'U heeft vele regels verbroken. U heeft de vijand helpen te ontsnappen. U heeft haar dood in scene gezet. U heeft zich tegen mij gekeerd,' spreekt de koning erg teleurgesteld. Aleser wiens polsen vastgebonden zijn heft zijn hoofd naar hem op. Hij kijkt hem met een kille maar trotse blik aan.
'Kennelijk ben ik niet de enige die u en uw regels verafschuwt,' bijt hij hem toe. De koning snuift en doet nog een stap dichterbij. Hij grijpt naar het vuurwapen dat Redouan voor hem uitgestoken houdt en slaat ermee in Aleser' gezicht. Aleser knijpt zijn handpalmen fijn maar vertikt het om geluid te maken. Hij voelt hoe het bloed uit zijn verse wond sijpelt en houd zijn kaken stevig op elkaar geklemd. 'U zult haar nooit vinden. Mijn werk hier zit erop. Doe wat u moet doen,' zegt hij kalm. Aleser weet wat er zal gebeuren. De koning toont geen genade. Nooit. Hij is meedogenloos. Net zo meedogenloos als dat Aleser is. De koning zal hem vermoorden.
'Dat is het mooie hieraan, Patrior. Uw werk zit er nog niet op. Breng hem maar binnen,' brult de koning luid. Hij blikt in de verte. Aleser kijkt nieuwsgierig mee en ziet hoe twee mannen iemand naar binnen dragen. Zijn gezicht is niet zichtbaar vanwege de zwarte zak wat over zijn hoofd is getrokken. Aleser houd zijn adem in. De man wordt gedwongen om net als Aleser op zijn knieën te zitten. Hij stribbelt even tegen maar vervolgens krijgen de mannen hem toch op de grond.
'Ziet u, de heer Patrior, ik hoef Eloise Belle niet te vinden. Zij vindt ons wel. En als ze dat heeft gedaan zal ze een keuze moeten maken over degene die ze in haar ondergang meeneemt. Wie leeft en wie sterft?' grijnst de koning duivels. De zak wordt van de man' hoofd gehaald en Aleser gromt. Hij probeert op te staan om de koning te bestormen maar wordt onmiddellijk tegen gehouden. Het is Ryan. De man wiens gezicht open staat van verwondingen is Ryan. Degene die onder Eloise Belle' bescherming stond. Aleser laat zijn hoofd zakken. Dit zal haar breken. Hij weet dat ze koppig is en dat ze alles zal doen om Ryan te beschermen. Aleser hoopt alleen dat Noussair er alles aan zal doen om haar te beschermen. Hij heeft het de prinses op dezelfde moment belooft als dat Aleser dat deed.
'Aleser?' fluistert Ryan verbaasd. Aleser kijkt naar hem op en glimlacht kort.
'Ik wist wel dat je een probleem zou worden,' grapt hij grijnzend. Ryan probeert te lachen maar trekt al snel een pijnlijke gezicht.
'Jullie twee zijn mijn lokaas voor Eloise Belle. Ik weet dat één van mijn mannen haar heeft. Ik zal ervoor zorgen dat iedereen het bericht krijgt. Ze heeft vierentwintig uur om hier te verschijnen of anders sneuvelen jullie beiden. En daarna is het haar beurt.' De koning keert hun de rug toe en loopt naar zijn troon. Als hij eenmaal zit wijst hij naar Aleser en Ryan. Aleser heeft zich altijd afgevraagd wat de koning' probleem is en waarom hij haar zo graag ziet gaan. Niemand heeft daar een verklaring voor. Niemand weet het. Alleen de prinses zelf. En zij is er niet meer.
Wat hoopt hij toch dat Eloise Belle niet komt opdagen. Hij weet dat ze dan zullen sterven, maar ook weet hij dat ze beiden liever sterven dan dat ze haar zien sterven. Hij blikt in Ryan' ogen en knikt geruststellend.
'Gooi ze in de kelders. En verspreid het bericht. Ze heeft vierentwintig uur,' beveelt de koning.
JE LEEST
Eloise Belle
FantasíaProloog ... De Koning kantelde zijn hoofd opzij en keek met een glasharde blik naar de samengestelde teams. Hij was ziedend. Na al die jaren was dit niet het moment om erachter te komen dat ze nog leeft. De Prinses had hem een belofte gedaan. Ze zou...