H. 58

504 31 4
                                    

Adriana

"Goedemorgen!" zeg ik vrolijk zodra ik beneden kom. De sfeer is ontzettend gespannen en ik herinner me dat er ruzie is.

"Laat ook maar." mompel ik binnensmonds.

Ik pak wat eten en ik ga op de bank zitten. Ondertussen kijk ik 'Bloodline' op mijn telefoon. Marit komt naast me zitten. Maar ik zit zo in de serie dat ik het niet doorheb. Ik schrik op als ze hallo zegt.

"Hey." zeg ik een beetje beschaamd.

"Stoor ik?" vraagt ze een beetje onzeker.

"Nee joh!" zeg ik iets opgewekter.

"Ik heb iets met Hayes." floept ze eruit.

Ik slaak een gilletje en ik geef haar een knuffel. "Aaah! Ik ben zo blij voor je? Was het de date van gisteren?"

"Ja! Hij vroeg me op het einde." zegt ze blozend.

"Aah wat lief! Jullie zijn zo schattig samen!" zeg ik eerlijk.

"Bedankt! Maar ik ben een beetje bang." zegt ze voorzichtig.

"Oh vertel!"

"Nou het gaat hier helemaal niet goed. Nash gaat vreemd. Aaron heeft Juliëtte gezoend. Ik wil niet dat dat ook bij Hayes en mij gebeurd." zegt ze trillend.

Ik geef haar een knuffel. "Marit! Wees daar alsjeblieft niet bang voor. Hayes is een lieve jongen en je moet hem vertrouwen. Hij zal nooit zoiets bij jou doen." stel ik haar gerust.

Ze bedankt me en ze gaat naar boven om zich op te frissen. Ik laat me zuchtend op de bank vallen. De vakantie is op zich best leuk. Naast al het gezeik dan. Ik word er echt helemaal gek van.

Ik ruim mijn spullen op en ik ga naar boven. Ik heb tijd voor mezelf nodig. Ik denk na over Marit's woorden. Hayes zal het nooit doen. Maar Jack? Er waren laatst wel berichten dat hij met Madison was gezien. Ik schud mijn hoofd. Hij zal nooit vreemdgaan, toch?

Ik heb iemand nodig. Ik besluit om bij Lucy aan te kloppen.

"Binnen." zegt ze. Ik loop naar binnen en ik zie dat ze met Cameron is.

"Laat maar." zeg ik lachend. Ik doe de deur dicht en ik loop naar de volgende deur.

Ik klop aan bij Sterre en Ashley. Maar Sterre was bezig met Juliëtte en Ashley met Mellenie. Ik besloot om naar Lauren te gaan. Ik wilde eigenlijk naar haar toe gaan vanwege het gedoe met Aaron. Maar ik denk dat ze nu een schouder nodig heeft.

Ik klop aan maar ik krijg geen antwoord. Ik open de deur en Lauren ligt opgekruld in haar bed.

"Hi." zeg ik met een zachte stem.

"Hey Adri." zegt ze.

"Hoe gaat het?" vraag ik.

"Kut. Alles doet me pijn."

Ik geef d'r een knuffel. Het is vandaag wel echt knuffeldag zeg. Jeetje.

"Teen Wolf met popcorn?" vraag ik. Ze knikt en de tranen vormen in haar ogen.

"Zet jij Teen Wolf aan? Dan ga ik popcorn halen." stel ik voor. Ze knikt langzaam en ik loop de kamer uit om popcorn te halen.

Als ik binnenkom is Lauren al aan het kijken. Ik geef haar de popcorn die ze gelijk begint te eten.

"Weet je wat ik niet begrijp?" zegt ze opeens.

"Nee?" vraag ik niet-begrijpend.

"Waarom is niemand zo perfect als Liam? Ik bedoel kijk nou naar hem. Hij is echt het perfecte vriendje voor Hayden. Hij is lief en gaat niet vreemd. Hij vecht voor haar." zegt ze nu snikkend.

"Gaat dit om Aaron?" vraag ik voorzichtig.

Ze knikt en laat zich tegen mij aan vallen.

"Weet je Lauren. Ik ship jullie nog steeds oké? Hij is dom geweest hij was in de war oké? Hij heeft alleen maar ogen voor jou. Wat logisch is. En als hij jou niet kan accepteren dan is het een nare gozer, en moet je geen tijd aan hem verdoen. Maar ik weet zeker dat hij van je houdt." zeg ik in één adem.

Ze kijkt me dankbaar aan.

"Kom we gaan naar beneden. Het is etenstijd." zeg ik glimlachend.

"Ik heb net popcorn op." zegt ze kreunend.

Ik sleep haar lachend mee naar beneden. En ik ben blij dat ze weer een glimlach op haar gezicht heeft.

Het eten verloopt niet heel soepeltjes. Het is doodstil en Aaron zit zo ver mogelijk van Lauren vandaan. Ook merk ik dat Jack ver van me weg zit. Hij heeft me vandaag niet eens aangekeken. Ik voel een brok in mijn keel en er branden tranen.

Mahogany ziet het en ze geeft me een geruststellende blik met een knipoog.

Na het eten zegt Aaron niks tegen Lauren en loopt langs haar om op te ruimen.

Ashley zucht. Ik merk zelf ook dat ik een beetje iets voel borrelen.

Een paar lopen de kamer uit omdat we klaar zijn met eten. Uiteindelijk blijven Lauren, Aaron, Jack G en ik staan.

"Nee Aaron. Jij moet ophouden. Kijk wat je Lauren hebt aangedaan! Je kan niet zomaar doen dat alles goed is. Want dat is het niet! Je hebt een domme fout gemaakt. Dat moet je uitpraten, niet negeren." zeg ik en ik loop weg.

Jack komt achter me aan en hij kijkt me boos aan.

"Adriana, waarom doe je zo?" vraagt hij met een boze stem. Huh wat?

"Hoe doe ik Jack." vraag ik.

"Zo bemoeierig. Het is een probleem tussen Aaron en Lauren. Je maakt het alleen maar erger."

"Excusez-moi?"

"Ga nu niet dat rare Franse taaltje van je spreken." mompelt hij.

"Tenir!" zeg ik tegen hem.

"Ja ik weet dus niet wat dat betekent." zegt hij pissig.

"Fou le camp con." mompel ik en ik duw hem weg. Die avond viel ik huilend in slaap, alleen.

932 woorden,

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet zeggen haha. Maar in ieder geval hoop ik dat jullie dit een leuk hoofdstuk vonden!

rand0mcuts

Excusez-moi? > Pardon?

Tenir! > Hou op!

Fou le camp con > Rot op klootzak

Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu