Penanggal

4.1K 292 12
                                    

Masa tu malam raya.

Kakak sulung aku, masa tu tengah nak main hide and seek dekat luar. Time ni dekat kampung. Ada ke orang main hide and seek tengah malam raya? Dasar bebal kakak aku ketika ituhh.

Aku waktu tu tengah tengok tv cerita Teletubbies (cerita lejen ni), malas nak ambik port dengan dorang yang tengah main sorok sorok tu. (Ceh tak ambik port konon- padahal kena palau, pastu merajuk hwhahahah) k pastu, sedang aku menonton telebisen sambil mengunyah jajan, tiba tiba kakak aku lari masuk rumah. Menggelumpur macam kena kejar lembu jantan Tok Mat tu. Aku tanya dia.

"Kau dah kenapa kak?"

Dia hanya menggeleng macam orang tak betul pastu lari ke dapur dapat mak aku. Berkerut dahi aku tengok dia. Dah macam kena sawan babi apehal. Ah lantak la, jadi aku proceed dengan Teletubbies.

Esoknya baru kakak bukak cerita, katanya semalam masa dia main sorok sorok, dia pergi sorok dalam hutan belakang rumah tu, tapi tak jauh dari rumah la (apa bodo pergi sorok dlm hutan?) pastu dia kata dia ternampak satu benda, macam berkilat, warna warni. Tapi dia tak tegur masa tu.

Then bila tengok betul betul, baru dia perasan tu penanggal. Sebab dia nampak macam ada cecair menitik then rambut mengerbang terbang. Elok je cun lalu depan dia saat tu.

Sebab tu lah dia lari masuk rumah terus macam kena sawan babi. Rupanya kena sampuk dengan model takda badan masa tu.

Kakak cerita dekat mak, lepas tu kena marah sebab main sorok sorok tengah malam buat apa? Hahahahha aku gelak masa tu, terasa kemenangan di tangan aku. Siapa suruh tak ajak aku main sekali? Haaa puih.

Tragedi ini berlaku ketika kami masih kecil lagi. Kakak waktu tu tingkatan berapa tah. Sorry la author ada short term memory loss. Lololol bai

[REALITI] SERAMWhere stories live. Discover now