Intruder

3.6K 282 17
                                    

Aku duduk di atas sofa sambil menonton tv. Setelah penat membuat kerja, jadi aku nak rehat kejap.

Siaran bertukar. Aku lihat paparan di kaca tv sekarang berita mengenai seorang penjenayah yang dikehendaki oleh pihak polis. Aku kuatkan volume suara tv tu untuk dengar lagi jelas.

"Pihak polis sedang mencari penjenayah yang juga dikenali sebagai serial killer. Jejak terakhirnya didapati berada di sekitar kawasan rumah berkenaan. Untuk langkah keselamatan, kami harap anda semua memastikan sekitar kawasan rumah selamat dan kunci semua pintu. Pihak polis juga—"

Sedang dia fokus dekat news tu. Tiba tiba dia terdengar sesuatu dekat luar kawasan rumahnya.

Terus dia bangun dari sofa tersebut dan berlari ke atas. Tv dibiar terpasang tak sempat ditutup.

Peluh sejuk di dahi dibiarkan tanpa dikesat.

Dia masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu bilik itu.

Lalu dia merapatkan telinganya dekat pintu tu. Kedengaran bunyi tapak kaki sedang melangkah ke arah pintu biliknya. Bukan seorang, tapi ramai!

"Memang sah! Ada orang dalam rumah ni! Macam mana ni?!" Bisiknya dalam hati.

Dia bingung nak buat apa.

Bunyi bising makin jelas di hadapan pintu biliknya.

Dia terlihat tingkap. Tingkap tu diukur tahap ketinggiannya. Tak terlalu tinggi. Okay boleh terjun.

Tanpa membuang masa, dia terjun ikut tingkap tu. Dan terus berlari ke tempat selamat.

Dalam hutan belakang rumahnya.

Sambil memegang pisau yang penuh darah di tangan. Dia berkata, "rumah mana aku patut singgah lepas ni?"

[REALITI] SERAMWhere stories live. Discover now