Mesti ramai dah tau game ni kan?
Elevator game.
Alah yang main tekan tekan nombor lif pastu keluar tengok dah kat dunia lain. Gitew.
Okay, disebabkan diri ini penuh dengan rasa curiosity yang meninggi , maka aku telah mencuba untuk main game tersebut. Aku assume ianya sekadar permainan. Rupanya tak. Babi. Sumpah babi.
Ya Tuhan. Kau ampunkan la segala dosa hamba mu ini. Aku tak sengaja nak mencarut. Keadaan memaksa aku.
Okay enough the babbling.
Satu hari, aku baru balik kerja. Entah setan apa rasuk masa tu, aku tiba tiba teringat pasal game tu. Disebabkan rumah aku jenis apartment sampai tingkat 11 pulak. Memang cun la ikut rules sebab game tu kena bangunan tingkat 10 dan ke atas.
So malam tu around pukul 10 macam tu aku balik. Memang time macam ni selalunya orang tak ramai. Sunyi je kawasan apartment. Jadi lif waktu tu memang aku sorang ah conquer, sebab tu kot setan hasut suruh buat benda bodoh. Lalu si bodoh pun turuti. Harrr.
Sebelum aku masuk lif, bulu roma dah terasa meremang dah. Taktau apesal.
Elok je lif dah sampai G. Pintu lif terbuka. Aku masuk cam biasa. Disaat pintu lif dah nak tutup, aku cuba ingat step seperti aku search dekat google.
First step dia ialah.
Bila dah masuk lif, tekan nombor 4. Dah sampai tingkat 4 jangan keluar. Lepas tu tekan pulak nombor 2.
Dah sampai tingkat 2, stay jangan keluar lagi. Lepastu tekan pulak tingkat 6. Dah sampai tingkat 6. Tekan pulak tingkat 2.
Dah sampai je tingkat 2 kau tekan pulak tingkat 10. Sampai tingkat 10, kau tekan tingkat 5.
Bila pintu lif terbukak. Masa ni la bulu roma aku setegak tegaknya. Dan tiba tiba terasa angin zuppp kat tepi telinga aku. Aku teringat balik ayat kat Google.
"Sampai tingkat 5, seorang gadis akan masuk dalam lif. Jangan tengok dia dan jangan cakap bila 'dia' bercakap."
Air liur aku telan perlahan. Terasa nafas tersekat di kerongkong. Tak berani nak toleh belakang. Tapi aku dapat rasakan ada nafas menghembus leher aku saat ni.
Dengan tangan menggigil, aku menekan tingkat 1, kena teruskan jugak game ni. Takboleh stop macam tu je.
Tapi lif naik ke atas. Tingkat 10. Aku dah cuak. Then aku cuba ingat lagi ayat dalam Google. Aduh otak jammed pulak. Apa eh? Alahhh.
Oh kay dah ingat. Tingkat 10 dah sampai. Tapi aku tak keluar. Aku stay lagi dalam tu. Then pintu lif tertutup.
Masa ni lif tu sendiri turun ke bawah. Aku tak tekan apa apa pun. Sampai je tingkat 1, pintu terbukak. Dan aku terus keluar, tanpa toleh ke belakang pun. Masa nak keluar tu terdengar bisikan suara dari gadis.
"Nak pergi mana tu?"
Masa ni pesanan dari Google aku ingat dalam kepala, Google kata kalau 'perempuan' tu bertanya or apa apa, jangan jawab.
So aku palau je pertanyaan dari 'perempuan' tu. Dan terus melangkah laju. Blah dari apartment tu. Takpelah hari ni takyah balik rumah. Stay jela rumah member ke apa. Esok cuti, nasib baik.
Dan nasib aku memang baik, sebab aku masih dekat dunia yang sama. Tapi satu je problem, aku rasa setiap malam macam ada orang perhati aku tidur dari celah pintu bilik.
________________
Pesanan dari author untuk kalian, jangan sesekali cuba game ni. We dunno the kesahihan and better don't try kalau tak berani tanggung risiko. Possibilities untuk game ni adalah betul, bagi author, 60%. Mungkin ada yang pernah cuba tapi tak jadi apa pun, mungkin masa tu nasib dia baik. Tapi ingat, nasib dan sesuatu benda tu kalau nak terjadi, kalau Allah s.w.t kata jadi, maka jadilah.
Apa apa pun, keep on voting and comment okay! Thank you so much for your support guys!! 🌟🌟🌟🌟🌟
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...