H. 33

690 36 7
                                    


point of view Juliëtte Nora Grier

We staan nu op het grasveld in de achtertuin. Het is eigenlijk een soort van voetbalveld. We doen jongens tegen de meisje. Wedden dat we weer gaan winnen. We gaan beginnen. Samen met Lucy en Sterre sta ik in de spits. Lauren speelt de bal naar voren. Sterre neemt hem aan en geeft een pass naar mij toe. Ik ren naar voren en speel Shawn voor bij met een schijnbeweging. Ik speel een voorzet en Lucy schiet hem precies in de kruising. Ik hou van voetbal. Nash mag de bal uitnemen. Hij speelt hem naar Shawn. Lucy, sterre en marit proberen druk te zetten, ze verdedigen de andere jongens. Ik ren zo snel als ik kan naar Shawn. Ik struikel over Taylor zijn voet. Hij probeerde me onderuit te halen. Wat aardig goed lukt. Ik val tegen Shawn aan en hij valt ook op de grond. Shawn probeert me een soort van op te vangen. Dit mislukt zo erg. Ik kijk Shawn aan en kus hem. Ik sta op en klop het gras van mijn kleren. Ik kijk rond, Nash gezicht's uitdrukking is zo erg grappig. Ik krijg spontaan de slappe lach. Ik val op de grond van het lachen. 'Wat is er, Juul?' vraagt Lucy met een grappigere gezichtsuitdrukking. 'Nash.........en..........jou.............gezichtsuitdrukking...........is........zo......grappig' krijgt ik er half uit. Iedereen kijkt me raar aan. Lucy en Nash kijken weer normaal. Nu snapt niemand waar ik om moest lachen. Gemenerds. Niemand heeft meer zin om te gaan voetballen. Het is uiteindelijk 5-3 geworden. De meiden zijn altijd beter. Girlpowerrrr!

Ik ga naar binnen om eten te halen. Ik loop naar de keuken. Ik open de la en pak er een zak chips uit. Ik draai me om en ik schrik. Ik gooi de zak met chips naar zijn of haar hoofd toe. 'Juul, doe eens normaal' zegt denk ik Nash. 'Laat me dan ook niet zo schrikken' zeg ik terug en haal diep adem. 'Ik wil met je praten' zegt Nash. Oké, ik weet nu niet of ik bang moet worden of niet. Nash heeft dit dus nog nooit tegen mij gezegd. 'Wat is er?' vraag ik argwanend. 'Ik weet dat je Shawn erg leuk vind, maar je moet wel begrijpen dat jij mijn kleine zusje bent. Ik wil je niet opnieuw kwijt raken en ik ik ik uhh wil je beschermen' zegt hij. Dit is de eerst keer dat hij zo open is over dit. 'Nash, Shawn gaat me echt geen pijn doen. Als die dat wel doet hebben we altijd Lucy nog remember. Ik snap je wel, maar ik vind Shawn echt heel leuk en ik wil hem en jou eigenlijk niemand kwijt' zeg ik. Nash kijkt me aan maar zegt niks. Moet ik nou iets zeggen. Hij knuffelt mij. Ik knuffel hem terug. 'Ik wil een liedje zingen' zeg ik opeens heel random.

'Shawn' schreeuw ik naar buiten als ik me zelf heb omgekleed. 'Jaa' zegt hij. 'Wil je samen een liedje met mij opnemen?' vrag ik aan hem. 'Ja tuurlijk welke?' vraagt hij. 'I know what you did last summer' zeg ik tegen hem. 'Ja, is goed' Zegt hij. De muziek begint en sterre filmt.

++Shawn and Juliette++

Ahhh

Hey-ey

Ahhh - Ahhh

Ahh

Hey-ey

Ahhh - Ahhh

[Juliëtte:]

He knows

Dirty secrets that I keep

Does he know it's killing me?

He knows, he knows

D-d-does he know

Another's hand have touched my skin

I won't tell him where I've been

He knows, he knows, he knows

[Shawn & Juliëtte:]

It's tearing me apart

She's slipping away (I'm slipping away)

Am I just hanging on to all the words she used to say?

The pictures on her phone

She's not coming home (I'm not coming home)

Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu