Adriana
Ik zit nu in mijn laatste les, het is Frans. Ik houd van de taal, maar het vak zelf vind ik erg saai. Ik zit naast Sterre. Ze is erg stil, en ik weet niet wat er aan de hand is. Waarschijnlijk heeft het te maken met Matt. Ik wilde haar er iets over vragen toen de bel ging. Iedereen sprint het lokaal uit, terwijl ik treuzel. Ik vind het altijd wat fijner om iets later te vertrekken. Dan is het tenminste niet zo druk in de gang.
Ik wil het lokaal uitlopen, maar de docent stopt me.
"Wat is er Meneer van 't Hul?" vraag ik beleefd.
"Er staat een leerling buiten die jouw hulp nodig heeft. Ik vroeg me af of je misschien bijles wilde geven?" vraagt hij.
"Ja natuurlijk wil ik dat doen! Maar ik weet niet of ik altijd kan helpen, ik namelijk best wel een druk schema."
"Oh nou dat komt helemaal goed! Het is namelijk jouw huisgenoot. Kom maar binnen jongen!"
Tot mijn verbazing komt Jack binnenlopen. Jack heeft mijn hulp nodig?
"Hey Adriana." zegt hij zenuwachtig?
"Hi Jack." antwoord ik nog steeds verbaasd.
"Oké, ik moet nu naar een vergadering. Kunnen jullie vanmiddag al beginnen? De toets is namelijk binnenkort." zegt hij. Voordat we kunnen antwoorden, jaagt hij ons het lokaal uit. Jack en ik lopen langzaam naar mijn kluisje en vervolgens naar zijn Jeep. De autorit was stil, ongemakkelijk stil.
Ik wil de deur openen en naar buiten lopen, maar Jack houdt me tegen.
"Adri, je hoeft dit niet te doen. Ik snap dat je het niet wilt." zegt hij zachtjes.
Ik draai me abrupt om en ik pak zijn gezicht vast. "Jack, ik wil je hartstikke graag helpen. Maar ik had het idee dat jij mijn hulp niet wilde." geef ik eerlijk toe. Hij kijkt me vriendelijk aan en ik bedenk me dat ik zijn gezicht heb vast gepakt. Ik laat hem snel los en begin te blozen.
"Begin je nu te blozen?" grijnst Jack. Ik schud hevig mijn hoofd en ik ren de auto uit. Lachend komt Jack achter me aan.
"Waar zijn jullie geweest?" vraagt Lucy met een grijns.
"Op school." zeg ik op een duh-toon.
"Tuurlijk!" steunt Cameron Lucy. Uhh, Date already! Lumeron of Cacy.
"Droom maar lekker verder." zeg ik lachend. Ik sleep Jack mee naar mijn kamer om te leren. Na een halfuur kent hij het al goed, en ik vraag me af waarom hij bijles nodig heeft.
"Zullen we nog een film kijken, voordat we gaan eten?" stelt hij voor. Ik knik en ik pak mijn laptop, ik start Netflix op en we kijken samen 'Flipped'.
Na de film zeurt Jack over het einde. "Dit is geen goed einde. Je weet nu niet of ze bij elkaar komen of niet." zegt hij zeurend.
"Het is toch wel duidelijk dat ze bij elkaar komen!" zeg ik lachend.
"IEDEREEN ETEN!" roept Marit van beneden.
"Yas! Ik sterf van de honger!" roep ik uit.
"Jij houdt zoveel van eten, maar je komt serieus niets aan. Je hebt echt een prachtig lichaam." zegt Jack lachend.
Ik begin weer te blozen en ik loop naar beneden met Jack achter me aan.
"Dus wat hebben jullie boven gedaan?" vraagt Mellenie met een glimlach.
"We moesten Frans leren van onze docent." zegt Jack droogjes.
"Alleen Frans maken of..." begint Johnson.
JE LEEST
Viners to the end
Fanfiction8 Vriendinnen zijn dol op Vines. Ze zijn super populair, en samen gaan ze naar een soort meeting voor viners. De beroemde Magcon family is daar ook, en meteen hebben beide groepen een klik. Een paar herkennen elkaar nog van vroeger en na een paar ma...