POV Lauren
Met barstende hoofdpijn lig ik op de bank. Het is inmiddels etenstijd. De dokter zei dat ik rustig aan moet doen, maar ik kon het begin van de toetsweek echt niet missen. Ik pak mijn iphone, maak een foto en plaats het op instagram. Ook maak ik een vine zodat de fans weten dat ik ziek ben.
(Lauren heeft echt Instagram, followw)@Laur.ss: Hersenschudding, nice. Misschien hebben jullie het al op Clevver of internet gezien, maar we moesten inderdaad naar het politiebureau en Lucy en ik naar het ziekenhuis. Vanavond in de video meer...
Ik kreun en schuif een kussen onder mijn hoofd. ''Gaat het?'' Bezorgd staat Aaron over me heen. Ik glimlach en knik zacht. ''Hoofdpijn en een beetje misselijk. Ik ga zo wel boven zitten. Moet nog leren enzo.'' Met een pijnlijk gezicht ga ik rechtop zitten. ''Ik wil niet koken, zullen we pizza bestellen?'' Shawn zucht en springt op de bank met zijn gitaar. ''Yaas!'' Zeg ik blij. Pizza kan altijd, zelfs als je misselijk bent. Pling! Mijn mobiel geeft meldingen aan. Ik krijg lieve reacties van fans. Ook haters reageren zoals: 'Haha, eindelijk opgepakt voor je strafbare hoofd.' Ik trek me er niet zoveel van aan.
Shawn begint wat te spelen van Air. Ik ga tegen de bankleuning aanliggen. De rest is boven en in het buiten zwembad. Ik moet zeggen, het word steeds kouder. We zijn nu bijna in oktober dus ik ga alleen in het zwembad binnen. Aaron besteld de pizza samen met Cameron.
''Hou is op met dat gejengel.'' Chaggerijnig loopt Mellenie de trap af. ''Jezus doe is normaal. Shawn mag spelen waar hij wilt.'' Zeg ik bot terug. Ik heb geen zin in ruzie, maar mijn beste vriend beledigen mag niemand. ''Zeikerds zijn jullie. Alleen maar ruzie zoeken.'' Mellenie pakt de fles cola van tafel en loopt de veranda op. De deur staat open dus we blijven praten. ''Hoe bedoel je?'' Ik ga rechtop zitten en kijk haar aan. Zoek ik echt ruzie? ''Met die M&G. Je lokt het zelf uit Lauren.'' Spottend sluit ze de deur en loopt de tuin in. ''Doe ik dat echt?'' Vraag ik trillend aan Shawn. Hij kijkt nog steeds ongelovig naar de veranda waar Mellenie net stond. ''Nee. Je beschermt je vrienden, jij hebt hun niet aangeraakt. Zij sloegen jou het ziekenhuis in. Ze is gewoon chaggerijnig ofzo.'' Zegt Shawn.
Nadat Aaron en ik de pizza hebben opgehaald zitten we met een grote groep aan de bar. Mellenie is druk aan het bellen boven, met wie weet ik niet. Lucy, Sterre en Julliete zijn naar een feestje gegaan van een vriendin en Mahogany had afgesproken met haar vriend. "Jullie kennen toch wel Ethan en Grayson?" Vraagt Nash plotseling. De meesten knikken. "Ze komen bij ons op school." Gaat hij verder. "Leuk. Hetzelfde niveau? Misschien komen ze bij ons in de klas." Zegt Marit die lief naast Hayes zit. Ik glimlach en pak mijn laatste stuk pizza.
"Omdat de toetsweek is begonnen verdienen we taart." Cameron opent met een zwaai de koelkast waar een taart in staat. Ik kijk hem gek aan. "Geheime bakkunsten." Grinnikt Cam. Op het moment dat Adriana de taart aansnijd komt Mellenie stampend naar beneden. "Wat is er?" Vraagt Ashley haar bezorgd. "Niks." Bot kijkt ze van Ash naar de taart en lege pizza dozen. "Ik eh..." Langzaam loopt ze naar de bar toe. "Ik heb de laatste tijd heel erg heimwee naar huis, daarom doe ik zo afwezig en chaggerijnig." "Ahww. Kun je dan niet langsgaan?" Vraagt Marit. Mellenie haalt haar schouders op. Mell woont het dichts van ons allemaal bij haar ouders, dus dat is wel raar. "Ik heb heel veel gebeld met mijn ouders en ik heb besloten om terug te verhuizen." Zegt ze. Dit komt als een klap aan. "No way. Serieus?" Vraagt Johnson verschrikt. Langzaam knikt Mellenie. "En ik voel me niet zo thuis in Maginer eigenlijk.. " Gaat ze door. Nee, zeg niet dat ik denk dat je gaat zeggen... "Ik stap uit de groep."
JE LEEST
Viners to the end
Fanfiction8 Vriendinnen zijn dol op Vines. Ze zijn super populair, en samen gaan ze naar een soort meeting voor viners. De beroemde Magcon family is daar ook, en meteen hebben beide groepen een klik. Een paar herkennen elkaar nog van vroeger en na een paar ma...