Aku nak cerita satu pengalaman yang pernah jadi kat aku.
Masa tu aku berusia 16 tahun.
Seperti remaja normal, aku sangat suka buat prank call kat nombor tak dikenali.
Tapi aku buat prank call pakai public phone je, masa tu zaman noob lagi, takda pun smartphone apa jadah ni.
Jadi, pada suatu hari yang terik. Aku balik agak lewat masa tu, maklumlah sekolah sesi pagi, tapi kena stayback untuk kelab lah sukan lah apa nokharam tu.
So aku tengah bosan tunggu parents aku pick up, aku pun pergi la kat public phone , lalu sibodoh pun buat la prank call, tanpa mengetahui yang dia akan menyesal lepas tu
Agak lama aku tunggu phone diangkat. Lepas tu, kedengaran suara lelaki menjawab.
Perbualan kami berbunyi begini,
"...hello..?"
"Yeah..."
"Saya dari jabatan alam sekitar, mendapati ada orang complain ye mengenai encik."
"Oh.. Yeke? Kau pasti?"
Masa ni aku dah start pelik. Apesal lelaki ni tanya aku camtu?
"Er ye saya pasti. Kenapa tak pasti pulak? Complain mengatakan ada bau sangat busuk dari rumah encik. Jadi saya—"
"...... Okay."
Tuut tut tut.
Panggilan putus.
Aku cam ...whaaat?
Sejak dari haritu, aku still teruskan kegiatan prank call. Hidayah tak sampai lagi masa ni. Kan bodoh..
1 week after kejadian tu. Aku dapat satu letter tau, betul betul bawah pintu bilik aku.
Masa aku bukak letter tu, terkejut nak mampos aku dibuatnya
Gambar aku tengah beriadah kat padang sekolah, gambar aku tengah borak dengan member aku, gambar aku tengah tunggu parents aku, last sekali gambar aku tengah bukak tali kasut kat depan pintu rumah.
Terkejut sampai aku terduduk atas lantai. Lutut aku goyang. Macam-macam soalan muncul dalam kepala aku masa ni.
Stalker? Siapa? Lelaki ke perempuan? Macam mana dia boleh tangkap gambar aku sampai macam ni, cam too much details? Soalan paling scary, dia nak apa dari aku? Possibilities untuk dibunuh sangat tinggi ataupun diculik + dibunuh. Menggigil badan aku
Esoknya aku tak pergi sekolah, terlalu takut. Aku tak bagitau mama. Aku just assume, ada orang nak prank kot. Mungkin member sekolah saja nak kenakan. Mama pelik tengok aku, tapi dia okay je sebab tengok gaya aku cam pucat nak demam katanya.
Tengah hari tu, mama keluar pergi pick up adik, so tinggal aku seorang kat rumah.
Tengah syok tengok tv, kononnya nak lupakan hal semalam, tetiba phone rumah berdering. Aku angkat cam biasa,
"Hello~"
".....Ni Amyra Roslan ke...?"
Kening aku terangkat. Cikgu ke? Damn kantoi ke ponteng? alamak
"Uh.. ye saya, kenapa ye?"
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...