Sekitar pukul 4 pagi, tiba tiba ada panggilan masuk di balai bomba di Pensacola, Florida. Bila salah satu pekerja tu menjawab panggilan tersebut, dia terdengar suara orang ramai menjerit meminta tolong. Pekikan dan jeritan orang ramai sangat bising ketika itu. Ketika panggilan itu berjawab, pekerja bomba itu sempat mendengar alamat tempat kejadian kebakaran itu berlaku, iaitu di '2346 Westbrooke, Apartment complex F'.
Mereka di balai bomba itu lantas terus beredar dan menuju ke tempat kejadian tersebut.
Tapi setelah sampai, mereka terkejut kerana bangunan itu tiada tanda tanda kebakaran sedang berlaku pun.
Untuk langkah berjaga jaga, mereka tetap mengawasi bangunan tersebut. Mereka menyuruh orang ramai yang tinggal disitu, keluar dari kediaman masing masing dan bawa barang penting sahaja. Ramai orang tidak puas hati dengar arahan tersebut, tapi terpaksa menurut.
Akhirnya para bomba berjaya mengeluarkan semua orang dalam apartment itu.
Elok saja ketua bomba mahu keluar dari bangunan tu, tiba tiba bunyi seakan meletup dari dalam bangunan dan telah berlaku kebakaran disitu. Api sangat pantas membakar bangunan tersebut. Tingkap dan pintu semua dah terbakar dan jadi abu.
Selepas mereka berjaya memadam api tu, mereka mendapat tahu ada pipe gas yang bocor menjadikan punca kebakaran tu berlaku. Mereka terkejut melihat kejadian yang baru berlaku ni.
Lalu, salah seorang pekerja tu teringat akan panggilan yang mereka dapat sebelum ni, dan dia ingin mengucapkan terima kasih lalu cuba mendail semula nombor panggilan tadi. Tetapi pekerja bomba tu hairan selepas dengar orang yang menjawab panggilan tu,
"Harap maaf. Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan, sila cuba sekali lagi... Dan terima kasih kerana menyelamatkan mereka."
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...