H.29

699 35 0
                                    

point of view Juliëtte Nora Grier

Lucy, Sterre en ik zitten ons te vervelen op de bank, bijna iedereen is al gaan slapen. Wij kunnen alle drie niet slapen. Ik kan er ook niets aan doen, nou misschien een klein beetje. 'Ik verveel me, wat zullen we doen?' zucht Lucy. 'Goede vraag' zucht Sterre. Helaas zitten wij drieën niet bij elkaar in de klas. Waarschijnlijk wordt iedereen gek, maar dat maakt niet uit. Ze worden hier thuis ook al gek van Sterre, Lucy en ik. 'We kunnen............ nee' zucht ik inspiratieloos. 'Een grap uithalen' vraagt sterre. 'Nee, daar ben ik te lui voor' zuchten Lucy en ik tegelijk. 'Twinn' schreeuwen we tegelijk. Sterre begint te kuchen. 'Drielingg' schreeuwen we tegelijk. Ik ben nog steeds druk. Slapen gaat hem niet worden. 'Laten we gaan dansen op liedjes' schreeuwt Lucy. 'Ja en stil er slapen mensen' zegt Sterre. We knikken begrijpend. 'Ik wil ons liedje zingen' zegt Lucy. 'Jaa' fluisterschreeuw ik. 'Nee' schreeuwt Taylor half slapend. 'tsss pretverpester' zeg ik. 'Wees stil Juul' zegt hij een klein beetje chagrijnig. Op eens komt het liedje Watch me op de radio. We hadden namelijk de radio aan. We beginnen met ze drieën te dansen. Taylor kijkt een beetje boos. 'sorry tay, dit is gewoon ons nummer deel 2' zegt Lucy dansend. Taylor schudt met zijn hoofd en loopt de trap terug op.

Na nog een half uur te hebben gedanst met allemaal rare tot leuke liedjes. 'Ik ga slapen denk ik' zucht Sterre. We horen wat geluid van de trap komen als Ninja's springen we achter de bank. 'Hallo' Zegt een stem die op die van Shawn lijkt. 'Ja, wij' zeg ik en kom te voor schijn. 'Wij zijn moe, hé Sterre' zegt Lucy met de slechtste nep-gaap ooit. Sterre knikt zo hard. 'Pas op dat je hoofd er niet van af valt' zegt Lucy lachend. Wij knikken. Lucy en Sterre lopen naar boven. Ze staan stil en draaien zich om. Ze grijnzen.


'Heey' zeg ik droog. 'Hai' zegt Shawn. Ik ben eigenlijk al verliefd op Shawn sinds dat we elkaar leren kennen. Je zou het liefde op het eerste gezicht kunnen noemen. Er is alleen wel een probleem. Ik weet niet of het wederzijds is. Dat maakt me wel erg onzeker. 'Vind jij mij leuk leuk?' vraag Shawn opeens. Hij slaat ze handen voor zijn mond en zegt 'Ik weet niet waar die vraag vandaan komt. 'Vind jij mij leuk?' vraag ik onzeker. Hij knikt kort en kijkt met zijn prachtige ogen aan. 'Vind jij mij leuk?' vraagt hij. Ik knik en kijk hem aan. We maken oogcontact. Er is een stilte, geen ongemakkelijke, maar een fijne lange stilte. 'Wil jij mijn meisje zijn?' vraag hij. 'Jaa' zeg ik tegen hem. man dat kwam er enthousiaster uit dan ik dacht. Hij zoent mij. Het duurt niet lang, voordat onze zoen wordt onderbroken. Ik kijk die gene aan. Zijn ogen spuwen vuur. Hij vindt dit blijkbaar niet zo leuk. Ik kijk Shawn aan. Hij heeft een blik die ik niet kan plaatsen.

'Nash, wat is er?' vraag ik schaapachtig. 'Wat denk je dat er is?' vraagt hij met een minachtend lachje. 'Niks' probeer ik. 'Ik wil niet dat jij een vriendje hebt' zegt hij rustiger dan hij net was. 'Nash, kom op doe nou niet zo flauw' zeg ik tegen hem. 'Ik doe niet flauw' zegt hij. 'Nash, het is Shawn, je kent hem al jaren hij gaat me echt geen pijn doen' zeg ik. 'Oké, maar anders wordt ik heel boos' zegt Nash met een zuchtend maar ook met een klein bedreiging in zijn stem. 'Dus je keur onze relatie niet af' Vraag Shawn voorzichtig. 'Nee' zegt Nash

uwgoiakjgklfa

ewa sorry dat het lang duurde

618 woorden

xjuliettex01

Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu