Dulu waktu kecil, aku suka sangat kumpul barbie doll! Kalau ada new barbie keluar kat pasaran, aku orang pertama yang akan suruh mak beli. Bila mak taknak belikan, aku akan mogok, nangis, meraung, meroyan- semua lah! Asalkan aku dapat patung barbie tu.
Aku main dengan barbie tu tak kira masa. Balik sekolah main, tidur pun sekali, mandi pun bawak sekali, even nak makan pun aku bawak. Kemana saja! Kadang-kadang kat sekolah pun aku bawak. Even aku tau tu barang larangan. Tapi aku pandai cover sampai cikgu tak tangkap.
Tapi bila aku makin dewasa, aku dah tak main dah dengan barbie tu. Aku biarkan 'mereka' disimpan kemas dalam kotak masing-masing. Dalam bilik stor. Aku lagi suka main phone. Message pakwe, message kawan- lepak kat luar.
Tapi malam tu, tanpa aku duga akan terjadi. Aku terbangun around pukul 3 pagi. Selalunya terbangun sebab nak terkencing, jadi aku pun nak keluar la dari bilik. Nak ke toilet. Lepas dah keluar dari bilik air, suku mata aku terpandang bilik stor. Pintu bilik tu seakan terbuka sikit. Aku pandang la, lepas tu aku gosok-gosok mata nak bagi penglihatan lagi jelas, yela baru bangun en.
Tiba-tiba jantung aku bagai nak terkeluar. Peluh dingin keluar dari badan aku. Bulu roma meremang. Aku menggigil. Dekat depan aku sekarang, dalam bilik yang gelap tu, banyak gila mata warna merah. Merenung ke arah aku tajam! Jarak antara kami hanya berapa langkah je. Aku dah cuak. Apa benda tu?!
Sedang aku menggigil, tiba-tiba pintu bilik stor tu terbuka luas- seperti ada orang yang buka dari luar! Aku terkejut! Mata merah tu semakin lama semakin dekat jaraknya ke arah aku.
Dekat-dekat dan dekat. Aku takboleh bergerak. Kaki aku seolah-olah digam. Nak menjerit suara aku tak terkeluar!
Semakin dekat mata tu dekat aku. Dan akhirnya aku nampak lembaga tu dari balik cahaya lampu toilet. Barbie!
Lepastu, gelap.
Esoknya, mak jumpa aku terbaring dekat depan pintu toilet.
Dan patung barbie terbaring disebelah aku sambil tersenyum.
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...