Bölüm-8

1.5K 83 23
                                    

* Bir kadın susmamli

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

* Bir kadın susmamli.
   Bir kadın sesini çıkarırsa, dünya susar.

***

Bu daha başlangıçti.

Bu daha direnişin ilk sembolü idi.

Bu daha nice insanların sustugu toreidi.

Sabah erkenden uyanan kadın yanan parmağına biraz daha krem sürdü. Allah'tan krem işe yaramıştı. Biraz daha iyiydi.

Medine de ara ara gelmiş durumunu sormuştu. Gece ara ara yanına gelip iyi olup olmadığına bakmıştı.

Kendine gelen kadın aşağıya indi. Kahvaltini hızla yaptı. Birazdan annesi gile gideceği için izin alması gerecekti.

Salona geçen kadın eltilerinin ve kumasının da aynı odada olduğunu gördü. Hepside kuması ile konuşuyor gulusuyordu.

Genç kadın derin bir nefes aldı. Atlatcaki emindi. Ne olursa olsun bugünler geçecek gidecekti. Tek istediği buydu.

Verdey hanım gelinin yanına geldiğini fark etti.

" Bûke bir şey diyeceksin," Dilber kafasını salladı.

" Evet dayê, ben senden izin alacaktım. İznin olursa annemin evine gitmek isterim!" Biraz bekledi.

Yaşlı kadın meraklı gözlerle baktı kıza

" Daha geleli çok olmadı ki gelin."

" Biliyorum dayê, akşama döneceğim zaten kalmicam orada!" Bekledi biraz daha izin vermesini bekledi.

Verdey hanım kafasını salladı. " Peki git bakalım."

İzinini alan kadın paltosunu giyip evden çıktı. Hızla arabaya binip annesi gile gitti. Araba kapının önünde durduğunda ise arabadan indi.

Eve giren kadın kapıyı kapatıp içeri girdi.

" Dayê ben geldim!" Annesni kızının sesini işti. Salona geçen kadın annesinin yanına geldi.

" Dayê hazır mısınız?" Diyen kız annesine baktı.

Annesi başını salladı. Hazırdı. Üstünü giyenen kadın tülbentini başına dolayarak tamamladı.

Evden ikiside çıkmıştı. Kardeşi evde kalacaktı. Evden çıktığında ise babası ile karşılaştı Dilber, babasının elini öptü başına koydu.

" Hadi kızım daha fazla geç kalmayalım, hakkımızda ne hayırlısı ise o olsun!"

Babası bu boşanma işini başlatacaktı. Kızının orada üzülmesine, kırılmasına ve en önemlisi ise solmasina izin vermeyecekti.

Arabya binip avukatın yanına gittiler yolda iken avukatın isimini ogernmisti. Ayla Çelik olacaktı. Bir çok kişiyi boşatmisti. Güvenilirdi.

Binanın önüne geldiler. Arabadan inip içeri girdiler. Avukatın sekreteri onlara odayı gösterdi.

Acının Gözyaşı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin