külhanbeyi Taburu için kurallar hazırlamaya başladı.

Shangguan Fei'er de yanında durup onu izliyordu. Ancak çenesinin şaşkınlıkla açılması ve Zhou Weiqing'e yönelik bakışlarının garipleşmesi çok sürmemişti.

Külhanbeyi Taburu için yeni bir Tabur Komutanı pek değişiklik yaratmıyordu. Külhanbeyi Taburundaki askerler fazlasıyla bağımsızdı ve çoğu emirlere itaat etmezdi.

Bölük Liderleri bile rütbelerini savaşlar ve güç sayesinde kazanmıştı, nadiren emir verirlerdi. Ki emirleri beğenmeyen askerler rahatlıkla reddedebiliyordu.

Az önce askerlerin toplanmasının tek sebebi ise meraktı. Gelen Tabur Komutanını görmek ve alacağı dersi izlemek istemişlerdi. Zhou Weiqing'in laflarının da onlara pek dokunduğu yoktu, sonuçta gelen her Tabur Komutanı benzer tatlı sözler sıralıyordu. Zhou Weiqing'i ilginç kılan tek şeyse gücü olabilirdi, Yardımcı Tabur Komutanı Wei Feng'i kolaylıkla yenebilmişti. Bu hiçbirinin beklemediği bir olaydı ve gözlerinin önündeki genç adama gizemli bir hava katmıştı.

Ama Külhanbeyi Taburu için saf gücün tek başına bir anlamı yoktu. Peki onların emirlerine itaat etmesi için ne yapmak lazımdı?

Tam herkes bu yeni Tabur Komutanıyla ilgili düşünmekle meşgulken, Wei Feng ilgilerini çekecek yeni bir bilgi getirdi. 'Yarın sabah vaktinde rapor veren herkes, bir altınla ödüllendirilecek.'

Sonuçta Külhanbeyi Taburu normal ordunun dışında görülüyordu ve doğru düzgün bir maaşları yoktu. Altınlarını harcamak için şehre dönemeyecek olsalar da aylık izinlerinde diğer kamplara gidip yiyecek veya giyecek bir şeyler alabilirlerdi. Üstelik bu altını kazanmak için yapmaları gereken şey de çok basitti.

Bu yüzden ertesi sabah güneşin yükselişiyle tüm Külhanbeyi Taburu askerleri şaşırtıcı bir şekilde, mükemmel formasyonlarla vadiden inmişti, Bölük Liderleri de önlerindeydi.

Çadırından çıkan Zhou Weiqing, ürpermeden edemedi. Kuzeyde şafaklar fazla soğuk oluyordu! Daha da önemlisi, uzun süredir midesine sıcak bir yemek girmemişti.

Shangguan Fei'er de onu takip etmiş ama aynı tepkiyi vermemişti. Yetişim seviyesi daha yüksek olduğu için çevresel faktörlere karşı direnci de daha güçlüydü.

Tepeden aşağıya doğru yürüyen Zhou Weiqing, Wei Feng'in raporunu dinledi. Wei Feng, alacağı altının hatırına gerçekten resmi bir yolla rapor vermişti: "Tabur Komutanına rapor veriyorum. Eşsiz Tabur Bir, 1246 adamıyla hazırdır. Talimatlarınız nelerdir Efendim?"

Zhou Weiqing başını sallayarak onayladı: "Yardımcı Komutan Wei, çabalarınız için teşekkürler, yerinize dönün lütfen."

Wei Feng, tam bir Tabur Komutanı gibi davranan Zhou Weiqing'e bir bakış daha attıktan sonra, "Emredersiniz Efendim." diyerek formasyona döndü.

HJC ~2.Kitap..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin