Phobia

3.8K 283 29
                                    

Aku sangat phobia dengan gelap. Sangat sangat phobia.

Kalau nak tidur, aku akan pastikan lampu semua terpasang. Takboleh ada satu tempat pun bergelap. Aku akan menggelabah.

Satu hari, masa tu aku baru balik kerja. Elok je aku masuk dalam rumah, tup!

Blackout satu apartment.

Fuck. Aku dah menggelabah cari phone, nak bukak flashlight.

Shit, battery phone tinggal 20%.

Fuck. Fuck. Fuck.

Kenapa aku tak cas kat tempat kerja tadi?! Powerbank pun tak cas. Saat kecemasan macam ni, baru lah kau akan rasa menyesal dengan semua benda kau buat sebelum ni.

Aku suluh keliling rumah. Try cari lilin, aduh lilin dah habis pulak. ARGHHHH

Aku hanya duduk dekat sofa. Cuba bertenang.

Tapi tetap takboleh lawan dengan rasa cuak ni sekarang. Peluh sejuk dah jatuh dari dahi ke dagu. Walaupun blackout, tapi malam ni rasa sejuk je.

Mungkin angin kat luar kot. Kata aku sedapkan hati

Tapi, rasanya tingkap aku tak bukak pun tadi?

Ah fuck.

Tolong jangan. Tolong la apa yang aku fikir ni tak betul.

Disaat aku sedang menggigil paranoid, aku terasa ada tangan memegang leher ku dari belakang sofa.

ASTAGHFIRULLAHALAZIM.

Aku terus toleh belakang, dan menyuluh.

Kosong. Takda apa.

Nafas aku dah tak teratur.

Aku pusing depan kembali. Dan menyuluh bahagian depan.

"Aaaaark... Aaaaaark...."

FUCK!

Ju-on!!

"Aaaaaaark...."

ARGHHHHHHH!!!

Satu rumah bergaung dengan jeritan aku.


Esoknya..

"Kesiankan dia? Orang kata dia meracau racau macam orang gila malam tadi."

"Handsome budak tu.. Sayang gila.."

"Apa ke nama dia? Emran kan? Kesiannya gila.."

Bisikkan jiran jiran dirumahnya hanya didengari tanpa membalas.

"KORANG SEMUA BODOH! BENDA TU MEMANG WUJUD! KORANG TUNGGU MASA DIA DATANG NANTI! HAHAHAHAHHAHAHAHAHHA!"

Jerit Emran tiba tiba sambil ketawa kuat. Dia yang dah bertukar baju pesakit gila tu, hanya duduk je dalam van hospital sakit jiwa sambil dijaga dua orang penjaga.

Orang ramai jumpa dia dalam rumah tengah duduk lesu dengan darah penuh di tangannya. Dan juga pisau.

Juga seorang gadis terbaring di sisinya.

Mereka kenal gadis tu siapa, isterinya Emran.

_________________

Paham ke? Hahahhaha merapu sangat dah ni

[REALITI] SERAMWhere stories live. Discover now