H.38

628 34 8
                                    

Pov Sterre
Zaterdag ochtend..... WIE DE FACK HEEFT BEDACHT OM EEN BESPREKING TE DOEN... Ik niet. Ik zucht en eet mijn appel op "wat doe je" vraag ik aan Carter die een raar gezicht trekt terwijl die naar mijn macbook kijkt. Wat hebben deze mensen hier daar toch mee? "Een film zoeken die ik kan kijken" zegt hij. Ik loop naar hem toe. "Zullen we deze een keer kijken" zeg ik "insidious?" Vraag Carter "ik heb gehoord dat die super eng is" gaat hij veder. "Dus" vraag ik "zullen we hem vanavond kijken" vraagt hij. Ik knik en gooi mijn appel weg "is dat het enige wat je eet" vraagt Carter. "Ja" zeg ik "het is wel heel weinig" zegt hij. Ik haal me schouders op en loop naar de woonkamer "zullen we gaan" vraag ik aan de meiden Ze knikken.

"Waarom is dat altijd zo saai" zucht ik als ik me op de bank laat ploffen. "Jij vind alles saai" grinnikt Juul die naast me komt zitten. "DAT... Ugh klopt" zeg ik. De rest grinnikt en ploft ook op de bank. "Zullen we een film kijken" vraagt Lucy "Twilight" zeg ik. Het blijft stil... Geen protest. Adriana staat op en loopt naar de kast en pakt Twilight. "Harry" zucht Ashley "potter" grinnik ik. Ashley en ik schieten in de lach en geven elkaar een high-five (A/N als je nooit Harry potter en Twilight hebt gezien dan weet je niet wat het betekent) "He jullie zijn terug" zegt Cameron die de kamer binnenkomt lopen met de rest. Iedereen zoekt een plekje en gaat zitten.

Nadat de film is afgelopen sta ik op en loop de woonkamer uit naar de gang. "Wat ga je doen" vraagt iemand ik draai me om en zie Lauren staan. "O gewoon even naar buiten"zeg ik. "Mag ik mee" vraagt ze ik twijfel even maar knik dan toch. We trekken onze schoenen aan en pakken onze pennyboarden en lopen naar buiten. "We moeten wel even langs het ziekenhuis" zeg ik bijna onhoorbaar. "Wat waarom" vraagt Lauren "controle voor je weet wel" zeg ik. Lauren knikt en pakt mijn hand vast "je weet dat we je altijd steunen" zegt ze. Ik knik en geef haar een glimlach... 'Zo lang zei denkt dat ze echt zijn geloofd iedereen ze' zegt een stem in me hoofd.

"Wil je je mauwen op stroken" vraagt de verpleegster. Ik knik en doe mijn mauw omhoog. Naast me hoor ik Lauren slikken "waneer was de laatste keer" vraagt de verpleegster 'gisteren' zegt de stem in mijn hoofd. "Twee weken terug alleen er zijn er een paar open gegaan omdat ik langs de muur ging" zeg ik. Ze knikt en pakt een spul en doet het op mijn arm. Ik trek een raar gezicht en Lauren grinnikt zacht ik kijk haar aan. "Sorry je gezicht het was gewoon... Ja grappig" zegt ze. Ik grinnik ook zacht "mag ik je andere arm ook" vraagt de verpleegster. Ik knik en geef haar ook mijn andere arm ze doet het zelfde spul daar ook op. "Waar voor is dat" vraagt Lauren "om te ontsmetten zodat het niet gaat ontsteken" zegt de verpleegster. Lauren knikt en kijkt weer naar mijn armen. "We moeten je alleen nog wegen" zegt de verpleegster ik knik en sta op de verpleegster wijst naar een weegschaal waar ik op ga staan. De weegschaal geeft: 40 kilo aan 'te veel kan zeker nog tien kilo af' zegt de stem in mijn hoofd "je moet wel op letten als je nog meer afvalt moeten we je weer opnemen" zegt de verpleegster 'mens zeur niet' zegt de stem in mijn hoofd weer. "Nou dit was het weer we zien je weer over een half jaar" glimlacht de verpleegster. Ik glimlach ook weer en geef haar en hand Lauren geeft haar ook een hand en samen lopen we naar buiten. "Dat was indrukwekkend?" Zegt Lauren meer vragend. Ik haal me schouders op en leg me Penny bord op de grond "zullen we nog even naar de parkje gaan" vraag ik. Lauren knikt en samen rijden we naar een parkje. Eenmaal bij een parkje gaan we op de rugleuning van een bankje zitten "hebben jij en Matt ruzie" vraagt Lauren opeens. Verbaasd draai ik me hoofd naar haar en haal me schouders op "hoezo" vraag ik. "Vanochtend toen we weg gingen gaven jullie elkaar geen kus en toen we terug waren ook niet" zegt ze. "We hebben geen ruzie" zeg ik Lauren knikt "ik weet nog wel dat je altijd een tattoo wou" zegt Lauren ik knik. "Jup dat weet ik nog" zeg ik. "Zullen we terug gaan?" Vraagt Lauren Ik knik en sta op.

