H. 70

436 29 3
                                    

POV Marit
Gapend wurm ik me uit Hayes's armen. Echt ik haat maandagen, vooral omdat we nu nog 5 hele dagen naar school moeten voordat we weer weekend hebben. Ik loop naar de badkamer die ik deel en zie dat ie vrij is, ik kijk even in de spiegel en doe mijn haar dan goed aangezien het echt een warboel was. Ook doe ik nog wat mascara en lipstick op, niet te opvallend maar wel zodat je het ziet.

Zuchtend slof ik dan mijn eigen kamer in en kies ik een setje kleren uit. Een wit shirt met een een zakje, met een hartje erop, bij borsthoogte en verder gewoon effen en een lichtroze skinny jeans. Snel kleed ik me om en haal ik mijn telefoon uit de lader. Toetsweek is trouwens eindelijk voorbij, en nu hebben we dus weer gewone lessen. Op maandag opzich nog best oké, ik heb bijvoorbeeld Engels, tekenen, drama, economie en gym. Nee oké gym is echt kut maar tekenen is wel leuk.

Ik gris de boeken mee die ik nodig heb vandaag en stop ze in mijn rugtas, waarna ik de trap afloop naar de keuken om brood te smeren. Als ik in de keuken ben zit ik weer met het dilemma wat ik op mijn brood zal nemen, maar uiteindelijk kies ik toch voor nutella. Ik gaap even en stop ook het brood in mijn tas. 'Halloooo mensen' zeg ik sarcastisch vrolijk terwijl ik op de stoel naast Hayes ga zitten en hem snel een kus op zijn wang geef. 'Ook goedemorgen' Zegt Taylor met een ochtendhumeur. 'Jowh waarom moet school zo vroeg zijn in de ochtend?' Kreun ik. 'School wilt ons gewoon pesten door vroeg op te staan' Zegt Sterre. 'Is het eigenlijk lekker weer?' Vraagt Nash 'Weet ik veel ik ben nog niet buiten geweest' Lacht Lucy. 'Nou dan ga ik zelf wel kijken' Zucht Nash waardoor we beginnen te lachen.

Eenmaal op school loop ik met Juliette naar onze kluisjes, die best dicht bij elkaar zitten. Ik drop mijn jas erin en doe hem dan op slot. Mijn sleutelbos stop ik in het voorvak van mijn tas en daarna lopen we terug naar de groep. Hayes slaat zijn arm om mijn middel heen, waardoor ik automatisch dichterbij hem ga staan. 'Welke les hebben jullie?' Vraagt Shawn. 'Engels' Antwoord ik. 'Wiskunde' Pruilt Hayes. 'Nawh ben je nu zielig?' Plaag ik hem

Eenmaal in de les is het een chaos. Maar volgens mij boeit het de docent ook niet heel erg, die lijkt helemaal verdiept in zijn laptop. Ik zit trouwens achteraan naast Juliette en voor ons zitten Shawn en Aaron. We zitten gewoon wat spelletjes te spelen op onze phones omdat we niet weten welke opdrachten we zouden moeten maken.

Net als ik bijna level 31 heb behaalt bij color switch worden de klas tot orde geroepen. Dammnit. De docent kijkt ons een voor een even aan en begint dan te praten over een nieuwe leerling in de klas.. Hopelijk is hij wel aardig want in het echt heb ik hem nog nooit gesproken. De directeur komt binnenlopen en meteen word het doordringend stil in het lokaal. Naast de directeur staat een jongen, die een beetje rondkijkt. 'Nou klas, dit is Isaac, hij is de nieuwe leerling. In de andere klas zijn ook twee nieuwelingen gekomen. Isaac ga maar daar zitten voor Shawn en Aaron' Wijst hij hem een plek aan.

Na deze lange schooldag plof ik op de bank en kijk ik wat op mijn social media. Ik heb een paar appjes van mijn moeder, de groepsapp en nog wat andere mensen. Niet zo heel boeiend. In de pauze kwam Isaac bij ons zitten, en hij blijkt heel aardig te zijn!

Haai ik ben er weer. Vandaag moest ik helpen krantenwijk lopen en ik ben nog nooit zo bang geweest jowh want opeens begon het te regenen en uiteindelijk te onweren.

Wat vonden jullie van dit hoofdstuk?

Xoxo Marit

Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu