Bölüm-50

1.2K 70 38
                                    

Bir hatta bin hattaya bedeldi. Bir hatanın gelişi ise yıkıcı bir deprem etkisi oluştururdu.

Dün gece ki gördüğü görüntü ne aklından nede kalbinden çıkabilirdi ki asla çıkmayacaktı. Yatakta bir o yana bir bunaya dönmekten helak olmuştu.

Zihnini kirleten o pis duyguyu asla atamiyrdu. Nedensizce kirli düşünceler beynini kemiriyordu.

Dün gece gece geç saatlere kadar kuzeni ile konuşmuştu. O kadar canı sikindi ki ona en iyi ilaç biri ile oturup dertleşmek idi.

Fakat kuzeni ona pekte iyi olamayacak şeyler soyelmsiti. Yapacağı yanlışlar büyük bir felaketin ise habercisi idi.

***

Dilber sabahın köründe uyanmıştı. Dün gece kocası onu öpmüş ancak kısa süre sonra geri çekmişti kendini.

Yatağa giren kadın yorgunum uykum var diyerek hâlâ kızgınlığını belli etmişti.

Çayı koyan kadın demini vermesini beklerken bir yandanda közlenmiş patlıcani ve biberi temizliyrdu. Tabağa koyduğu patlıcanı ufak ufak dogramisti.

Yanına gelen çalışan kadın menekşe abla, " tepsiyi masaya kurayım mı yenge."

Dilber kadına baktı. " Olur," gülümseyerek işine geri döndü.

Kısa süre sonra gorumcesi ile kahvaltıyı hazırlamıştı. Ev ahalisi ile sofraya oturan Dilber büyük iştahla yemeğini yedi.

Bugün Ceyda yengesi ile alışverişe çıkacağı için hemen hazırlanıp çıkmalı idi. Sevda ile bugün yatak örtüsü ve perde takımı beğenecek birde gelinlik için mağazaya gideceklerdi. Bugün baya yoğun olacaktı.

" Gelinlik için Merve hanımın yanına gidecekseniz değil mi?" Ağzına ekmek parçasını götüren sümmeye xanim kızına baktı.

Ceyda çayını içip annesine baktı.
" Evet dayê, oraya gideceğiz, Sahran ağabeyim götürecek!" İşleri bugün baya uzundu. O yüzden fazla geç kalmak istemiyordu.

" Fazla geç kalmayın kızım, akşam yemeğinden önce eve gelin!" Uyarısını yaptı. Ne kadar çeyiz için giteslerde, işi fazla uzatmak istemiyordu.

" Merak etme dayê."

Yemek sonrası sofra kaldırılmış ortalık toplanmıştı. Ceyda hazırlığını yapıp üstünü giyinip çıkmıştı. Sahran arabayı hazır etmiş kardeşini alıp çıkmıştı yola.

Bugün akşam yemeği Dilberde çıkacaktı. Sümeyye hanımın kafası rahattı. Gelinin yemekleri güzel yapıyor hakkından geliyordu.

Dilber salonu güzelce temizlemiş ardından da odasına geçmişti. Kocası hazırlığını yaparken, Dilberde banyoyu ter temiz etmişti.

Kocası ile birlikte aşağı inmiş kapıya kadar ugurlamisti. Egît karısını uyarmıştı. Fazla ayakta kalma, dinlen kendine de fazla yüklenme uyarısını yapan adam karısının anlidan öpüp geri çekildi. Kocası gittikten sonra da mutfağa geçmişti. Onları izleyen dilardan habersiz.

Genç kız misafir odasının penceresinden izlemişti. İçi yana yana izlemişti. Yapmak istemediği şeyi zorla yapacaktı.

Dilber ve menekşe mutfağa girmiş akşam yemeği için kolları sıvamışti. Malzemeleri tek tek hazırlayan ikili kısa süre sonra ocağın başına geçmişti.

Konuşa konuşa, şakalaşa sakalaşa yemekleri hazır etmişti. Dilber tadım kaşığı yardımı ile tencerenin içindeki mercimek çorbasının tadına bakmıştı. Tadı iyiydi. Diğerlerinin tadına bakıp hepsinin tadının iyi olduğunun kanaatine varmış, menekşe ile sofrayı kurumaya gitmişti.

Acının Gözyaşı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin