H. 49

505 27 6
                                    

Marit Pov.
De volgende ochtend word ik wakker, door het zonlicht dat door de ramen schijnt. Van die ruzie gisteren, tussen Sam en Lucy, daar heb ik niet zo veel van mee gekregen. Wel weet ik, dat Lucy de rest van de avond op haar kamer is gebleven. Ik zucht even en loop naar mijn kledingkast om een setje uit te kiezen.

Uiteindelijk kies ik voor een lichtblauwe skinny yeans en een simpele witte top. Ik pak ook witte enkelsokken en leg die erbij. Dan loop ik naar de badkamer en zet ik de douche aan en stap ik erin. Ik was mijn haren en spoel het uit. Ik draai de douche uit en droog mezelf af. Dan doe ik mijn kleren aan en föhn ik mijn haren met mijn föhn. Ik pak nog mascara dat ik een beetje opdoe en loop daarna de badkamer uit om mijn telefoon uit de lader te halen.

Half struikelend loop ik de trap af naar de keuken om een ontbijt te maken. Hayes zit aan de keukentafel dus ik glimlach even en ga verder met waar ik mee bezig was. 'Marit zou je misschien iets leuks willen doen met me?' Vraagt hij glimlachend, en een tikkeltje nerveus lijkt me. 'Ja, leuk!' Zeg ik enthousiast. 'We kiezen nog wel een dag uit,oké?' Vraagt hij. Ik knik en neem een hap van mijn broodje.

Twitter loopt weer eens vast, door mijn meldingen dus ik zucht en druk de app weg. Ik ga naar snapchat en kijk mijn verhalen maar daar ben ik ook snel klaar mee. Wat kan ik gaan doen? Naja ik ga wel even op de trampoline denk ik. Ik loop de tuin in en klim op de trampoline, en sta dan op om te springen maar val meteen weer waardoor ik weer naar boven vlieg door de vering. Ik begin te lachen en probeer dan weer te staan, wat deze keer wel goed lukt.

Na een half uur ben ik dit ook wel zat en loop ik weer naar beneden. 'Mensen ik verveel meeee' Gil ik door het huis maar er is weinig reactie. Ja nee oke, best logisch niet iedereen is thuis. En dan weet ik iets; ik ga snapchat vloggen. Ik start snapchat op. 'Haaii mensen, vanaf nu ga ik snapchat vloggen want er is niks te doen en ik verveel me' Ik loop naar de keuken en pak een glas dat ik vul met water. Ik hoor iemand van de trap af lopen en kijk wie het is. Mellenie. 'Melllll ik verveeel me' Zeg ik lachend. Ze begint ook te lachen. 'Ik ookkk' Antwoord ze. 'Wat gaan we doennn?' Zeg ik. 'Weet nii' Zegt ze. Ik begin weer te lachen en loop terug naar de keuken toe waar ik een slok neem van mijn drinken.

Over een maandje is mijn broertje Luke, trouwens jarig dus ik moet nog even kijken wanneer ik langs kan komen. Maar oké niet interresant dit. Ik spring de bank op en ga zitten in het hoekje. Ook start ik Netflix op en kijk ik wat ik ga kijken. Divergent spreekt me wel aan, dus ik klik erop. Daarna zet ik het geluid wat harder en leg ik mijn telefoon op het tafeltje voor de bank.

Eenmaal als ik gefocust ben op de film hoor ik een paar anderen naar beneden lopen. 'Wat kijk je?' Vraagt Aaron. 'Divergent' Vertel ik. Ze knikken en gaan ook zitten, en Hayes ploft naast me neer. Ongezien slaat hij zijn arm om me heen, dus ik glimlach even naar hem waarna ik weer focus op de film. Het gaat over een meisje en verschillende facties enz, waar ze uit moet kiezen omdat ze 16 is

A/N Haaii, ben ik weer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en Divergent vind ik echt leuk lolol 😂😂😂

Groetjes MaritxMendes

Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu