"Ustaz! Ustaz! Jap." Aku menarik nafas dalam sebelum bercakap. Tetiba je rasa semput dan aku dapat rasakan tahap kewarasan aku makin menipis sekarang.
"Kenakan kami? What? Siapa?" Soal aku semula. Raut wajah Ustaz keruh bila aku tanya soalan tu.
"Hmm.. Saya kalau boleh taknak cakap, sebab takut aibkan orang tu pulak nanti. Kamu kenal dia, Ben." Balas Ustaz. Matanya melirik ke arah aku dan juga Aboi. Pintu rumah aku ditutup perlahan. Kemudian dia duduk atas sofa. Eh apesal duduk macam takda apape berlaku je tu?
"Hah? Aboi ke?!" Jerit aku sambil memandang Aboi. Reaksi Aboi ternyata lagi terkejut dari aku sebab dia terlompat bila dengar aku jerit tadi.
"Wei apa aku pulak ni!" Balas Aboi tak tenang.
"Ben, sabar. Bukan Aboi dalang dia. Tapi tu. Budak perempuan kat pangkuan kamu tu."
Hah? Adik aku?!
"Patut la dari tadi saya rasa macam ada yang tak kena je. Laila, dah dah la tu menyamar." Sambung Ustaz lagi. Tenang je gaya dia.
Laila? Tapi..
"Ustaz nama adik saya bukan Lai.." Aku pandang riba, terkejut unta aku bila budak kat atas pangkuan aku tu dah berubah muka. What the hell?! Automatik aku tolak dia bangun.
"Woi! Kau siapa?! Macam mana muka kau- adik aku- boleh sama ni? Mana adik aku?! Hahh!" Jerit aku sambil kebelakang. Sumpah aku tak faham apa yang tengah berlaku sekarang.
"Sabar Ben." Balas Ustaz.
Perempuan bernama Laila tu tadi dah berdiri. Lemah je gaya dia.
"Saya dah tak faham Ustaz. Apa yang berlaku sebenarnya ni? Mana adik saya? Perempuan ni siapa pulak?" Soal aku bertalu-talu.
"Semuanya sebab kau!!!" Jerit perempuan tu ke arah aku.
Erk, what the heck?
"Sebab aku? Apehal pulak? Ehh kau ni siapa!" Marah aku balik. Tetiba nak jerit-jerit kat orang pulak. Nasib baik perempuan, kalau lelaki, haa ni 👞 makan dia kang.
Ustaz bangun lalu berjalan ke arah kami. Cuba tenangkan keadaan
"Laila, kalau ye pun awak suka sangat kat Ben tu, benda ni boleh bawak berbincang. Tak perlu sampai nak gunakan saka ni and kacau family Ben. Awak sedar tak apa awak buat ni? Berdosa besar tau!"
"Ahhh peduli apa aku?! Lagipun 'benda' ni memang dah lama ikut aku pun! Menyenangkan kerja aku pulak tu. HAHAHAHA!"
Aku nampak Ustaz mengucap panjang.
Apa kena dengan budak ni... Eh tapi muka dia macam familiar je aku tengok. Siapa eh..? Laila? Laila Majnun? Laila Isabella? Lailatulqadar? Astaghfirullahalazim Ben. Tak lawak doh yang last tu.
Eh Ustaz kata budak ni suka aku? Huh?! Siapa budak ni? Siapa siapa siapa...? Jenuh nak mengingat balik. Memory ala ala ikan emas memang macam ni.
"Sorry, tapi, kau ni siapa? Sorry la, aku tak ingat. Aku ni pelupa sikit." Balas aku perlahan. Takut plak tengok muka bengis perempuan ni. Ni hantu ke orang?
"Bukan sikit, tapi banyak." Sambung Aboi selamba. Aku pandang Aboi dengan kening terangkat. Ek eleh dia ni.
"Serious la kau tak ingat budak ni, Ben?" Soal Aboi.
Aku geleng.
"Kau ni memang hopeless la. Patut pun kena kacau dengan pontianak." Sambungnya lagi. Kali ni aku buat muka 'seriously?' pulak.
What the... Kemain kuat lagi dia ni cakap.
"Laila. Budak sekolah kita. Sebaya kita jugak ni. Satu kelas dengan Eddi la bongok!"
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...