Follow

4.2K 290 22
                                    

Masa tu around satu pagi, aku baru nak balik dari melepak tadi. Dok melepak dengan kawan, memang tak ingat dunia la cerita dia.

Ni fikir esok nak kerja je sebab tu balik. Kalau tak, sampai ke Subuh la gamaknya stay dekat mamak tu.

Tapi pelik gak lepak lelama kat situ, sebab orang kat sana pandang aku pelik semacam je dah kenapa?

Tiba tiba aku teringat kata kata Jojie tadi. Kawan aku.

"Kau balik nanti hati hati Ram, takut ada yang follow nanti~ hihihih."

Kalau ikutkan kepala, memang aku nak je cucuk mulut jantan tu pakai garfu. Tapi fikir member dah lama, aku batalkan je hasrat untuk bunuh dia. Ada ke patut malam camni dia dok cakap benda camtu? Dibuatnya betul betul jadi kang. Aku jugak yang susah. Zzz.

So far aku tengok keliling aku cam relax chill je. Takda apa kot. Heh.

Tapi sangkaan aku salah sama sekali.

Memang ada yang follow aku balik rumah. Shit.

Masa aku nak naik lif, aku terasa macam ada kelibat melintas belakang aku. Bila aku toleh, nothing. Sampai la aku dah nak masuk rumah, aku dapat rasakan ada angin tiba tiba kat tepi aku. Aku apa lagi, tak jadi ah masuk rumah.

Terus turun tangga, lif lambat sangat nak tunggu. Lagipun, time kecemasan kena lah pakai tangga. Sayangnya, keputusan aku untuk turun pakai tangga tu memang salah! Sebab masa tu la aku ternampak apa yang kita semua tak patut nampak!

Ada orang buat maksiat kat belakang pintu tangga tu. Memang babi. Terkejut aku, diorang pun terkejut tengok aku terkejut.

Arghh lantak la!

Ni bukan masa dia. Aku kena blah sekarang. Aku dapat rasakan aku memang di follow oleh 'benda' tu. Apa yang penting aku kena sampai kat kereta aku.

Okay nasib baik dah sampai kat kereta. Cepatkan?

Bila dah masuk, aku betulkan cermin sisi. Terkejut kali kedua, aku nampak kelibat seseorang, nampak muka tapi takda wajah betul betul berdiri sebelah pintu kereta belakang aku.

Babi apakah itu?!

Tanpa membuang masa, aku terus pecut. Blah la, nak tunggu apa lagi woi!

Aku parking kat depan rumah kawan aku, Jojie. Baru perasan yang aku tak sempat pakai kasut dari rumah tdi, celaka untuk kali ke seratus.

Terus aku ketuk pintu rumahnya Jojie. Lantak la kuat sampai ganggu jiran sekalipun, ini emergency!

Pintu dibuka.

Terjengul muka Jojie yang serupa hantu. Plus, dia terkejut tengok aku.

"Kau ni dah kenapa datang rumah aku tengah-tengah malam ni? Tebiat ke? Rumah ko mana?"

Tudiaaaa. Kena sound setepek!

"Kepala otak kau kat celah lutut! Ni semua kau punya pasal la Jie! Tengok, betul betul aku dah kena sekarang!" Jerkah aku kembali. Marah ni.

"Jap, jap. Apa kau merepek ni setan?" Balas Jojie confuse.

"Kau jangan buat taktau eh. Tadi masa kita lepak tu apa! Kau la pergi cakap nanti ada benda follow aku la apa la. Hishhh!"

"Huh?!"

"Kau jangan macam ni Jie. Kau tau, dari tadi aku kena kacau bodo! Aku tak kira, malam ni aku nak tidur rumah kau! Mampos la sana."

"Chop chop! Bila masa kita lepak ni?"

"Sejak bila kau ni pelupa tahap bojan ni? Aku lempang kau karang Jie. Jangan main main, tadi baru je kita lepak. Kan kita ni baru balik tadi."

Aku perasan riak wajah Jojie macam dah berubah.

"Weh Ram, aku balik kerja tadi terus balik rumah do. Mana ada lepak memana. Sumpah Ram. Hari ni aku letih sangat kot, ni kau datang ni baru aku terbangun." Jelas Jojie.

Gulp.

[REALITI] SERAMWhere stories live. Discover now