Aimandol

4K 355 52
                                    

WOI APAHAL TAJUK CERITA AKU CAMTU??

Author: kau diam. Nak kena lagi ke?

Uh. Uh... Okay taknak taknak. Boleh aku teruskan?

Author: k tau pun. *evillaugh*

Aiman menjulingkan matanya ke atas. Annoyed dengan perangai author. Dalam hatinya, dah berbakul segala sumpahan dia bagi khas untuk author. Pfft

Okay maafkan aku sebab cerita tergantung semalam. Err actually semalam aku kena wrestling. Dengan ....

K cukup.

So hari ni aku nak sambung cerita semalam.

Sampai mana dah eh? Part makan maggi kan?

Okay, lets proceed.

Masa tu aku sedang makan maggi goreng dekat dapur. Aku rasa jam pukul 12 tengah malam kot? Gila kan tengah malam pun nak makan?

Tak payah nak 'ha'ah' sangat, bajet macam korang tak makan snack memalam pulak. Kebulur tengah2 malam tu that's normal for teenagers k. Siapa yang tak pernah buat, dia lembu gila.

So sewaktu aku sedang menikmati hidangan yang tak berapa nak mewah tu, suddenly aku terdengar bunyi cakaran dekat pintu belakang. Betul betul dekat je dengan aku sekarang ni pintu tu. Terhenti jap suapan di tangan.

Curiosity bermaharajalela dalam diri ini. Apa benda main cakar cakar tengah malam ni? Kucing nak mengawan ke? Agak agak ah sampai cakar pintu aku woi.

Sekali lagi dia dengar bunyi cakaran tu. Rasa ngilu pulak bila dengar banyak kali.

Mangkuk maggi ditolak terus. Terus dia pandang pintu tu, lama.

"Hoi. Apa ni main cakar cakar?" Tegur dia tanpa membuka pintu tersebut.

Senyap.

"Haaaaa. Tau pun diam. Heh!" Kata Aiman berlagok.

Dia nak duduk semula dekat kerusi makan tu.

DUM DUM DUM!!!

Nasib baik dia tak tercekik maggi yang baru disuap tu. Terkejut dia dengar bunyi kat pintu tu. Bunyi kali ni seperti diketuk dari luar. Kuat pulak tu macam nak roboh pintu rumah.

"Ei bangang mana nak mengacau aku ni. Aduhh." Bebel Aiman. Terus dia bangun dari kerusi dan pergi ke pintu. Badan dah berangin dah ni, pantang betul dia orang kacau tengah makan.

Dia baru nak capai tombol pintu, tiba tiba

Come on come on turn the radio on~

Suara lunak Sia jelas kedengaran dari celah phone. iPhone dicapai atas meja. Panggilan dari Ikmal.

"Lo mal, supp nigguh?" Jawab Aiman.

"....."

"Ohh. Ye ye esok aku on futsal."

"....."

"Aku datang lah gila! Alamak hahaa! Lek ahh haritu cancel last minit sebab ada hal lah bhai! Hahahhaha!"

"....."

[REALITI] SERAMWhere stories live. Discover now