H. 1

2.1K 81 0
                                    

POV Lauren

''Waar zijn ze dan?'' Vraag ik aan Lucy. ''Bart zei dat ze backstage zitten.'' Antwoord ze. Ik knik en wijs naar een paar mannen met Staff uniformen. Met de groep lopen we erheen. Het is rustig hier, waarschijnlijk omdat wij via de achteringang zijn gekomen. ''Viners of bezoekers?'' Vraagt een man ons met een zware stem. ''Viners.'' Beantwoord Mellenie. 

''Naam?'' zegt een andere man die een lijst in zijn handen heeft. ''Maginer.'' 

''Hebben jullie de pasjes?'' Vraagt Luc. Zijn naam staat op zijn uniform gespeld. We laten allemaal onze pasjes zien en we mogen doorlopen. 

Een vrouw genaamd Carla neemt ons mee. ''Weten jullie al een beetje hoe het gaat?'' Met een vriendelijke lach leidt ze ons naar de zalen. We lopen door een grote expo hal, met allemaal stands en activiteiten. ''Hier komen Vinefun, en bij deze hekken Magcon. Jullie komen hiernaast meeten.'' Ze wijst vluchtig naar de dranghekken en bartafels. 

Ik kijk naar het grote doek. Onze groep staat er op afgedrukt. We lopen gauw met haar mee. ''Heeft ze haast ofzo?'' Fluister ik tegen Juul. Juul haalt haar schouders op. ''Hier backstage houden alle viners pauze, kun je wat drinken en bijkomen. Bij jullie zaal staan 4 bodyguards, die leiden jullie de ruimte door. Hier nog wat dozen met kaartjes. Carla glimlacht en draait zich om naar ons. ''Jullie kunnen het wel vinden hé? Zet hem op!'' Gauw loopt ze weg. 

''Okey. Heeft iemand iets meegekregen van wat ze zei?'' vraagt Adriana. Ik schudt mijn hoofd. ''Laten we gewoon wat rondkijken. De fans komen pas over een half uur.'' Stel ik voor. 

We staan nu in een grote ruimte met een levensgroot raam. Daarvoor staat een lange loungebank met een tafel. Als je je omdraait staat tegen de andere wand een koelkast met allemaal drankjes erin. Daarnaast een tafel met hapjes. Ik loop de gang door. Aan het einde is een soort coulisse met een groot podium. Hier worden we straks allemaal aangekondigd voor de fans. Ik loop het trappetje op en kijk de imens grote zaal in. 

Eigenlijk is dit een soort youtube gathering, maar dan voor viners. Magcon is daarom ook afgekort in Meet and greet convention. Zelf gaan ze op tour, maar dit is groter en hier komen alle tourende viners samen. 

Ik glimlach en loop weer terug naar de backstage ruimte. Als ik de gang door loop vallen me nu pas de deuren op. 'FGLords' 'Magcon' 'Seeck' 'Vinefun' Alle groepen en mensen zijn op de deuren geschreven. Op het eind staat een deur met Maginer erop. Zal dit een kleedkamer zijn?

''Meiden, kom is.'' Vraag ik. ''Wat is er?'' Hoor ik Sterre zeggen. Als ze er allemaal bij gekomen zijn kijkt Ashley ons aan. ''Een kamer, voor ons?'' 

Ik haal mijn schouders op en bekijk de hendel. Als onze naam erop staat mogen we toch wel even kijken? Opeens hoor ik een geluid uit de Seeck kamer komen. Een soort muziek ofzo. Maargoed, ik kijk weer naar de hendel. Er zit een gleuf in, waar geloof ik een pasje in moet. ''Wacht eens.'' Marit had blijkbaar hetzelfde idee en steekt haar pasje in de hendel. De deur springt open en we lopen de kamer in.

''Omg!'' Ashley springt in een zitzak. Ja, wat ik dacht is waar. Een kleedkamer voor ons. Met kaptafels, een mini bar, een bank en een grote stapel dozen met onze t-shirts en posters. ''We lijken net celebrities!'' Lacht Mellenie die aan een kaptafel is gaan zitten. Ik knik vaag en klik meteen mijn oplader van mijn nieuwe iPhone 6s in het stopcontact.

POV Cameron

''Zullen de meiden er ook al zijn?'' Ongeduldig sprint ik heen en weer door de kamer. ''Je bedoelt Joyce&Janis?'' Vraagt Carter me. ''Nee, Maginer.'' Antwoord ik. Carter haalt zijn schouders op en kijkt weer aandachtig naar zijn tijdschrift. ''Wat lees je.'' Vraagt Nash, terwijl hij het blad uit Carter zijn handen trekt. ''Oh, saai'' Hij geeft het weer terug en loopt naar me toe. ''Ga je mee muffins halen? Ik heb honger.''

''Carla, wanneer begint het?'' Hayes die er bij is komen zitten gooit een flesje Fanta naar me toe. Ik grijns en Carla antwoord. ''De zaal loopt nu vol en over een kleine 10 minuten gaan we van start. Zijn jullie zo klaar?''


Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu