Matanya galak dengan anak mata berwarna kebiru biruan, manakala rambutnya pula panjang beralun berona perang keemasan.
Mengenakan gaun berenda klasik ala zaman pertengahan bersama hiasan kepala, Bebe Jumeāu kelihatan sangat comel sehingga menjadi anak patung kesayangan sesiapa yang memilikinya.
Bagaimanapun, pasti tiada yang menduga patung kanak kanak yang popular dengan gelaran Bebe itu sebenarnya berpuaka.
Seorang pemilik yang dikenali sebagai Jenny (bukan nama sebenar) berkata, patung Bebe dipercayai mempunyai semangat roh seorang kanak kanak perempuan yang mati dibunuh.
Sejak pertama kali dia memiliki patung tersebut, banyak perkara aneh berlaku dirumahnya.
"Suasana dirumah saya dirasakan berbeza sejak kehadiran Bebe. Pernah sekali, pintu dan tingkap tiba tiba terbuka serta tertutup dengan sendirinya sedangkan tiada angin bertiup pun ketika itu." Jelas Jenny.
"Bahkan saya juga selalu rasa diperhatikan oleh seseorang walhal tiada sesiapa bersama saya dirumah ini." Cerita Jenny lagi.
Lebih menyeramkan, wanita itu juga mendakwa pernah beberapa kali terdengar suara budak perempuan ketawa mengekek, namun tidak diketahui datang dari arah mana.
"Waktu itu saya sedang membelek belek buku di dalam bilik tiba tiba bulu roma saya meremang. Saya melihat sekeliling, namun tiada apa apa. Hanya pintu almari terbuka sedikit seolah olah ada orang mengintip dari dalam.""Apabila dibuka tiada apa apa yang mencurigakan, namun kemudian suara ketawa itu kedengaran lagi dalam nada sayup sayup." Katanya sambil memberitahu barang barang dalam rumahnya turut selalu berubah kedudukan.
Jenny berkata lagi, dia pernah bermimpi pelik tentang bagaimana Bebe dirasuk oleh roh kanak kanak perempuan tersebut.
Dalam mimpi tersebut, dia melihat ada seorang lelaki misteri memasuki sebuah rumah usang yang dibiarkan kosong. Dia juga melihat seorang kanak kanak perempuan yang menyorok ketakutan disebalik sebuah pintu bilik. Budak itu menangis dan menjerit ketakutan selepas dia ditemui lelaki berkenaan. Tiba tiba keadaan jadi sunyi dan kelihatan hanyalah tubuh kanak kanak itu terkulai di atas lantai dalam keadaan berlumuran darah.
Di tangannya terdapat sebuat patung berbaju biru berkasut merah. Apabila dilihat dengan lebih dekat, ia kelihatan benar benar serupa seperti Bebe.
__________________
Sumber: Newspaper Kosmo
Scary gila mak baca nyah. Meremang segala bulu, taktau pulak kosmo reti tulis cerita hantu. Siap tunjuk gambo lagi. Nah author share
Tapi takleh beat Annabelle ko la
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
TerrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...