Cerita seterusnya ni pasal aku dengan kawan aku, seperti tajuk kecil yang tertera di atas tu, ye. Dekat perpustakaan. Aku tau memang celaka sungguh tempat kejadian yang 'dia' pilih. Memandangkan library ni tempat fav aku.
Jadi, benda alah tu memang suka la dapat menjahanamkan tempat aku. Puih. (Marah)
So masa ni aku dah masuk sekolah menengah. Jangan kau tanya kenapa aku melompat-lompat umur dalam setiap cerita, suka hati haku lah buku haku, jangan seboook.
Masa ni waktu petang. Aku dengan member aku sesi pagi, disebabkan kitorang mengada nak study (la sangat) so petang tu kitorang stay back.
Sekolah aku ada tiga tingkat setiap blok. Blok A, B and C. Jadi library tu dekat tingkat satu blok tengah. Which is block B. Tingkat dua, and tiga takda pelajar time tu.
Sesi petang semua kat blok lain. Sebab blok B tingkat dua and tiga sesi pagi je yang pakai. So bila petang, dia kosong la kan.
Jadi, petang tu kitorang stay up la dalam library. Selalunya masa petang macam ni memang jarang ada student stay back study.
Elok pula, masa tu kawan aku yang bertugas. Dia librarian. Jadi memang pustakaan tu kitorang yang conquer haritu!Muahahaha. Tapi sebenarnya bukan kitorang je.
Bila kita cakap kita nak study, hmph sebenarnya tak. Lain yang jadi. Buku terbukak atas meja, tapi tuan buku sebok bersembang huha huha gelak ketawa. Tau la takda orang kan. (Yekeeee takda)
Lepas berapa jam bersembang. Kitorang decide nak study. Jangan buang masa. Pfft.
Kitorang berdua je masa tu dalam library. So aku dengan Eza duduk kat meja kedua depan. Kira kau nak lari nanti, senang la dekat je dengan pintu. Gitew.
Elok tengah khusyuk study. Tiba tiba kitorang dengar bunyi dari belakang. First tu kitorang ingatkan budak sesi petang bising sangat lari sana sini, tu yang sampai gegar kat tingkat satu tu.
So kitorang abaikan je. Padahal dalam hati..
Selang berapa minit tu, kitorang dengar lagi bunyi. Tapi masih act cool lagi masa tu. Buat bodoh lagi. Palau beb palauuuu.
Tapi ku sangkakan udah setop permainan 'mereka', rupanya belum.
Tengah dalam keadaan berdebar tu. Tiba tiba kitorang dengar bunyi lagi kuat. Bunyi macam orang tarik kerusi dekat belakang kitorang. Ala macam tarik kerusi nak duduk tu.
Aku kaku terus kat situ. Tengok kat tepi, pehh macam jimbit je perangai si Eza, elok je sedap tengok dia dah pecut tinggalkan aku.
Aku pun tak fikir apa dah. Lari terus weh. Barang buku beg pensil apa semua tinggal dalam library tu. Cuak punya pasal.
Dekat luar, kitorang termengah-mengah macam kena kejar anjing gila kau tau! Padahal lari dekat je.
Aku tanya Eza, dia dengar bunyi apa? Saja nak pastikan sama ke tak bunyi dengan aku dengar.
Dia kata bunyi orang tarik kerusi. K sama.
Aku cakap la dengan dia. Maybe budak sekolah petang kot? Tarik kerusi kat tingkat atas.
Pastu dia balas. Kat atas mana ada student, gila! Lagipun bunyi tu jelas kot kat belakang kita! Kalau bunyi dari atas, mesti lah tak berapa jelas sangat kan?
Terus aku telan air liur. Gulp!
Siapa doh nak kacau kitorang tengah petang ni. Nak kat ada student lain, kitorang berdua je kot! Confirm weh!
Sebab sebelum kitorang start study tadi, kitorang dah check satu library.
Takda orang!Aku tak sedap hati. Aku tanya Eza barang kita kat dalam tu macam mana? Siotnya lahai. Aku memang tak la nak masuk sorang sorang bhai dalam tu balik. Kerja gila beb.
Kau dah tau ada benda kacau kat dalam tu, kau nak masuk ke hahh?
Nasib baik ada cikgu lelaki lalu masa tu. Kitorang mintak dia tolong teman kitorang nak ambil barang. Nasib dia tak tanya lebih lebih.
Dah macam penyangak kot masuk dalam tu balik. Jalan slow slow je. Lol.
Lepas dah kutip barang semua. Cikgu tu pun dah blah.
Kitorang terus tinggalkan library tu. Sampai sekarang taktahu benda apa yang kacau masa tu.
•based on true story. Nama adalah rekaan semata. Lepas ni, kalau nak study group, ajak satu kelas. Meriah sikit. Tapi hati hati, takut salah sorang tu, ada yang menyamar. Heheh.•
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...