Malam tu Khai terpaksa pulang lewat malam disebabkan kerjanya yang banyak tertangguh. Baru je cuti 3 hari, tapi file dah bertimbun macam 10 hari punya kerja.
Fuck! Cuti pun sebab demam, ingat aku saja saja cuti ke?! Shitt.
Bisik hati Khai mendidih.Highway malam tu terasa sunyi semacam. Khai lihat cermin sisi.
Satu kereta pun takda, dah kenapa ni? Hurmm balik kampung kot. Biasa la hujung tahun.
Tiba tiba dia teringat cerita kawannya.
"Kau tau? Jalan dekat highway nak balik tu—"
"Jalan mana wey jalan mana??"
"Haish kau ni bagi la aku cakap dlu!"
"Hehe. Kk. Apa cerita beb!"
Khai hanya diam mendengar dua orang kawannya bergaduh.
"Highway tu kan laluan utama kita en. Kau tau, kawan aku pernah cerita dekat aku, dia pernah kena kacau beb. Dia cakap masa tuh en jalan sunyi gila weyyy! Hiish seram do aku dengar masa dia cerita. Nasib baik tak teruk sangat kawan aku tu kena kacau."
Teh o'ais diteguk Khai perlahan. Dia masih tak membalas apa apa mengenai cerita tu. Baginya tu semua karut.
"Serious ke Bad? Gila lah." Soal Naz.
"Ye do, serious ni! Kau tau tak dia nampak apa?" Balas Badrul.
"Dia nampak...."
"..Kelibat perempuan takda kepala melintas..." Tanpa sedar, ayat tu terkeluar dari mulut Khai di realiti.
Khai tersentak.
Terkejut dengan ayat yang keluar dari mulutnya tadi. Aduh. Mulut cabul! Ditampar mulutnya perlahan. Tah macam mana ayat tu boleh keluar padahal ayat tu hanya bercakap dalam kepala je. Dia dah rasa tak best, yela, dah tercakap, takut la 'benda' tu betul betul keluar ke kan.
Cermin kanan dilihat, begitu juga di kiri.
Jalan raya tu masih kosong. Hanya ada dia seorang je atas jalan. Jam tangan dilihat sekilas. Dah pukul 12:30 malam. Haishhh. Dia dah resah semacam.
Sedang dia memandu, tiba tiba mata dia menangkap satu kelibat, seakan wanita! Tapi ni ada kepala ... Cuma wajahnya tak nampak sangat sebab bayang lampu jalan tu seakan menutup wajahnya. Wanita tu seperti ingin menahan keretanya, tapi jangan harap aku nak berhenti. Khai jalan terus je. Tak toleh langsung. Acah tak nampak.
Logik akal, mana ada orang jam macam ni nak mintak tolong tengah highway weh?! Nak kata kereta rosak, kereta perempuan tu pun aku tak nampak kat mana.
Setelah dia melepasi wanita tu, dia pandang cermin depan untuk melihat ke arah belakang. Kelihatan wanita tu hanya berdiam diri.
Pelik.
Khai memandang ke depan semula.
"KENAPA KAU TAKNAK BERHENTI!!??!"
"YA ALLAH!"
Khai hilang kawalan dan
Srrrrrrrreeeeet DUM!!
Hospital.
"Apa cerita ni Khai? Kau baru cuti, ni dah cuti lagi. Siap masuk hospital pulak tu. Apa kes ni?" Soal Badrul.
Khai yang sedang terbaring dengan tangan bersimen hanya memandang kosong ke arah wajah temannya itu.
"Perempuan tu kacau aku." Balas Khai pendek.
"Perempuan? Perempuan mana pulak ni kacau kau ni. Kau ada curang dengan memana perempuan ke?" Balas Naz.
Khai lepaskan nafas geram.
"Perempuan yang dekat highway yang kau cerita tula bodo! Dia kacau aku tau tak?!" Hampir nak menjerit Khai membalas. Fikir kat hospital je, takleh buat bising.
Naz dengan Badrul terdiam terus.
"Serious ke weh..?" Soal Badrul.
Lalu Khai pun cerita dari mula sampai habis apa yang dah jadi kat mereka berdua. Terkejut dorang bila dengar. Haahhh.
"So... Masa kau toleh depan tu, kau nampak..."
"Yes. Aku nampak kepala dia je masa tu."
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
رعبHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...