"WE ZIJN ER WEER" roept Lauren als we naar binnen lopen. Ik doe mijn schoenen uit en loop naar de keuken en schenk een glas met water in. Ik voel twee armen om me heen en een kus in me nek "hey babe" zegt Matt. Ik draai me om in Matt's armen, Matt stopt zijn handen in achterzakken van mijn broek. Ik denk terug aan wat Lauren zei. "hebben jij en Matt ruzie" vraagt Lauren opeens. Verbaasd draai ik me hoofd naar  en haal me schouders op "hoezo" vraag ik. "Vanochtend toen we weg gingen gaven jullie elkaar geen kus en toen we terug waren ook niet" zegt ze. "We hebben geen ruzie" zeg ik Lauren knikt. Ik geef Matt en kus en neem een slok van mijn water "zullen we vanavond film kijken" vraagt Matt. Ik zet mijn glas op het aanrecht en leg mijn armen in zijn nek. "Ik had eigelijk al met Carter afgesproken om een film te kijken" zeg ik. Matt zucht diep en haalt zijn handen uit mijn achterzakken en loopt de keuken uit. Lucy loopt de keuken in en kijkt verbaasd achter om "hadden jullie ruzie" vraagt ze. Ik schud mijn hoofd "Matt vroeg of ik vanavond met hem een film wou kijken maar ik had al met Carter afgesproken dat zei ik en toen liep de boos weg" zucht ik. "Matt is beschermend als je dit tegen Carter zegt snapt hij het en dan kan je wat met Matt gaan doen" zegt Lucy. Ik knik en geef haar een knuffel "wat moeten we zonder je" zeg ik. "Dan zat jullie waarschijnlijk nu in de gevangenis" grinnikt ze "en overdrijven is ook weer vak" zeg ik. We lachen allebei en ik loop de keuken uit naar Carters kamer ik klop op zijn deur Carter zegt dat ik binnen mag komen ik loop zijn kamer op en zie Carter op zijn bed zitten ik plof naast hem neer. "Vertel het is" zegt hij "ik was net met Matt in de keuken en hij vroeg of we een film wilde kijken dus ik zei zo van dat ik al met jou afgesproken had om een film te kijken en toen ging die zeg maar boos naar boven" zeg ik. "Ga toch lekker met Matt een film kijken" zegt Carter "echt" vraag ik "ja dan hoef ik die film niet te zien" zegt hij. Ik grinnik en geef hem een knuffel "je weet wel dat we die film een andere keer gaan kijken he" zeg ik. "Sssst verpest het nou niet" grinnikt hij. "Ik ga naar Matt" zeg ik Carter knikt en gaat veder met waar die ook mee bezig was. Ik sta op en loop naar Matt's kamer zonder te kloppen loop ik naar binnen "hey" zegt Matt als hij me ziet "hey" zeg ik. Ik loop naar zijn bed en ga naast hem liggen. Matt slaat zijn arm om me heen en trekt me dichter naar hem toe. "Ik heb met Carter gesproken en hij zei dat wij gewoon een film moesten kijken" zeg ik. Matt glimlacht en drukt een kus op mijn voorhoofd "welke film zullen we kijken" vraag ik "the Hunger games" zegt Matt. Ik knik en Matt staat op en zet de film aan Halverwege de film val ik in slaap.
-----------------------
Ik heb dit hoofdstuk ongeveer 3 keer op opnieuw geschreven omdat ik totaal geen inspiratie had...
Dus ja
Dit was het weer tot volgende keer
X twingii

Viners to the endWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu